søndag 14. oktober 2012

Elskling ikke trekk ned....

Må nesten advare mot litt sterkt innhold i bloggen i dag for sarte sjeler med vannklossett angst. Men alt er selvopplevd.:-)

Lørdagen hadde kommet godt i gang og ungene hadde spist to ganger allerede da jeg våga meg på frokost. Med mye krav fra ungene måtte jeg skjære hardt gjennom. Ingen fikk noe som helst av meg eller oppmerksomheten min før jeg hadde fått i meg litt frokost. Bleieskift mm måtte vente. Mamma måtte ha en frokost time out. Trenger bare 2 skiver og et glass melk så har dere min fulle oppmerksomhet. Holdt hardt men rodde den i land:-) 4 åringen roper på meg fra andre etasje. Jeg svarer ikke. Spiser frokost! Eneste som hadde fått meg opp fra kjøkken stolen hadde vært om huset raste sammen. Er det for mye forlangt å spise frokost før kl 12 når man har vært oppe siden 7. På tide å ta litt voksentid tilbake. Har nok latt det få skli ut:-)
Mens mannen står og borrer opp kjellegulvet så reiste ungene og jeg på shopping på lokale kjøpesenteret Down Town. Det blir koselig. Er vel strengt tatt ingen god ide å ta med småbarn på kjøpesenter alene;-) Men var desperat. Hjemme kunne vi ikke være. Og ute var det surt:-) Skulle jo handle klær til ungene. 4 åringen synes det var gørrkjedelig så han leita desperat etter klær til minsten som han synes passet. Han visste vi skulle ta en tur i lekebutikken etter kleskjøpet var unnagjort. Her er han i aksjon som personal shopper for lillebroren.



Minsten fikk løpe noen runder i senteret og den eneste butikken han sjeina inn i var nipsbutikken Kremmerhuset. Og han løp bare mot nord. Nekta og snu. Så endte med en liten skandale i beste shoppingtid. Minsten hylte av full hals og stod i bru når han måtte settes ned i vogna igjen.  Men ikke værre enn at en bolle fiksa biffen:-) Men den bolla hadde jeg ikke for handa. Jogga inn og kjøpte boller i nærmeste butikk. Minsten dro ut en haug tyggispakker han hadde innenfor rekkevidde ved kassa og ble belønna meg ei bolla. Da ble det så harmonisk at jeg våga meg inn på Glitter for å titte etter noen øredobber som matcher skoa. 4 åringen hadde stjerner i øynene av alt glitteret og mumla noe om Kaptein Sabeltann skatten i bolla si:-)
Kom hjem til en mann som hadde hogd opp resten av kjelleren så kloakkrøra var blottlagt. Hadde fått en liten skade i det gamle kloakkrøret slik at det pipler litt vann ut av det hver gang vi trekker ned etter oss ved dobesøk. Så nå må hele familien samtisse:-) Trekke ned minst mulig. Godt at minsten går med bleier for han eter oss ut av huset og det skal jo ut igjen også. Vi må samdrikke og. 4 åringen har den festblæra. Kommer til nytte nå:-) Og glemmer til stadighet å trekke ned til vanlig. Men nå som han ikke bør, så trekker han så pliktoppfyllende ned:-) Mens det pipler i kjelleren;-)
Men nå går vi snart inn i moderne tider med dagens standard på røra. Kan tåle mye, men nå etter en god stund med dobesøk som kan hjemsøke meg ser jeg frem til litt godt avløp. Skal jaggu få meg et Klyx for å feire de nye røra. Skal bruke en hel dorull på et dobesøk bare fordi jeg kan:-) Mulig jeg topper det hele med en glass med bobler på dolokket bare for å markere overgangen fra shabby doforhold til spitter nye rør. Så mye betyr det for meg:-) Dere tror jeg overdriver. Men kloakktrøbbel er noe av det mer trasige en ikke bør befatte seg med:-) Så overgangen til god glid bør feires. På toppen av det hele koster det nesten ingenting heller;-) Så hva gjør vel ei flaske champis fra eller til.

Kunne ikke la være å bli litt inspirert av Dorthe Skappel i God kveld Norge i går. Det var et gjentagende tema. Og les det som Dorthe ville ha gjort: "Det forelskede paret går aldri av veien for en utfordring." Vår utfordring er nå: "Elskling husk og ikke trekke ned! Hvis du dropper elskling er vi der. Da lyder det noe sånn. Les dette med sexy wiskey stemme (meg;-)) "Faen, ikke trekk ned sa jeg!" :-)
Skal ta meg en dusj før jeg legger meg. Så slo det meg!! Kan jo alltids tisse i dusjen, det går på noen andre rør. Nei det blir for kleine forhold her. Tegn på at det er dårlig stelt her bare det at jeg kommer på ideen;-) Springe ut i hagen i stede:-)

Ellers er det ikke ikke mye annet jeg har gjort enn å lime glassperler på skoa siste dager. Husarbeid er ikke nødvendig pga av støv fra kjelleren. Og vaskekjelleren har ikke gulv igjen. Har gørr dårlig tid. Må ha de ferdig til lørdag. Skal i 40 års lag. Har jeg ikke disse klare så har jeg ikke noe å ha på meg. Og vi vet alle for en skandale det hadde vært. Den ene er klar. Ligger mange timer bak den der. Vanvittig hobby i grunn. Neste gang går jeg for sandaler...


Derfor har det blitt lite blogging siste dager. Må prioritere beinhardt:-)

Mannen har kommet med nok et forslag som begrenser mine søvnvaner. Fra før av har han innført at sove dagen ikke varer til lenger enn 9 i helgene. Det har vi gjennomført til punkt og prikke. Så på lørdagen ringte jeg opp til han på slaget ni. Alle mann opp:-)

Hans nye forslag er at vi skal legge oss kl 22 hver kveld neste uke slik at vi er opplagte. Jeg er jo et utprega B menneske som våkner til liv fra kl 22 og utover. Er jo den beste tiden på døgnet. Og nå skal vi liksom legge oss rett etter 21 nyhetene. Kommer til å gå glipp av en hel masse:-) Siden jeg skal i 40 års lag til lørdagen vil jeg jo bli nattens dronning og gjesten som aldri vil gå siden jeg er blitt så gørr opplagt:-)  Men skal gi det en sjans. Skal prøve det en ukes tid. Kommer sikkert til å bli ufyselig blid og full av pepp denne uka med nye rør, opplagt og tom tarm. Av naturlige grunner så var det ikke så mye passende bilder rundt dagens hovedtema.

Vært en litt kjedelig dag med inne lek for ungene. Leita etter minsten som har fått seg et nytt hjemmested. Bruker å gjemme seg bak gardina når han har tatt noe som han ikke får lov til. Denne gangen hadde han tatt med seg bilen til storebror og litt proviant bak en stol i gangen.


Gullkorn under middagen i dag. 4 åringen sang: "Møkkamann er ute på leit etter kjerringa si..." Passende temasang for helga i grunn:-) Mannen og jeg ser overraskende på hverandre. Er ikke det Plumbo? Har du hørt på den spør jeg mannen. Har ikke hørt Plumbo her i huset. Nok et herlig bidrag fra barnehagen. Lært den av venninna si i barnehagen:-)

Men må runde av her nå. Skal vi følge mannens nye plan må jeg få på meg pysjen og pusse tenna skal jo snart legge meg...Lurer på hva hans skjulte agenda er. Har sikkert en slu plan:-) For sikkerthets skyld tar jeg på meg en flanellpysj knept helt opp. Kan jo ikke utsette han for å ligge ved siden av en gottepose (sitat Farmen):-) Sovetid er sovetid:-) Neste blogg innlegg kommer fra familiens lille eventyr. Så tune in;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar