fredag 22. februar 2013

Vinterferie suger...

Vinterferie...Dette er det vi har brukt vinterferien til.


Å stå og henge ved brødskjæremaskinen og se skalker bli født....Vinterferie!!  Hva fa...er det? Sett daglige oppdateringer fra ymse hytter på facebook siste uke. De innbefatter kvikklunch, kakao, milevis tilbakelagt på nysmurte tidsriktige ski. Og noen går så langt at de forteller at de har behov for solkrem. Ærlig talt folkens hva med å være litt vill og gæren og smøre litt appelsin saft i kinna!;-) Og er de ikke på fjellet så er de sydover og ser på skilpadders parringsdans eller noe sånn og slikker sol mens vi andre slikker sårene og gjør som vi gjorde i forrige uke. Og noen velger å ta vinterferien hjemme med selvfølgelig sånn passe interessante aktiviteter...Og i mitt hode summer det fremdeles: "Hva fae... er vinterferie??!"  Har ikke hatt vinterferie siden grunnskolen. Så da husker jeg noen sporadiske turer på fjellet i ei lånt hytte...Selvfølgelig uten innlagt vann og strøm. Med arvet slalomutstyr som ikke var fra denne tidsepoken og med tørrshampoo og utedo...Og det kalte vi vinterferie!!:-) Det toppet seg i dag når jeg skulle ringe et regnskapskontor. Damen som tok telefonen sa hun var på vinterferie og ba meg ringe tilbake til mandagen! Det er det frekkeste... Så la være å ta telefonen da! Begeret mitt var fult av disse vinterferieglade menneskene. Dreit i om hun var på ferie jeg. Hun tok telefonen og jeg sa det jeg hadde å si. Ikke noe fikk stoppe meg i det. Tenkte å føye på at til mandag har jeg timeout så da passer det meg dårlig...Så ta appelsinene og kvikklunchene deres og stapp en viss plass!;-) Men ellers har jeg det bra;-) ÅÅåå det var befriende å få ut litt vinterferieaggresjon:-) Innrømmer gjerne at min blogging  først og fremst er egen terapi :-) Og skjønner selvfølgelig hvorfor dere trenger vinterferie...Skulle hatt vinterferie i november jeg hvis det var opp til meg!! Så i all min vinterferie bitterhet så gleder jeg meg til påskeferien på denne hytteløse gjengen. Da skal jeg ta den heeelt ut..Det som jeg vet nå er hvor mange av dere som har hytte så kan jo bare ta turen fra hytte til hytte i påska...Har bestemt meg å la angsten for å trenge meg på er et tilbakelagt kapittel for min del;-)

Er greit i gang med Dytt og...Men sliter litt når jeg kommer på jobb om morraen og dette står og lokker.


...og jeg som ikke hadde spist frokost heller. Kunne nesten tro jeg jobbet på et konditori, men har bare en fantastisk kakebaker som kollega!

Ellers har uka hatt alt av stemninger...Hatt et par veldige harmoniske dager med barna. Nesten rørende:-) Den ene av de dagene jobba mannen overtid og ungene var i seng til kl 18. Det blir harmoni av sånt;-) Vi har hatt litt aggresjon, mye oppgitthet og litt glede og. De tre siste på siste timen:-) Men nå er snart vinterfeien over så da løfter nok den generelle stemningen seg når jeg vet at dere andre må jobbe og.
Ellers går dagene til å sjekke gode tilbud på Jula...


Som far som sønn. Mens mor spiser grapefrukt og blir om mulig like sur og muggen som frukten. Fravær av kosemat tærer på humøret og fristelsene er mange. I dag var jeg så oppgitt over å ha glemt å ta på meg skrittelleren to dager på rad at jeg festet den på minsten når han kom fra barnehagen. Og han pressa 7000 skritt på rekordtid..Vi trena riktignok på å hoppe:-) Ja jeg har juksa i dag! Sier det selv før mannen sier det. Er for tidlig på kvelden og jukse på dagens sex forbrenning..Men lurer på om jeg skal jukse på det og for å se hvilke tiltak mannen setter igang:-) Hva er det værste som kan skje? Skal de kaste meg ut av Dytt.no?:-) For å rette opp litt av inntrykket så har jeg faktisk børsta støv av sykkelen min og trådd noen runder. 
Var fremdeles syk så overlevde nesten ikke til å skrive om det men...



Måtte ta et lite bilde for bevis..Men for noen av dere er nok ikke dette bevis nok:-) Men kom ikke på tale å publisere bilde av meg selv rødsprengt og i et ikke kledelig pannebånd. Dere må bare ta mitt ord for det! Den står på soverommet godt gjemt. Og jeg satt meg på den uten noen form for underholdning enn utsikten over til naboens hus. Så der satt jeg å glana på naboen i en mil.. Etter en mil orka jeg ikke mer...Rigga meg bedre til i dag...Ja tenk har trena et par ganger denne uka og. Slengt på en sykedag og. Det var den samme dagen jeg måtte ta neshornet i bruk. 5 åringen kom inn på badet mens dette skulle prøves ut..Han ropte ut: "Du har hull i nesa mamma! Det kommer ut på andre siden jo mamma!" Jeg sa at jeg hadde en nese som bare superhelter har. Med magiske evner og super lukt...Tok det tilbake og gav han en liten leksjon i nese anatomi. Måtte tenke litt på hva han gjenforteller i barnehagen og..Så da snakket vi mye om snørr resten av den kvelden og han fulgte godt med..
Ellers vil det nok glede dere at det ser ut som de gjenlevende gullfiskene har inngått en "Vi vil leve" pakt. Ser fælt så pigge og lykkelige ut. Han ene svømmer bare på ryggen fordi han kan;-)  Bør gjøre litt stas på de mens jeg kan;-)

Tyder på rolige tider når jeg har beplanta champagnekjøleren og synes det ble trivelig.


 Men helga er enda ung..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar