fredag 19. april 2013

Slikker mine sår etter Gremlins angrepet...

Våren trenger seg på i Hovenga...
.

Og ja, har ekstremt blanda følelser for det...Skal prøve å appellere til dugnadsånden til mine venner.  Et lite sitat for å så en liten dugnadspire hos leserne mine;-)
 "Vi ønsker alle å hjelpe hverandre. Mennesker er sånn. Vi ønsker å leve av hverandres lykke, ikke av hverandres elendighet."
Charlie Chaplin
Så hvis dere ikke har lagt planer til sommeren så anbefaler jeg et lite grillparty på Hovenga med noe godt å drikke. Bare å ta med gummistøvler;-)
Dugnad er et felles utført og vanligvis ulønnet og frivillig arbeid av betydning for fellesskapet eller en enkeltperson. Dugnadsbegrepet er utpreget norsk. Våren 2004 ble ordet «dugnad» kåret til Norges nasjonalord.Wikipedia
Jeg ser at jeg må skaffe meg mange venner fremover:-)
Noen nye venner har vi fått i det siste og. Vi har klødd så mye i det siste. Alle bortsett fra minsten. Ser ut som myggestikk. Og klør noe inni helv....Våre nye venner er lopper. Fuglelopper. Har en katt som sniker seg inn i sengene med de nye vennene våre. Akkurat det vi trang;-) Går i ekstremstøvsuging av senger og intenst sengetøyskifte mm. En trøst er at de dør innendørs om en til to uker. Dyrlegen råda meg til å kvitte meg med kilden. Altså fuglereir og liknende. Men den katten vår er inne ca 1 time i løpet av døgnet og mistenker at den vandrer i store deler av Grenland. Så jeg har jobben foran meg da...
Har litt blanda følelser for katter i det siste. Ble utsatt for et drapsforsøk her om dagen.


Ikke bare mine katter som ikke liker meg tydeligvis. Nå er det blitt offisielt. Er visst ingen dyremenneske. Er kattepasser for noen som er på ferie. Er mannens side av familien. Men mannen sendte meg denne gangen. Ante fred og ingen fare. Følte at alt var harmoni. Litt sånn som dette.

Så  kom angrepet. Hang fast i armen min. Tror han sikta mot strupen eller noe annet vitalt. Da følte jeg at det ble sånn.

Stod og rista frebrilsk på armen. Fikk rista han av...Kom meg i drit fart ut derfra og hytta med neven...Ante ikke at jeg skulle fore en Gremlins:-) Siste gang jeg passer mannens side sine katter;-) De er farlige de. Kjefta litt på mannen siden det ikke var noen andre å kjefte på. Følte han måtte få det da. Og vet dere hva han sa!!?? Hva gjorde du med den katta!!??? Se heller hva han gjorde med meg!:-)
Hvis jeg må gjøre det igjen så åpner jeg døra på gløtt og hiver inn kattemat og springer for livet. Var innom en tur i går og. Jeg satt klok av skade i bilen og venta på mannen gikk inn i Gremlins hule:-) Han har visst Gremlinstekket han:-)

Ellers er jeg back in business...Daytime tv er bytta ut med andre skjermer og morgenkåpa er bytta ut med grønn pysj.  Og hjelmsveisen er nok en gang en interessant daglig overraskelse:-)




















Fikk som forventa endel spørsmål om hvordan jeg hadde det sånn ellers når de så kutta mine. Og jeg la ut om stort og smått. Mest smått. Og de lurte på om jeg egentlig hadde det bra? Nei har det ikke helt bra om jeg kan si det selv:-) Har katter som prøver å drepe meg. Lopper som suger blod av meg og store sår på armene...Nå puster jeg letta ut siden det er fredag. Tar meg en Zyrtec og koffeinfri kaffe og satser på en helg med kvalitetssøvn, ingen drapsforsøk og mindre loppeaktivitet.  Føler det eneste vi mangler nå er barnemark og lus...Og hadde jeg ikke først sagt det så tikker årets første lusemeldinger inn i barnehagen. Våren er kommet til Hovenga. Og jeg har tatt opp en gammel tro. Banker i bordet stadig vekk. Og har stor tro på at det hjelper, mens jeg klør intenst på et loppebitt på armen;-)

Eller så går det i det samme gamle. 5 åring har mast på at jeg skal tegne Supermario 3 dager på rad. Og jeg har tegna noen utgaver av han i de siste månedene. Synes igrunn det er ganske kjedelig. Ja i morra har jeg sagt i tre dager nå. Så på dag tre måtte jeg til pers. Hvorfor lager du alltid så stort hode og korte bein mamma sier han. Tok og tegna det i drit fart. På toppen av det hele har han masa i tre dager så jukser jeg. Dro frem sympatikortet. Du skjønner mamma har skada seg...Og den empatiske 5 åringen sier Åååja og skjønner meg med en gang. Mens minsten slår på armen min og ler når jeg sier au...Lover godt det her;-)

Ps! Klinkekulelykta kommer i posten snart Tor-Ivar;-)

2 kommentarer:

  1. Velutvikla empatigen hos Jørgen tydeligvis... ;) du gjorde dagen min ganske mange hakk mindre kjip ved å poste nytt innlegg :) :)

    SvarSlett
  2. Ja vi må jobbe litt med den empatien:-) Er det vi liksom setter høyest her i huset. Så kommer det og ikke kaste mat på hverandre og herpe huset i annen rekke;-)Håper formen din har kommet seg betraktelig siden i går kveld! Føler så med deg:-)

    SvarSlett