fredag 28. september 2012

Nå har jeg offisielt gått for langt...

Fårikålens dag på jobb i går. Så da var det en klar lunchfavoritt.


Litt tung lunch...Men her var det bare å fylle opp for skulle på foreldremøte i barnehagen på kvelden. Noe lettvint til middag...Hele uka har i grunn vært dominert av lettvinte middager:-)

Var ekstremt god timing og stikke av gårde kl 1750 her i går. Det kokte rundt kveldsstellet på minsten...Jeg heiv på meg klærne og forta meg ut døra. Mannen fikk tilbudet om å dra på møte, men valgte det koselige kveldstellet i stede;-)

Var visst valg til foreldreutvalget i barnehagen. Så mange krympa seg når det ble annonsert:-) Og foreldreutvalget trang nye medlemmer. Er det noe som melder seg?? Det ble helt stille. Folk prøvde å gjøre seg usynlige. Kunne hørt en knappenål falle i rommet. Jeg tok meg i å sitte og titte ned på skotuppen min..Stirret på den tilslutt..Hørte mine egne hjertelyder slå i øret. Kjente en svetteperle randt ned mot nesa...Kunne høre at det romla i magen til en av oss. Han/hun hadde tydligvis ikke spist fårikål lunch. Etter den lunchen følte jeg meg veldig oppblåst. Var nå kommet til et punkt hvor jeg var livredd for å slippe en promp i denne pinlige stille atmosfæren. Og jo mer jeg fokuserte på det jo vanskeligere ble det. Var bare en ting å gjøre mens jeg sleit der. Var å bryte stillheten å si. Jeg kan bli med i foreldre utvalget!! Så nå er jeg en av foreldre representantene. De kunne vel strengt tatt fått en mer solid representant, men når ingen andre måtte prompe så ble det meg:-) Lurer på om jeg får en feit tittel;-) Burde egentlig fyrt av en liten salutt for at jeg ble med...Men fikk nå en liten applaus. Det er lenge siden. En litt sånn martyr applaus føles det ut som;-) En pussig greie er at alle sier(som har deltatt) at det er så koselig og interessant. Hvorfor ikke stå løpet helt ut da...?:-) Og hvorfor er det særdeles få som melder seg med en gang til slike verv? Men nå er jeg inne i varmen og skal finne ut av det;-)
Promp er ikke tabu her i huset lenger etter påtrykk fra en 4 åring som synes promping er hysterisk morsomt. Må innrømme at jeg og trekker litt på smilebåndet når det kommer til promp...

Vurderte sterkt å si til mannen min at han var valgt mens jeg prompet meg hjemover. Så lærdommen er spis en lett lunch uten kål før viktige møter.
Bonusen er visst at møtene blir lagt til barnas leggetid...

Tok en liten tass på fersken med handa nedi veska mi her i stad..Han var jo ute av synet i et sekund..Fant sminkepungen min og...Sinna som en tørk når jeg ville ha den tilbake..Litt sånn finder`s keeper i huset her for tiden...



Gikk kaldt nedover ryggen på meg her i dag. Minsten har lagt sin elsk på Postmann Pat og bilen hans. Må advare mot sterke scener nå...Jeg torturerer Pat slik at han kan holde seg på kottet til 4 åringen der han hører hjemme.


Mulig dette er et gjengående tema med denne fyreren Pat som jeg kommer særdeles dårlig overens med. Han og den fjollete bilen hans. Bilen med den hjerteskjærende melodien. Jeg sier nå, gi barna en superhelt før Postmann Pat tar dem...Husker den dagen vi kjøpte han og. På vei til Danmark for tre år siden. Det er litt spesielt.  Fordømmer den dagen;-) Eneste leke i huset som ikke har hatt batteriskifte. Men den uler like herlig...Spesielt på nattestid. Jeg slår av og gjemmer den, men på mystisk vis slår den seg på igjen. Tror vi trenger besøk av Åndenes Makt her snart...Så det programmet for første gang i går. Var visst fra nærmiljøet. Skulle bare se litt, men ble litt fengsla og. Var guffent. Tror jo ikke på sånt heller. Men hvorfor fikk jeg ikke sove da..Følte jeg ble iakttatt...Kan ikke se på sånn jeg. Blir helt kavring av slike ting...Litt for utviklet fantasi tror jeg;-) Så nå håper jeg Skavland og co gir meg en god natt søvn...Mulig jeg blir hjemsøkt av Pat men...fortjener den;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar