søndag 2. september 2012

Vi har børi ved, mens Spidermann lusker rundt i gangene...

På tur med gutta i nærmiljøet i går mens mannen lasta ved.Hva er det med unger og det å smake på noe nytt? Minsten spiser sand og tygger bark som det var noe av det nydeligste han visste om. Men nekter å smake på blant annet agurk. Skula etter meg om jeg fulgte med når han stappa en neve med bark i kjeften. Og det gjorde jeg selvfølgelig. Sånne som han har man alltid i øyesyn;-) Så nå kommer jeg til å strø tomater og agurker i bedda for da øker sjansen betraktelig for at det etes. Kommer til å slenge noe brokkoli i sandkassa så det muligens blir spist til en forveksling...Hvis jeg ikke stod og dytta han på denne huska hele tiden så gikk han rett bort å spiste bark. Nesten på trass virka det som;-)



Gårsdagen var den første høstdagen. Så da kom veden og. Naboen kom så fort beina bar han når han så veden. Lurte på om han kunne kjøpe noe av vår ved leverandør. Ved er skikkelig pop:-) Hard valuta visstnok. En ekte nordboer vet å få veden i hus til en god pris:-) Men ved dealeren vår tar ikke imot nye kunder...Jeg hjalp til med å bære og stable selvfølgelig:-)



Hørt i går..Hjelper meg bare for å få noe å skrive om i bloggen du;-) Sant nok, men kommer jo bare fordeler ut av det for han. Og så bygger jeg kroppen min for han;-) Det er det jeg hører fra han når han reiser på trening midt i legging av unger;-)
Og så kommer jeg fra en familie med lange vedtradisjoner. Vi simpelten elsker ved:-) Gikk aldri tom for ved. Rart med det. Gir en tilfredstillelse å få veden i hus. Litt sånn da klarer vi oss gjennom denne vinteren og, som om vi hadde fryst i hjel uten;-) Sikker det lille vi har igjen av ur mennesket i oss. Veden er den siste bindeleddet til tidligere tider... Føler meg mye tryggere for fremtiden nå;-) Etter alt det slitet satt jeg meg på verandaen og tar meg en ved pils mens mannen lagde middag:-) Mannen tok seg av det meste av veden men jeg hjalp nå litt til;-) Nok til at jeg fortjente en ekte ved pils. Har det godt:-)



Hørt en lyd fra kjøkkenet som betød at det ble vin til middag. Kom inn og lurte på hvilken vi skulle ha."Jøss hørte du det!?" Kom det fra mannen. Kommer fra en familie med gode vintradisjoner og;-) Resten av kvelden gikk til dessert på boks og Indiana Jones..Ikke noen velregisserte blogg bilder her.



Her vises det som det er....Kvelden blir så mye bedre når jeg vet at ikke det er jeg som skal stå opp når det gjør vondt på søndagen.

Mannen var oppe kl 05.30 i dag med begge gutta. Starta dagen med en skikkelig
godbleie han..Slutta ikke med det. Noe senere måtte vi ta en sammen. Skulle opp å hente minsten etter en powernap. Pludra fornøyd han. Fant han med besj midt i panna og overalt ellers. Idyllen brast med: "KOM OG HJELP MEG!" Brukte halve dagen til å leite etter tennisballer til tørketrommelen. Her måtte dyne, puter og alt vaskes. Må være all den barken han spiser... Slapp å vaske veggen da. For her om dagen satt minsten med senga full av tapet som han hadde rivi ned av veggen. Til pass for oss som drøyer med å hente han når han har våkna;-) Min første tanke var at det kan ikke være godt for fordøyelsen:-) Så nå står senga midt i rommet slik at han ikke får tak i noe som helst..Han skal få panel på rommet sitt for å si det sånn...

Sliter litt med 4 åringen for tiden som håper på å bli bitt av en edderkopp slik at han kan bli Spiderman og hoppe fra taket..Så oppsatt på det så nå bremser vi på Spiderman effekter og guttungen får knapt være uten tilsyn i andre etasje.

Hadde satt mer pris på pynteputer her og der jeg men...Nå har de snart overtatt hele huset..Ungene altså...Og ikke noe er kulere enn Spiderman effekter i stua.. 
Han fortalte planene sine til naboen og som frarådet han det på det sterkeste å teste ut Spiderman triks. Hvor ble det av tiden med Thomas toget og Sabeltann. Trodde jeg aldri ville si det, men savner de gutta som ikke trang stuntmenn. Ikke minst postman Pat som jeg personlig ikke tåler trynet på... Mye ungeprat i dag. Men de har kuppa hele helga vår:-) Neste helg blir bare vår..Neste helg trenger vi å finne frem passene våre og...Gleder meg til å ta fatt på en uke med full barnehagedekning;-) Det tror jeg småfolka gjør og...

Ble veldig glad når jeg fant de rakkerne her i skapet.


Litt spesielt å bli så glad for noe sånt i grunn;-) Men hadde glemt de. Må ha endel seigmenn for å bygge meg opp til Norsemann.
Valgt å kutte ut reklamen på siden min. Kanskje jeg prøver igjen seinere. Dukka jo bare opp dating sider. Kan ikke gå helt god for det føler jeg. Skal jo stå litt i stil til imaget mitt..Kunne tenkt meg å reklamere for noe jeg kan gå god for. Er Maarud, Solo, Freia eller Nidar og Arcus produkter, men tror ikke det siste er lov. Når jeg ser det på trykk burde jeg vel heller gått for Bama, Intersport og Naturmagasinet. Men må jo starte en plass...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar