mandag 18. februar 2013

Tar skrittet helt ut i morgen...

Da er helga vel overstått. Morroa er over og alt har ikke overlevd...


Ikke det eneste som har stryki med..Når man har tenkt å ha navnfest for nye fisker og ønske dem velkommen i denne gjengen, så tar jammen meg nok en fisk kvelden. Og det var ikke hvem som helst heller. Elvis den 3. Sa her så kjekt i et tidligere innlegg at når fiskene tok kollektivt selvmord så skulle jeg legge opp min fiskehobby...Ser ut som det er noe sånt er i gjære. Tatt en peptalk med de gjenlevende..Dere er ikke alene. Ikke se så mørkt på det...Har hatt fisk før som ikke har overlevd jeg;-) Ser ut som mannen fikk rett denne gang...Når han ønska dem velkommen til dødens forgård...
Vurderte å kalle den ene fisken etter et forslag fra en trofast leser: Gloria Gaynor (I will survive)  Men det er bare dårlig karma for Gloria. Ser jeg må oppkalle dem etter allerede døde divaer. Så de to jeg har igjen heter nå Wenche Foss og Elizabeth Taylor.



Elvis den 3. siste hvilested ble favorittstedet hans under vannpumpa...Må nok snart innse at jeg ikke har helt dyretekket. Kattene mine liker meg ikke og tror ikke nabobikkja liker meg heller og fiskene mine tar kollektivt selvmord...Så navnfesten ble til gravøl i respekt. Mannen måtte ta ut fisken og da hånd om den. Sånt orker ikke jeg å ta meg av...Jeg gjorde det jeg var best på...Tok en grav vin etterfulgt av en Strawberry:-)


Følte at det var i fiskens tjeneste. Måtte gå i 10 minutter for å komme til nærmeste vannhull og...Og da fikk skritttelleren kjørt seg litt og. Har faktisk leda i Dytt gruppa mi en hel dag..Dette blir lekende lett tenkte jeg. Måtte feires ved å møte et par jenter på bar.
Ikke helt heldig med lørdagens dobilde.


Men huska det om ikke annet. Pluss jeg fant denne når jeg satt på do...Er en liten opplysning om hvor en kan befinne seg på skalaen.


Begynte da og krabbe opp på nivå en på dette tidspunktet..Men kjente meg ikke igjen i beskrivelsen selv da. Var bare oppspilt og kanskje et snev av dårlig skjult hemninger. Men det har jeg ikke helt som klink edru heller...Er en egenskap mannen min skulle ønske jeg satt høyere tror jeg. Men det er en del av pakka når han sa "I do!" :-) Han visste at jeg var i ferd med å miste hemningene mine lenge før det.... Ved nærmere undersøkelser så hadde ingen andre lagt inn skritta sine på Dytt.no så gleden over å lede i gruppa mi var kortvarig;-) Men det så jeg ikke før søndagen. Og da hadde jeg allerede feira:-) Siden jeg nå er på Dytt.no så skulle lørdagsbiffen få en litt sunnere profil. Ser jeg kanskje røpa meg med en potet full av kryddersmør...


Ellers våga vi oss på å klippe minsten litt på lørdagen. Det skulle vi ikke gjort. Men nå har han gått rundt med hockeysveis lenge nok. Om mulig så ser han enda mer rampete ut enn han egentlig er med hockey. Første klippet gikk greit. Men ved andre skjønte han tegninga og det ble et ramaskrik av de sjeldne. Men kunne ikke stoppe halveis for da så det ut som han hadde rottehale:-) Skrek som en stukken gris. Og jeg klippa for harde livet. Det ble vanvittig hakkete og vi ble litt klokere. Mannen bryter ut: "Herregud...Hvordan er det du klipper han?" Men er jo ikke så greit å klippe i fart..Pluss så er jeg litt redd for ungen;-) Og er jo bare et menneske;-) Han må klippes når han sover. Som trøstepremie støvsuga vi litt. Det meste i huset ordner seg med støvsugeren som nå er teipa sammen pga av hard medfart...

Våknet opp i laber form på søndagen. Var snylte forkjøla og sikkert skyhøy feber. Men måtte gjøre unna noen skritt her og...

Mannen dro de etter seg. Du drar sikkert litt mer skritt hvis du drar de oppfordra han. Men var best å la være siden jeg var såå syk:-)

Ellers har vi (mannen) innført PC frie dager. Er etter oppfordring fra meg tror jeg. Men trodde ikke vi skulle ta det så bokstavelig da:-) Skal visst bruke tiden til å prate med hverandre. Jeg ser for meg litt kortspill og sånt. Men mente det ikke så bokstavelig. Kan vel ta en sniktitt innom å sjekke ståa på facebook. Men neida det skulle være helt PC fritt. Tror han prøver å få frem et poeng;-) Det blir nok gørrkoselig..Kjente et øyeblikk at jeg hadde ønska meg for mye;-) I går så slo jeg opp PC èn og brukte unnskyldningen om at jeg måtte føre inn skritta mine. Kommer tørt fra mannen så lang tid det tok å føre inn de skritta da...Tok selvfølgelig en sniktitt på facebook, bloggen, noe nyheter og noen andre blogger. Sånt tar tid...Jeg må jo ha forhåndsvarsel på PC frie kvelder! Så nå er jeg snart 40 og må titte på internett i smug. Mister mer og mer selvstendighet jeg;-) Mannen har en tilføyelse etter dagens gjennomlesning av innlegget: "PC fri dag er noe jeg har ropt om selv!:-)" Fælt så han skal blande seg inn i denne bloggen da;-)

Som noen kanskje har fått med seg så prøver jeg meg på ukeshandel. Ikke helt etter planen, men noe har jeg i hvertfall i hus for en stund...Dopapir.


Skulle holde ut uka dette her. Greit jeg forbruker mye dopapir. Liker igrunn og rulle inn hele høyrearmen med mykt deilig papir når jeg har tissa en skvett. Ser ut som en mumie, men jeg liker det. Er noe gærent med deg sier mannen...Er da om ikke annet hygenisk!:-) Skal bli spennende å se hvor lenge det varer.

Ellers har Dytt.no gått sånn måtelig bra. Kommet meg stort sett over 10000 skritt daglig uten å jukse:-) Og dere har ikke sett noen obskøne oppdateringer av mannen som han lovte hvis jeg juksa:-)


Men mista skritttelleren i gulvet på jobb her på fredagen og den nullstilte seg. Begynte nesten å grine..Men så fort jeg så en fra motstanderlaget så jogga jeg litt lett på stedet for å prøve å psyke dem litt ut. Men jeg ble psyka litt ut i dag når jeg hørte om en som hadde hatt en dobbelttime med spinning på søndagen og jeg bare hadde greid å presse litt over 6000 skritt. Og nå har jeg blitt syk i tillegg. Men skal banne på at jeg skal spinne i morgen så snørr og tårer renner..Bare et lite innhugg i medisinskapet først. Men der er det bare Paracet stikkpiller. Men bare det hjelper så tar jeg alt jeg;-) 14 stikkpiller så er jeg oppe i en voksen dose:-) Vet ikke om jeg kommer til å overleve spinningen heller...Og i morgen har vi vel PC fri dag så dere kommer ikke til å høre om det heller...

2 kommentarer:

  1. Takk for kjøp av dass papir!! hehe....ser du har nok for en stund...
    Hilsen Vibecke

    SvarSlett
  2. Ja vil monne en stund det. Begynte å bli flaut å kjøpe dopapir så ofte;-)

    SvarSlett