torsdag 13. september 2012

Terrorist forhandler som smugtrener på reka...

Voksne: "Spis opp gulrota de!" Barn: " Nei det vil jeg ikke!" Voksne: " Nei dag tar vi vekk ketchupen." Barn: "Ok da skal spise gulrot.." Spis opp poteta de osv. Noen som kjenner seg igjen..Beste pressmiddel i verden er ketchup her i huset. Har mye annet å ta av og. Eksempel..Ikke ert broren din og ikke hopp i sofaen. For da slår vi av barnetv. Ok da...Etter snart 5 år i foreldre rollen føler jeg meg kompetent til å forhandle med terrorister og gisseltakere. Har det inne nå. Eneste forskjellen er at en bør truer med noe annet enn ketchup og barnetv. Føler meg mer enn kompetent for tiden. Merker også at vi har vært borte fra ungene noen dager. De har liksom fått sterkere vilje:-) Om å gjøre å ikke fire en tomme. Nå er mamma og pappa hjemme og da funker ikke det lenger...Men er lov og prøve seg. Jeg prøver meg hele tiden.
Middagene dreier seg mye om at minsten ikke skal få tak i noe.


Holder en god sikkerhetssone rundt han etter endel erfaringer. På minsten biter ingenting. Kun lekegrinda som gjelder. 4 åringen hadde vel ikke timeout før han var nesten 3 år. Men minsten har  flere om dagen:-) Han ville jeg ikke møtt i en forhandling eller gisselsituasjon. Han er beinhard :-) Hvem skulle trodd det?;-)


Har en hang til hodeplagg som mammaen sin han. Alt kan brukes..

Under bading i dag synes 4 åringen at vi hadde gitt minsten for mye lyd. Vi hadde laget for høy lyd når vi satt inn munnen og tennene hans på plass. Høres ut som han er laget som et hobbyprosjekt i kjelleren:-) Han har ikke sjønt alle kapitlene i " kroppen min" boka tydeligvis:-)

Ellers har formen blitt litt skrall uten at jeg skal gå inn på detaljer. Men pakker det inn og sier at minsten sliter litt med det samme og han kan skylde på tannfrembrudd. Jeg kommer ikke på noe annet enn at jeg har liggi med rompaa bar når mannen hola til seg dobbeltdyna i helga.
Har fått rota meg til å pakke ut og her er litt av souvenir utvalget som vi fikk med oss.


Gjør oss klar til skotsk aften. Lenge til jeg har noe spennende festivitas på gang nå. Så her må jeg nok skape det selv. Kommer ikke på noe som skjer før til julebordet jeg. Men hadde ikke før tenkt tanken så dukket det opp en festinvitasjon i postkassa i dag. Det blir bra:-) Får jo nesten aldri noen artig post lenger. Stort sett bare 4 åringen som får festinvitasjoner i posten. Men fikk et brev om jeg hadde glemt Eu godkjenningen på bilen. Strøyk på den og nettopp betalt 10 lapper for å få den godkjent. Gud hvor jeg hater å reparere bil. Tenk hvor mange champiser og kilter jeg kunne kjøpt for det...

Fikk lapp i barnehagen i dag. Føler det litt som mult. Tegn på at jeg ikke henger helt med på utstyrs fronten til ungene i barnehagen. Minsten mangler dyne til vogna si stod det der. Det er vel ikke det eneste han mangler. Så han var godt utstyrt med t-shorter, shortser, solhatt og sandaler måtte hangå med på vei hjem i dag. Kommer like brått på hver gang denne høsten. Nå begynner peset med riktig klær for all slags vær igjen, luer, votter flees ull mm. På toppen av det hele sliter 4 åringen hull på nye bukser hver uke. Han sklir jo inn på knea som en rockestjerne i barnehagen. I går tok han en ny variant. Tok reka  bort over gulvet. Kasta seg rundt og tok rockestjerne varianten etter noe jeg synes var en veldig imponerende variant av reka. Han vet jo ikke hva reka er men har aldri sett en så proff gjennomføring før jeg:-) Ble helt fasinert av den introen jeg:-). Intro er viktig:-) Den er det lenge siden jeg har tatt selv. Dukker vel opp en anledning snart. Skal låse meg inn på badet og tørr trene alene. Synes jeg ser andre dukke opp sånn på arbeidsplassen sin. Kanskje jeg skal skli inn som ei rockestjerne på oppholds rommet på jobb i morgen. Er jo tross alt fredag. Blir god stemning av sånt:-)
Var ute med søpla her nå, så tassa Gaute Grøtta Grav rundt (grevlingen vår altså) Hadde blitt mer overraska/redd hadde jeg møtt Gaute selv. Som dere skjønner skjer det store ting på Hovenga...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar