mandag 4. februar 2013

Ser frem til å forbrenne en hel drue med 30 minutters sex...

Lørdagen gikk unna uten noen gradiose planer ble påbegynt eller gjennomført. 5 åring var på besøk hos tante lørdag og vi skulle ta oss en lørdagshandel resten av gjengen. Se hvordan livet på butikken arter seg med bare en unge. Stappa inn en skalk i munnen på minstemann og mannen stappa flere skalker i lomma mi som proviant. Hadde ikke han lommer da?:-) Jeg gikk jo fort tom og minsten ropte ut eller etter skrek etter mer...Han er skikkelig glad i skalk han der:-) "Fort deg, spring for livet!" sier mannen til meg. Jeg bryr meg ikke så mye om hojing i butikken som han gjør tydeligvis. Men nå har jeg som tidligere nevnt ikke så gode butikk manerer selv mener han. Så jeg spaserte til nærmeste brødskjæremaskin. Mens mannen ber meg forte meg...Tror ungen har fortært en halvt brød på den handleturen. Og det har ikke jeg plass til i lomma mi...Tok meg kraftig sammen i butikken for å ikke gjøre mannen flau. Prøvde og ikke forklare hva vi skulle ha og hva vi skulle bruke det til høyt denne gangen. Men var nære et par ganger og fikk et par blikk fra mannen:-)

Mannen og jeg skulle ha et felles matprosjekt med noe rødt i glasset. Tok og delte ei flaske vin. Den var ekstra stor 1,5 l. Var bare å gå hardt ut...Mannen tok ansvaret for sausen mens jeg dokumenterte fra høyre og venstre..Og drakk vin.


Blanda meg litt i sausen til mannens store frustrasjon. Når han ikke så putta jeg oppi det som passet meg. Fikk litt pepper for det. "Dette hadde ikke Hellstrøm funnet seg i!" Sier mannen. Nei det kan du banne på. For på dette kjøkkenet er det jeg som er Hellstrøm og du min gjest tenkte jeg høyt;-) Så da var det bare en ting å gjøre og drikke litt mer...Ente som det måtte det, ble pussa før dessert...Selvfølgelig flere timer etter at ungene hadde sovna...


Vurderte aldri på noen tidspunkt å bruke tutekoppen til rødvin...
Resten av kvelden ble jeg veldig lettrørt av TV 2  suksessen: Hver gang vi møtes..Nå hadde rødvin begynt å gjøre meg pratsom og musikal. Og nynna på: Hun er så rå!! Dødsrå..Og følte meg litt sånn og på et tidspunkt;-)
Hadde planlagt en sengeoppreingsduell lørdagen. Mannen var som vanlig uvitende om at det var en duell på gang..Han må lese mer på Facebook for der oppdaterte jeg jo det for alle kunne se...Rødvin gjør slik at jeg liker å dele og hva er da mer passende enn Facebook...Bare mine 300 nærmeste venner:-)
Ble så glad når jeg vant at jeg kasta meg i et svalestup på senga. Det skulle jeg ikke gjort for strakk venstre skuldra. Mannen påpekte at jeg ikke var 20 år lenger. Men hadde jo det ikke så morro når jeg var 20 år:-) Var en strek i regninga at jeg ikke hadde pute for den lå ute på verandaen stivfrossen. Glemt å ta den inn. Prøvde og knabbe mannens pute og satse på at han var gentel på det område..Så ente som det måtte... Stod opp for å hente puta mi fra verandaen midt i natta.

Ellers har jeg savna pusen vår noen dager og da var det bare å kle seg til tenna og ut å leite da. Rundt å rope i nabolaget...Det er pusen som ikke liker meg så godt, så var kanskje ikke den rette for jobben. Men er jeg som blir bekymra og mannen ber meg slappe av. Han tar seg alltid en utvida tur i ny og ne. Det viste seg at den hadde vært inne hele tiden...Mens jeg fløy ute og ropte kom han frem fra gjemmestedet sitt inne. Han har sikkert bare venta på at jeg skulle forlate huset den slampen:-)

Søndagen var den store "kom deg ut dagen" visst. Så det litt utpå ettermiddagen på facebook. Vi holdt oss inne hele søndagen..Nekta å gå ut..Lar oss ikke påvirke av propaganda denne gjengen:-)


Vi bare så hvor mye vi kunne endevende huset på den dagen med hjelp av Smurfehit og noen brukte tiden til å observere sitt eget speilbilde i vinduet i all sin prakt.


 Mens jeg laga tilslørte bondepiker til mannen vel vitende om at det er morsdag snart....


Fikk ikke en liten sniff av frisk luft engang. Hvor står disse opplysningene om at det er kom ut dagen. Ser ikke noe om det i noen almanakker eller noen ting. Hvem er som bestemmer det da? Tror det er en ensom friluftsfantast som har funnet det på..Så i morgen tar jeg meg den frihet og innfører en klem de som heter Tonje dag..

Fått en artig forspørsel om vi kan fore ungen med noen annet hjemme fra barnehagen:-) De sa det humoristisk, men er ganske sikker på at de mener det innerst inne;-) Og i går spiste han en halvkilo erter og dytta det nedpå med rosiner..Jeg og mannen lo godt og var glad ungen skulle i barnehagen på mandag. Og som forventa så hadde de en kanonbleie i dag og det hang en pose på knaggen vår igjen. Og jeg huska selvfølgelig å ta den med hjem...Skal bli spennende for barnehagen i morgen og se hva vi serverte til middag i dag..Sier ikke noe jeg. Lar det være en stor overraskelse;-)  Sier bare Godspeed jeg;-)

Skal være med på Dytt på jobben nå. Forstått det sånn at det er en konkurrassepreget aktivitets greie for arbeidslivet. Får skritteller og skal dokumenterer aktiviteten vår.


Det blir nok en god gjeng..Har allerede observert at operasjonssykepleierne går og sjekker sine skrittteller til stadighet. Men nå kommer anestesigjengen på banen og...Og det er vi som sitter på dopingmidlene....Forbered dere på en kamp! Temaet på jobb i dag gikk på hva en kan dra treningspoeng/forbrenne kalorier på. Sex ble nevnt. Fikk denne her tilsendt av en av motstanderne...


Må si jeg ble ordentlig skuffa. En økt tilsvarer jo ikke ei drue engang...Vurderer å slutte med hele aktiviteten. Men jeg har bestemt meg for at jeg skal bryte noen barrierer;-)  Nevnte dette for mannen og dro til noe skikkelig i og med at det er morsdag til helga tror jeg. Sa at jeg skulle dra uanstendig mye poeng på det... Skulle gå for å sjokkere mine motstandere slik at jeg får psyka dem ut litt. Kom kontant fra mannen og han reiste seg til og med opp: "Jeg kommer til å være den første som forteller at du kommer til å jukse på kalloribrenningsmetodene! Tro meg...Du skal ikke jukse ustraffa!" "Og hvordan skal du gjøre det.." parerte jeg..."Skal du ringe sjefen min og si jeg jukser da?:-)" spør jeg. Ser for meg den samtale...Tror sjefen min har opplevd rarere ting. Men neida han skulle bruke sosiale medier.  Bloggen min og Facebook og si at jeg juksa på meg sex forbrenning...Denne bloggen skriver seg nesten selv den...Så hvis dere ser noen høyst upassende oppdateringer på facebook i fremtiden fra mannen min vet dere vel innerst inne hvem dere skal tro på;-) Tenkte jo ikke jeg skulle ta alle kaloriforbrenningene mine på sex, har da et større repertoar å spille på;-) Moonwalk for eksempel...Men uansett liker en god kamp og ser frem til å bli dytta på og dytte litt...Let the games begin...Husk at jeg har mye som står på spill. Skal bli 40 og hot på rekord tid:-)
Og fikk en super ide..Kan feste den skrittelleren på en av ungene..Tenker jeg knuser alle...De sitter jo aldri stille...Alle midler er lov;-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar