mandag 29. oktober 2012

Tanta til Beate..hu kjenner jeg

Da var det på tide å dele siste dagers opplevelser med dere. Vært en hektisk helg. Svigermor fylte 60 på fredagen. Så det var rett til middag og kaker etter jobb. Ble en liten godbit fra svigermor på 4 åringen og.


Har ikke vært til å snakke til etter..Skal bare tituleres som Spiderman:-) Unger i seng og så en tur ut og møte kollegaer. Opp og hoppe på lørdagen. Pakke for to unger, to voksne og bade to barn. Fore dem to ganger mens mannen fiksa noe praktiske greier på båten før vinteren satt inn. Og gi stafettpinnen til barnevakten. Ble henta kl 13. Nå skulle bøndene til byen. Tigerstaden med svigermor og resten av gjengen. Hadde en date med Gitarkameratene. Hasta inn i lokalet i det seneteppet gikk opp. Fikk noen skjeve blikk av billett dama:-) Rakk kun et strøk maskara og dra på gullskoa før showet. Tok med en liter håspray så jeg skulle komme meg gjennom kvelden. Heiv i oss noe rødvin og peanøtter mens Halvdan rappet og Eggum sjarmerte med sine særegenheter. Oppdaterte facebook som en hver annen 39 åring ville gjort;-)


Må innrømme at jeg har blitt litt fan av Eggum;-) Rundet av det hele med "Tanta Til Beate"..Ingen tid å miste. Gikk på do til "Tanta Til Beate". Skulle ikke stå i kø der når alt var slutt og flere hundre damer med overstrekte blærer skulle kuppe toalettet... Rødvinen begynte på dette tidspunktet å virke og det var på tide med det obligatoriske bildet på do.  Mens jeg nynna på Tanta Til Beate:-) Og humra av at jeg kjenner tanta til Beate...Med den humoren skjønte jeg at det var på tide med mat...

  Så bar turen rett tilbake til hotellet for et glass champange som seg hør og bør før middag.


Klokka var bare 19 og vi hadde rekt over mye. Skal ikke kimse av bønder i byen. De er om ikke annet effektive:-) Romkameraten min...

Speider utover fra vår "suite" på 3 og en halv kvaderatmeter inkludert badet;-) Men hadde jo ikke tid til å være her alikevel. Måtte springe til middag på cafe Christiania. Dro til med kaningryte.


Muligens det støter noen av dere som er så heldige å få ta vare på og steller for barnas kaniner..Som ungene helt sikkert på tro og ære har lovt å passe på selv:-) Bare send Kalle og gjengen til meg så skal jeg ta så godt vare på de atte;-) Tenkte jeg skulle ha snegler til forrett, men tok til vettet i siste liten. Champagne gjør meg litt modig:-) Maten og stemningen var god, men kan aldri si og ha opplevd så mye bestikk, asjetter og glass som gikk i gulvet som på den restauranten. Vårt bord klarte seg bra, men sa til mannen: "Hold på skalpen eller så ryker den.." Noen av oss sleit litt med prosentregning så ble tipsa godt og sprang for livet;-) Livredd for å få en gaffel i skinka på vei ut... Videre til neste vannhull. Klokka var nå blitt 22. God, mett og egentlig klar for senga...Denne bloggeren var proppfull av opplevelser på kort tid...Kom oss i seng til rimelig tid og. Møtte den "karen" her på Deli de luca.


Må si at gullskoa mine kom helt i skyggen av dette vesenet. Stilte opp til bilde til bloggen. Har jo en blogg selv han...Mange av dere drar nok kjensel på han:-) Sjelden eller aldri jeg møter noe så gildt i Storgata i Porsgrunn nattestid så en som meg blir jo litt begeistra.

Etter og høflig ha sagt beklager til rundt 20 tiggere så begynte jeg nå å si at jeg har bare kort. Det skjønte de tydeligvis like godt. Her hos oss har vi bare tre tiggere. To ved polet, en ved Down Town, det lokale kjøpesenteret. Og alle er på fornavn;-)

Tok en nærmere titt på byen i dagslys. Litt byvandring hører jo med.



På tide å sette nesa hjemover. Alle var enige om at det hadde vært en bra tur og feiring av svigermor:-)

Minsten hadde lært noen nye triks og 4 åringen var fremdeles Spiderman. I bilen hjemover spurte vi 4 åringen hvordan det hadde gått med lillebroren. 4 åringen: "Han gir meg bare ting jeg ikke trenger hele tiden og batman er en bra mann!"...Så alt var som det vanlige....Og jeg sitter og beundrer fangsten min fra hotellet. Såper og dusjhette. Er jo ikke så bereist så det er litt stas;-) Har aldri trengt ei dusjhette på 39 år så det var litt av en fangst...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar