søndag 21. oktober 2012

Fikk nok litt for mye ostepop i går...

Denne dagen har vært drøy. Og det er fremdeles en god del igjen av den. Har vært en spesielt intens dag uten å gå inn på detaljer... Sa til meg selv et øyeblikk. Du våkner snart det er bare en drøm;-) Leamusa har kommet tilbake på venstre øyet igjen. Ser skikkelig lur ut her jeg sitter å blunker uten mål og mening. Sikkert tegn på noe er alvorlig galt med meg;-) Men første ting først. Var i 40 års lag i går. Feiret en feiende flott 40 åringen:-) Fikk tatt en smugtitt på festlokalene på fredagen. Research heter det. Fant ut hvor jeg skulle sitte. Et godt partytips er å Google dem du skal sitte ved siden av. Og er man spesielt interessert så sjekker man selvfølgelig ut bordkavaleren i skattelistene... Da har man alltid noe å prate om;-)

Noe av lørdagen gikk til å sjekke at blant annet skoa var klare. Kommer tørt fra mannen: "Må vi prate med noen om den perle liminga de snart...?" Er vel ikke noe i veien for å prøve og pynte på verden litt vel. Videre måtte jeg på jakt etter en ekstrem hold in, push up, rett og slett en wonder strømpebukse. Den skulle helst ha helt utrolige egenskaper. Men havna på en middelmådig en. Men fikk et klaps over baken av kusina mi og hun mente at jeg hadde betong rumpe..Det er vel bra eller? Videre måtte jeg ha gull neglelakk. Her skulle det skinne. Greide det kunststykket og lakke dem på vei utover i bilen. Kjørte riktignok ikke selv. Det hadde vært virkelig imponerende:-) Følte meg veldig effektiv da. Regna med at det var dempa lys i lokalet...

Skulle gjøre et forsøk på å liveblogge men folk skyr bloggen min og ønsker lite publisitet:-) Kan skjønne det? Tenk så spennende lesning det kunne blitt. Men med få eller ingen frivillige måtte jeg gjøre det sjæl...Så her kommer de obligatoriske bloggbildene.
Valgt å gi de en passende tittel..

"Pussa dame på do"


"Neglelakk dame på do"

" Bloggerens drink valg"

"det er ikke gull alt som glimrer"


Viktig å by på seg sjæl;-) Lurer på om jeg meldte meg inn i isbader gruppa i går og. Strengt tatt blir man vel ikke medlem før man har tatt det første isbadet men. Håper ingen husker noe av det. Var vel ikke et helt sannferdig øyeblikk der. Har egentlig aldri hatt lyst til å isbade...

Var bare flotte taler og bidrag der i går..Ble litt dratt frem i en av de..Uten å nevne talerens navn:-) Men tenkte bare sånn for ryddighetens skyld nevne for den taleren at det er jeg som har blogg av oss;-) Har mitt talerør her jeg;-) Sånn til en annen gang...
Det var mye som imponerte meg i går men denne tok kaka bokstavelig.


Et kunstverk av en kake og det beste var under all denne hvite marsipanen var det sjokolade...
Imponerte en jeg ikke skal nevne med navn ved å flekse leggmusklene mine. Etter det var det på tide å starte på hjemveien. Debriefet meg selv når jeg kom hjem og konklusjonen var at det hadde vært en særdeles bra kveld. Facebook surfing virket som en god ide i natt og delte noe av debriefen med mine Facebook venner. Er vel egentlig aldri noen god ide etter at man hadde fått i seg så mye ostepop som jeg hadde da...;-)

Søndagsmorgen startet litt intenst. 4 åringen: "Mamma kan du tegne Batman og Spiderman for meg ?" Ba han vente litt slik at jeg bare fikk vaska meg litt og pusset tennene. Satt å fulgte med fra dolokket. "Er du ferdig snart mamma?" Ikke enda..."Nå da, er du ferdig snart?" Forklarte at jeg skulle på do først. Jaga 4 åringen ut. Han stakk hodet inn igjen: "Skal du besje eller tisse mamma?? Tar det lang tid mamma??" Jeg: "Lukk døra!!"
Noen intense timer etter tilbakelagt 4 timer søvn. Tok opp med mannen på lørdagen at jeg sannsyneligvis trang og utvide min sovetid på søndagen.  Han mener at vi må sette en standard. Fest eller ikke her i huset skal man opp...Hvem prøver vi å imponere med disse standarene. Går jo bare utover oss selv det...

Litt mental innhentning med denne sysselen på ettermiddagen.


Resirkulering av halvvisne blomsterbuketter må sies å være passende stoff til en husmorblogg. En husmor med respekt for seg selv har da alltids litt oasis liggende. Ble ikke et syn for blomsterdekoratører men passerer fint i detta huset. Egentlig skal det ikke store ferdighetene til for å imponere i dette huset. Her er Batman og Spidermann som jeg laga på morrakvisten.



Til mitt forsvar hadde jeg nettopp stått opp når jeg tegna de. Sønnen ble mektig imponert. Akkurat det han trang sa han. Jeg kunne trengt ei kanne kaffe og kanskje en Bloody Mary først, men kan jo  ikke la Batman og Spiderman vente:-) Kom følgende stikk fra mannen: "Hvorfor har Spiderman så korte bein, er det for at han skal ligne på mamma?:-)" Så her er mitt stikk til mannen. Det er han som har fargelagt de:-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar