onsdag 26. september 2012

Back on track og gørrharmonisk...

Dagen i går var min time out dag.  Startet med at jeg ikke fant skoa mine på jobb...Hvem skal jeg velge i dag tro...



Hadde bestemt meg for å ta en tur innom hobbysenteret å snoke på hjemveien. Kaller det gjerne overtid. Skyldte på trafikken når jeg kom hjem seinere enn vanlig:-) Familiemiddagen ble speilegg. Her er min middag i bøttekottet på jobb...Bildet er arrangert...


Stakk av hjemmefra så fort jeg fikk sjans. Putla rundt på kjøpesenter helt alene og storkosa meg. Satt i bilen før jeg reiste hjem og hørte på denne...



Var terapi i garasjehuset på Herkules kjøpesenter. Skal ikke undervurdere og legge ned bilsetet og lukke øynene i 5 minutter før man reiser hjem til familien...Det nærmeste jeg kommer meditasjon. Hvis dere har 2 min og 36 sek til rådighet så lytt til denne... Det er sånn en ekte husmor mediterer;-) I garasjen på kjøpesenteret.  Kom hjem så var ungene lagt og sov....Har ikke hatt leamus siden. Mannen savner nok ikke at jeg har sitti og blunka konstant under middagen. Dagens middag gikk greit. Minsten ville ikke smake engang. Slo seg til ro med en skalk. Jeg fikk spist all maten min i rolig tempo uten å bli utsatt for fare i noen form... 4 åringen måtte overbevises at han likte det...Tror fremdeles ikke han er overbevist;-)

Dette er dagen til gjenbruk og høstkos. I dag har jeg deltatt i familielivet. Var litt distrahert men tilstede. Mannen og 4 åringen har spilt Angry Bird mens minsten vandrer hvileløst omkring. Alle gjorde noe de likte:-) Jeg høsta blomster og blader fra hagen. Kjøpte noen jukse blader på hobbybutikken og. Har nipsprosjekter på hjernen. Dere tror kanskje jeg har mye fritid men har ingen, bare prioriterer det rart. Samt at jeg har en mann som vasker alle klærne. Det betyr alt. Samt at jeg er et drabla skippertaksmenneske. Er min greie;-) Samfunnsdebatten sier vi er i fare for å skilles. Hjem med likestilling er i fare for samlivsbrudd...Ja den sjangsen tar vi;-) Uten klesvask kan jeg blogge og surre litt i hobbybutikker. Når vi har barn som prøver å snorkle i vanndammene i barnehagen så går det en del tid på vask. Elstemann var så skitten at jeg vurderte å frakte han i skiboksen hjem i dag...

Hobbygleden denne gang startet med tomme medisinglass på jobb.



Her er det mulighet til gjenbruk... Tenkte først på drammeglass...Men slo det fra meg. Er jo en seriøs husmorblogger så det hadde ikke tatt seg så bra ut...
Så her kommer mine desperate forsøk på å få litt høstkos i hjemmet. Pus synes det er en artig hobby og. Her må alt nips limes fast..Liker i grunn ikke så godt nips..Men kunne lurt meg selv i dag..Nye sider utfolder seg i all sin prakt;-)

Kandidat nr 1

Følte det litt som et alter med de lysa...Men dette huset trenger alltids et alter..

Kandidat nr 2


Kandidat nr 3


Mannen går rundt å rister på hodet av denne lilleputtverden jeg befinner meg i nå. Og 4 åringen sier forundra: "Hvorfor er det fine ting her hjemme" Det er gutten sin det;-)
Merker dere hvor harmonisk og rolig jeg er i dag?:-) Med dette bidraget håper jeg om ikke noe annet at jeg kan inspirere til gjenbruk. Bryr meg ikke noe om at pus nå gnager på dekorasjonene mine...Er jo for gjenbruk:-)

For å ikke bli alt for harmonisk så starta dagen heller dårlig. Alle mann var klare kl 0650. Jeg hadde tatt på meg skoa og tenkte at jeg skulle komme meg tidlig på jobb. Burde skjønt at noe var i gjerde når minsten satt så rolig i lekegrinda. Jada..En skikkelig godbleie rett før takoff får deg raskt tilbake til virkeligheten. Jeg delegerte den til mannen og hørte han hadde store problemer med det. Stakk huet innom bleieskifte kampen og kjefta litt for nå fant jeg ikke lommeboka mi. Klokka var nå blitt 7 og vi lå 5 min etter sjema. Hadde jo spart dyrbar tid i dag på ikke å lage niste. Skulle flotte meg med å kjøpe mat på jobb i dag. Leita høyt og lavt..Fant den tilslutt på en rar plass...Satt i bilen 10 min etter sjema. Mannen tok seg av leveringa og jeg rakk akkurat jobb på sekundet. Prøver igjen i morgen... Da kommer jeg til å overse eventuell drittlukt om det aldri så mye røsker i nesa:-)

En annen glad sak for andre frustrete barnehagebrukere er at vi har fått "mult" av barnehagen for å ha for lite eller feil tøy igjen. Nå er det trippelt og dobbelt av alt. I min barnehage karriære med 4 åringen har det aldri skjedd. Men nå med minsten har det skjedd 2 ganger på 14 dager..Er det mulig at jeg ikke er på topp lenger...?;-) Gløtter bort på dekorasjonene mine igjen og kjenner roen senker seg;-)
Skulle finne meg et glass saft her nå, men vi var tomme. Måtte ta en øl i stede. Har nok et unaturlig forhold til saft. Saft og øl likner jo ikke litt på hverandre engang....Neste gang 4 åringen skal smugdrikke på kjøkkenet får han heller ta seg en pils for jeg blir gretten når det er tomt for saft...

2 kommentarer:

  1. Kreativiteten blomstrer.....den med kongler var slett ikke dum...

    SvarSlett
  2. Ja trenger noen innputt til nye dekorasjoner nå:-) Bare kom med tips:-)

    SvarSlett