torsdag 7. februar 2013

Flipper ei drue i kjeften og venter på gostemning....

Noen dager er det vanskelig å se noe komisk i hverdagen. Dette har vært en slik dag...Men dagen er ikke helt over. Har fyrt opp noe inn i helvete med telys i stua for å få godstemningen...Har 4 timer på meg før de slukker. Har jeg ikke fått godstemning da så kaster jeg inn håndkle. Dagene mine er rutinepreget som alle andre sine. Opp til samme tid hver dag, samme til frokost hver dag. Samme rutiner med ungene og...Selv om i dag sprakk tidssjemaet så jeg kom 10 minutter for seint på jobb. Sitter da og lurer på hvilken ordlyd meldingen til jobb skal ha da. I dag gikk jeg for kommer 10 min for seint pga av menneskelig svikt. Eller kan kalles mangel på kontroll. Er ikke bare jeg som manglet godstemning i dag. Var noen som gjemte seg når jeg kom i barnehagen. De senser at jeg har knapp tid. Unger senser sånn...Prøver og ikke vise svakhet på det området men ligger vel i korta når jeg småspringer. Mamma springer sjelden og det vet de...Måtte bite meg i leppa for ikke å bli skikkelig sur..Ble bare litt morsk. Kom på jobb og skylte på begge barna mine og mannen min for at jeg kom for seint. Hørt en plass at kan du skylde på noen...Så er problemet løst.

Ellers så har vi mista en fisk. Ironisk nok var det Priscilla som røyk før Elvis..

RIP Priscilla

Tok meg selv i å fortelle en at hun hadde slitt med helsa en stund til ei venninne i telefon her om dagen...En totalt meningsløs informasjon, men etter en kort dødskamp så tok hun kvelden. Elvis så ensom ut...Bare en ting å gjøre. Ut å shoppe mer fisk...Mannen like oppgitt som vanlig. Tørt fra han: "Ja du gir ikke opp den hobbyen nei..." Hvis fiskene går for kollektivt selvmord så skal jeg droppe hobbyen min. En gullfisk bør aldri svømme alene. Selv de trenger selskap mener nå jeg. Og jeg vet at jeg har full støtte av akvarieklubben i ryggen. Den gjengen tar ikke lett på fisk og har ikke tenkt å legge meg ut med de...
Mannen kom hjem og ønska de nye tilskudda velkommen på følgende måte: "Velkommen til dødens forgård!:-)"

Dette er de nye tilskudda.


















Sliter litt med navn nå...Priscilla den VI lyder litt destruktivt. Så det er på tide å tenke nytt. Tenkte jeg kunne få navnforslag fra lesere. Se om det får litt fart på bloggen:-) Var inne på Petter Northug og Gunde Svan men føler ikke det gav meg nok begeistring. Så tar i mot forslag med takk. Spurte sønnen og han bare mumla noe om Batman... Han er jo helt spora.

De fant seg fort til rette i sitt nye hjem og var ikke på langt nær så beskjedene som de tidligere fiskene. Elvis tok i mot med åpne finner..Etter å ha observert de nye litt på trygg avstand fra under vannpumpa.

Ellers i dag har jeg testa ut nytt operasjonstøy. Engangstøy i litt papirkvalitet...Hadde et problem når jeg skulle på do. Hadde knyti dobbelt knute og sleit med å få den opp. Hørte en kollega av meg hadde samme problemet når jeg stod i dokø..Men ellers funka den bra. De som jobber mer enn meg...Dvs de som er i bevegelse på jobb klaga på at den var litt klam og jobbe i. Men etter en times tid må jeg innrømme at jeg ikke kjente det en plass. Sier mer om mitt tempo på jobb kanskje. Viktig å behold roen som anestesisykepleier men kanskje en grense for det og:-) Kjente jeg ble litt klam i baken av å sitte og observere studenten gjorde alle jobben. Men må jo teste sitte slitasjen og.
Her har en kollega dokumentert det nye antrekket.

Ser veldig blid ut her men tror det er rett før lunch...Skjønner igrunn ikke hvorfor jeg var så blid. Hadde jo nesten spist opp hele lunchen min før kl 10..I morra er det fredag og da skal jeg kjøpe lunch...Rutiner er viktig.

Fikk den nye skrittelleren min i dag. Fikk den ikke før kl 1500. Så har nå bare kommet opp i 1800 skritt. På vei til bilen og et par rundturer rundt i barnehagen. En av ungene stakk av i dag under henting...Hadde ikke det skjedd hadde jeg sikkert vært på 500 skritt:-) Til lørdagen skal jeg teste den på en av ungene. Det blir spennende å se hva de greier på en middels aktiv dag. Og til uka skal jeg feste den på mannen. Han skryter jo av at han går så mye på jobb og har en fysisk jobb. Det vil vise seg;-) Nettopp registrert meg. Prøvde å ta brukernavnet Ruslebiffen men det var opptatt. Fins det fler av meg...Kickoff starter den 15. februar. Anestesigruppa består av mange vinnertyper tror jeg. Her skal vi gå for å knuse og gruse. Og mange er mer ivrig på det enn meg:-) Håper jeg holder tritt...Må jo bli motivert av slik innstilling. Sitter regelrett og vibrerer i sofaen her nå...Man kan selvfølgelig tjuvstarte men blir ikke registrert i konkurransen enda. Skal tenke på det;-) Men må innrømme at jeg gleder meg til å oppdatere dere om min innsats på dytt.no. Mannen gjør seg klar til å sladre til alle som vil høre hvis jeg drar uanstendig  mye på sexforbrenning. Dvs hvis jeg jukser om det. Ellers blir det nok tyst:-) Ikke noe annet å si at vi går spennede tider i møte...

Ellers så har uka bestått av overtid på mannen og playdate på 5 åringen. Henta 3 unger fra barnehagen her om dagen. Det var en uvant erfaring. Står inne for min tidligere begeistring for prevensjon;-) Men det gikk glatt. Jeg hadde to Batmann`er her som heiv inn på pannekaker og mest holdt seg på rommet mens Jokern stod i gangen og hoia opp. Han ble naturlig nok kaldt Jokern av de andre. Ikke greit å være liten...Ellers hadde mannen overtid. Vi snakker kommer hjem rett før jeg skal legge meg. Jeg hadde blitt skikkelig muggen hadde han kommet hjem kl 1915 for å si det sånn. Ringte han litt utpå ettermiddagen. Hvorfor forstyrrer du meg når jeg slapper av kommer det fra han. Overtid har blitt litt lettere med åra skjønner jeg:-) Jeg våga meg på å strekke meg ut på sofaen i 2 sekunder. Så fort jeg hadde lagt meg ned så sprang minsten bort til en skuff og prøvde å tømme den.
Så fort jeg reiste meg så lukka han skuffen igjen. Jeg la meg ned igjen og som forventa åpna han den igjen. Og sånn holdt vi på...

Er det sånn han vil ha det så er mamma klar!:-) Påmonterer bare skritttelleren fremover og skal ikke slappe av et sekund. Minsten kommer til å bli overraska fremover..Mamma er hakk i hæl.

Mannen sa her om dagen..Skal du jobbe redusert så skal jeg jobbe overtid...Vet sannelig ikke om det er verdt det lenger;-) Telysa er snart utbrent så flipper ei drue i kjeften i stede...

7 kommentarer:

  1. Forslag til navn: Limahl (Never ending story, tolk det som du vil..)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er det vedtatt! Slett ikke dumt:-)En gammel helt på full fart tilbake;-)

      Slett
  2. Forslag til fiskenavn: David Hasselhoff selvfølgelig!!! Din favoritt ;P

    SvarSlett
  3. Hehe..Sitter litt langt inne men en sterk kandidat;-)

    SvarSlett
  4. Hørt rykter om at du er litt over gjennomsnittet opptatt av divaer, så hva med Diana Ross og Wenche Foss?
    Og hvis du vil hun skal overleve ville jeg gått for Gloria G :)
    I will survive!
    Mvh Elvis Aron Emil :)

    SvarSlett
  5. Flirer...Godt at du minte meg på det:-) Ser ut som jeg må kjøre en solid navnseremoni her:-) Diana Ross har som jeg husker mange bein og stå på eller i dette tilfelle finner å vifte med;-) Og Gloria G er jo en sikker vinner med et nyttig budskap for mine nye fisker! Her blir ingenting avgjordt før navndagen!:-) Takk for veldige gode bidrag. Håper bare på at mannen kan engasjere seg litt mer. Sikker på at han ønsker å kalle en: A fish name Sue;-)

    SvarSlett