lørdag 15. september 2012

Hit me with your best shot...

Kjenner jeg verker etter å komme i gang med oppkjøringen til Norseman. Men har blitt dønn forkjøla. Viktig å restituere seg godt før jeg hiver meg rundt;-) Kommer tilbake til det..Men tenkte jeg skulle ta en Pasodoble på kjøkkenet med mannen mens vi ser på "Skal vi danse i kveld." Bør ikke bare være trist å være forkjøla. Men litt trist ble det alikevel. Mista tv signaler så nå har jeg tatt en ensom tango på kjøkkenet for mannen hadde visstnok 48 grader i temp;-) Hadde han spurt så runder jeg nok 56 grader...
Her er kveldens utgangspunkt...



I går var vi også litt skralle. Mannen hadde stuas eneste pledd. Det hadde jeg lyst på og.



Vi har egentlig huset fult av pledd... Kan jeg få det spør jeg mannen. Nei det er mitt sier han. Strengt tatt ikke, sier jeg. Fikk det av broren min til jul sier jeg. Og nei det gjorde vi ikke sier han..Og da var vi i gang:-) Jeg sitter demonstrativt med deler av sofaen som pledd.





Dette er en av våre hobbyer. Deilige smålige diskusjoner som vi begge elsker;-) Jeg går inn i kamp modus..Hit me with your best shot! Fire away!...Er nok noe gærent med meg..Diskusjonen gikk videre med at han mente at det hadde han tatt med seg inn i forholdet..Ser på han på lang vei at han tar en spansk en;-) Bestemmer meg for å dra frem de skitne triksa og de eneste jeg har på lager...En generell test om hva vi fikk til julepreseanger siste året. Vet at han ikke greier testen...Sitter og gliser med pleddet 10 minutter seinere..Dette gjør forholdet sterkere;-)

Dagen i dag var bare om å gjøre og overleve. Begge voksne er småsjuke og totalt tappa for krefter. Men det var pussig nok ikke småfolket. Kl 6.30 hører vi en roper. Jeg er ferdig! Kom og tørk! Det var dråpen som fikk oss til å veilede gutten i jobben selv. Han har jo forsjøkt men jeg har ordna opp av en rar grunn.

Bestemte oss for en felles utflukt til matbutikken i dag. Litt for treningen for denne gjengen. Det er i matbutikker vi sliter mest med å ha kontroll på troppene.  4 åringen triller minsten rundt mens han henger ut av vogna og prøver å få tak i alt. Et mirakel at han ikke fikk tak i noe. Jeg sier ved et par anledninger at 4 åringen oppfører seg en basjas og prøver og irettesette en overivrig shopping glad unge med klatrebehov. Minsten får en skalk som løser hans behov. Fikk bikjennende blikk av en småbarnsfar med to småfolk i vogn. Kjenner igjen blikket han gav meg. Betyr litt som det her: "Det går helt greit..Jeg sjønner deg..Men se på mine unger de sitter pent og rolig." Litt sånn selvgod pappa...Kosa meg når ungene hans slo seg litt vrang ved grønsaksdisken. Da sendte jeg han et blikk som sa: "Se på barna mine nå...4 åringen triller minsten som sitter pent og spiser på en skalk. Det er harmoni det:-)" Hovmod ved grønsaksdisken stod for fall;-) Ja bare innrøm det...Vi alle sammenlikner oss med andre og synes selv at vi er ørlite grann på høyden. Er overlevelsesinnstinktet i oss. Alle som tar med seg ungene ut i det offentlige rom trenger slike illusjoner;-) Fikk en telefon i butikken. Holdt på å rope ut. Er du gal kan ikke prate nå! Er å handler mat med to unger. Hadde passa bedre om jeg om jeg lå i fødsel...

Lovt 4 åringen å bygge Lego med han i dag. Planen min var at vi skulle gjøre det sammen. Men fikk i oppdrag og bygge en søppelbil alene. Slang til meg oppskriften som han kaller det, for han skulle bygge på noe annet. Følte meg nesten litt utnytta;-) Men bygde hele bilen jeg. Skal nå ikke si jeg ikke prøvde å leke med han da. Han ville heller låne telefonen  min å spille Angry bird.


Hva er det neste..At han skal begynne å blogge?;-)

Kveldens rett var biff med tagliatelle..


Fått meg en lettvin signaturrett. Alle som inviterers til "kindle light dinner" må spise dette nå. Til dessert diska jeg opp dette.


Vær vennlig og overse Piano esken i bakgrunn. Aner ikke hvordan den havnet der... Sikkert et av mannens skitne triks pga pleddet i går..Nipper i et glass med noe godt i som det så populært kalles. Mye antioksidanter i det. Kommer meg nok fortere.
Var oppe å sjekka ungene nå. 4 åringen lå i senga vår i stjerneformasjon. Mannen hoster så fælt at han må ligge på gjesterommet. Og jeg vurderer å legge meg i senga til 4 åringen. Har nå kuppa senga vår og. Vi fikk en god ide å ta og legge oss i senga til 4 åringen og se hva han sier til det når han våkner opp. Vet det finnes enklere knep å få senga for seg selv, men dette virker litt morsommere...Kjenner jeg har fått nok antioksidanter for i kveld...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar