mandag 11. februar 2013

Endelig sensurert av mannen...

Akedag med barnehagen på lørdag. Lasta opp med kvikklunch, pølser og kakao...Var en frisk opplevelse. Smørte med blå som anbefalingene og stod hundre meter på ski.


Ente mest i skravling og kakaodrikking. 5 åringen lurte på om vi hadde nok kakao. Han trang hundre liter han. Men holdt akkurat med en liter:-) Mens minsten var hjemme med bestefar og fylte ut tippelapper:-)

Så felles lørdagshandel. Lete etter noe godt å spise til kvelden. Ungene skulle få grillpølser..Ente med grillpølser vi og siden mannen hadde en god ide om at vi skulle spise et familiemåltid sammen på lørdagen. Jeg hadde sett for meg og spise noe mer kulinarisk etter ungene var lagt. Eneste dagen i uka. Jeg koser meg 6 dager i uka med at noen prøver å knabbe maten min og tester ut hvordan han får mest mulig vann ut av tutekoppen sin mens jeg sitter ytterst på det ene hjørnet av bordet for å få slippe å få testet det i min middag og. Hvorfor vil jeg ikke ha denne kosen alle 7 dager i uka tro;-) Men mannen skulle få kosen sin han...Så ettergivende jeg er så endte det sånn;-) Håper han kosa seg der minsten satt og sutta på ketchupflaska mens snørra rant. Greit for meg siden jeg ikke er så glad i ketchup alikevel... Ble litt nedtur for meg når jeg så dette pussige utvalget på lokale Meny butikken.









































Er det et marked for dette i Grenland? Har vi blitt så matleie at vi må gå løs på nasjonalparkene i blant annet Afrika. Hva har skjedd med taco, gryteretter og lørdagskylling... Skal det heller være en sebra, krokodille eller hva med en kenguru. Selv om det siste er mer for søndagsmiddag og regne;-) Men neida vi skulle ha grillpølser!:-) Kanskje dere synes det er litt mye fokus på mat, men hva skal vi gjøre da når barnevakten ikke kunne....Bygde opp forventninger og planer på fredagsettermiddagen. Skulle skaffe oss barnevakt. Planen var lagt og nedturen var stor. Unormalt stor. Barnevakten hadde utrolig nok egne planer. Ser det var litt kort varsel, så skal være gørr tidlig ute neste gang. Ikke noe annet å gjøre enn å trykke i meg en familiepakning med riskrem helt alene. Mannen påpekte at det var en familiepakning. Greit nok sa jeg..Skal fikse den glatt alene jeg for riskrem er det beste jeg vet. Trykte litt hardt så sauen spruta utover.


Vurderte å sleike det opp. Følte at jeg hadde kommet til dagens lavmål. Så da var det bare å gå å legge seg før kl 2300 med sure oppstøt av riskrem.....Et annet familiemedlem som nærmer seg sitt lavmål på omtrent samme tid som eieren:-)


Har forresten fått inn et par navnforslag og den ene fisken vil bli kalt Limahl (never ending story)  Og kommet inn navnforslag på Mitch Buchannon. En litt intern en. Men ikke avgjort enda:-) Kommer til å ha en navnseremoni til helga igjen...

Søndag, morsdag og fastelaven på en og samme dag. Blir det råere nå så dauer jeg...Fikk sove lenge søndagen. Ble vekt kl 0925 og lå og kjente etter om jeg hadde noen gofølelse når jeg våkna...Tror det er åresvis siden jeg har kjent meg god og uthvilt på morgenen. Men var så nærme i dag som jeg har vært på mange år. Vært en helg i søvnens tegn...Lagt oss først av alle naboene har jeg observert. det har aldri skjedd en hel helg:-) Før kl 23.00 på fredag og lørdag. Mens jeg lå i senga så hørte jeg det var livat i første etasje...Minsten synes tydligvis det var behov for hjelm...Mens han drar skritt på skrittelleren for mammaen sin;-)




















Mannen hadde ordna felles frokost så det var bare å karre seg opp...Ikke lov å klage når man har sovet i over 9 timer. Men blir trøtt av for mye søvn og...
Den fine gjengen min hadde frokost, tegning av familien, blomster pluss en bok til meg. Boka har en forhistorie. Mannen har lest på senga i det siste mens jeg har surfa på telefonen min. Har bare venta på at jeg skulle overta boka. Så blar han til siste side og sier til meg:" Tror du ikke han daua da!" Ble litt snurt og gav han en kald skulder den dagen. Så nye bok var et bra plaster på såret:-) Fin start på dagen..
Før klokka 11 var gjengen på skøyter. 5 åringen var helt gele i beina inntil det kom ei lita snelle på 5 år forbi i rosa dress og rosa skøyter..Han stramma seg opp og like før han dro til med en piruett:-)


Var visst bare litt motivasjon som skulle til...Kjenner meg igjen fra min egen skøytekarriære. Husker jeg var en ganske habil skøyteløper og skulle gå skøyteløp på barneskolen;-) Gikk hardt ut og leda og gikk på tryne så det sang...Ble så flau at jeg lata som jeg ble skada og ble frakta bort på en spark hulkende og tok meg til høyre kne. Husker jeg skylte på dårlig is og:-) Læreren kom og trøsta og alle ungene og. Den som jeg kappa med fikk ikke noe oppmerksomhet for jeg var jo skada og dro all oppmerksomheten. Husker det fallet som det var i går og jeg var 8 år..Viste seg at jeg skulle gå på tryne mange ganger etter det;-)

I dag er det  første gang jeg ble sensuret av mannen min på bloggen. Var inne på en god tankerekke om hvorfor paven gikk av med pensjon som den første paven på 600 eller 800 år. Hadde noen fete teorier på det, men mannen min sa: "Hold deg unna Paven:-)" Ble litt overraska at første gang jeg skulle bli sensurert av mannen så skulle det være ved Paven han satte strek;-) Så med pavemunnkurv så får jeg holde meg til noen koselige bilder og ønske han lykke til som pensjonist.


















Ps! Bildene er ulovelig lasta ned fra internett. Men tror han er tilgivende siden jeg lover å aldri gjøre det igjen:-)
Må være litt artig å være tidenes første pensjonerte Pave da...Og ser ut fra bildene han har flere bein å stå på...Er dette samme mann som blir kaldt vårherres rottweiler?:-)
Jeg hadde satt pris på noen skikkelige gode pavevitser hvis det er noen der ute?:-)

5 kommentarer:

  1. Syns du ska dra en Pondus og fleske til med Tapirlår på en seng av Lollo Rosso... Sånn siden utvalget på Menybutikken tydeligvis e ganske variert :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe...Når jeg må Google maten for å vite hva det er så blir jeg litt skeptisk..Men sånn er nå bare jeg. Men inviter meg gjerne på det engang:-) Skal love og ikke spise med lange tenner:-)

      Slett
  2. Og her i huset lurer vi på målarstanden på skritteljaren din...

    SvarSlett
  3. Og her i huset lurer vi på målarstanden på skritteljaren din...

    SvarSlett
    Svar
    1. Fikk bare målt en halv dag,men kom opp i rett over 6000 skritt den lille tassen. Han skal til pers neste lørdag for da er konkurransen igang og alle skritt teller;-)

      Slett