onsdag 19. september 2012

En helt vanlig hverdag hos superheltene...

Dette er uka for å omorganisere livet mitt. Hver skrue og mutter skal få sin plass. Alt skal finnes når det trengs. Kjøpte noen lappesaker til 4 åringen sin bukser her om dagen. De har blitt slukt av rotemonsteret som herjer her hjemme nå. Mulig jeg har kasta det, men det får jeg greie på snart når jeg skal et dypdykk i rotet. Kjøpt hello kitty lapp til 4 åringens bukser.



Er det litt slemt? Viste den til sønnen. Kom spontant fra han: "Jeg hater hello kitty!" Jøss visste ikke at han hadde såå sterke følelser rundt hello kitty;-) Er jeg ond da? Tenker det får stopp på hull på knea fremover... Er jo litt hevngjerrig og;-) I tradisjon tro går jeg for årets mamma tittelen;-)
Når jeg hadde kjøpt nye lapper så fant jeg de jeg allerede hadde kjøpt. Så nå holder det sikkert ut måneden. Her skal alt lappes... Kan jo slenge en hello kitty lapp på mannens arbeidbukse. Tror ikke han haaater hello kitty;-)

Håper jeg kan bidra med litt inspirasjon ved å blottlegge mine/våre rotete skap. Mulig jeg finner en kvittering på min elektriske tannbørste fra 1998. Kan da ikke kaste kvitteringer;-) Nå skal alt til pers. Vi er visst i dragens år. Veldig passende nå. Føler meg som en drage som er en rev på organisering.

5 min etter at jeg dokumenterte min nye arbeidslyst og nyorganiserte liv stappa jeg alt inn i skapet igjen. Kan ikke gå for hardt ut heller...

Vant 2 stoler på jobb i går. Vinner jo som regel aldri noe som helst. Det var gøy. Synes de er litt kule jeg...


Men hvor skal jeg ha de tro...

4 åringen sa han var syk i dag og måtte være hjemme mens han nesten tok salto fra badet og ut i stua med en innlagt piruett på veien... Vi trodde ikke noe på han vi:-) Lillebroren var syk dagen før så det virka fristene på storebroren og kan skjønne. Med begge ungene på vei til barnehagen så ble 4 åringen på mirakuløst vis frisk. Flotte greier.
Men når jeg henta han i dag var han ikke helt pigg. Må være forsiktig med hva man ønsker seg tydeligvis.

4 åringen og jeg benka oss ned med en film etter middag. The Incredibles.(De Utrolige)



Han skulle ønske at vår familie var sånn. At jeg var superelastisk og han var så rask at han kunne springe på vannet. Han ser helt klart ikke på det som et mirakel, men er du bare superrask nok så går det fint;-) Så det er det neste som skal prøves. Sønnen ønsker seg rakett støvler. Det gjør igrunn jeg og. Han påstår hardnakka at de finnes. Superhelter er det nye hotte.  Jeg la beina på bordet mens vi diskuterte temaet. Fikk streng beskjed av 4 åringen at det var bakterier på beina så jeg kunne ikke ha de på bordet. Sånn hadde ikke Mrs Incredible funnet seg i;-) Vurderer å få tak i matchende superdrakter til hele gjengen her nå. Fikk en brukbar ide til årets julekort. Hadde egentlig en stall i Bethlehem som årets julekort tema, men dette er mer i vår ånd:-)

Vært hjemme med en syk 4 åring i dag. Han stod opp før meg og jeg fant han på kjøkkenet i full gang med å blande seg saft den luringen. Jeg er syk mamma sa han før jeg rakk og reagere;-) Vi har brukt dagen til å ligge på hver vår sofa. Han med telefonen min og the Incredibles på tv. Har ikke hatt tilgang på tlf min i to dager nå. Angry bird han gått varm.

Ungene er ikke samkjørte på sykdomsfronten til stor frustrasjon for oss voksne og ikke minst arbeidsgiverne våre vil jeg tro.

Det går vannkopper i barnehagen både på stor og liten avdeling..Så de ungene som ikke har hatt det er opptatt av det og det er litt snakkis virker det som om:-) Ved henting i barnehagen i går roper 4 åringen ut. "Mamma du har fått vannkopper!" Neida sier jeg.."Jo se!" Ropte på kompisen sin og som også ville se:-) Jeg har ei kvise i panna som jeg ikke ønsker å ha så mye blest om;-) "Du har to!" sier sønnen udiskret..Jeg prøver å pense samtalen innpå noe annet før hele barnehagen skal se "vannkoppene" mine. Tok ungen i armen og sprang ut derfra før det samla seg flere skuelystne. Rart..De sa ikke noe om "vannkoppene" mine på jobb i går;-)

Den sykeste i huset i dag bestilte dette til middag.


Ikke meg i mot heller. Synes det smaker helt fortreffelig i blant jeg. Minsten kunne ikke fordra det og pappaen spiser litt med lange tenner...Men det overser 4 åringen og jeg elegant.

På tide å få litt luft. Ut å teste radiostyrte biler.  Mamma og pappa var ganske ivrig inntil mamma oppdaget sin egen skygge.


Det er så lang og langbeint jeg føler meg og:-) Ser litt ut som Mrs Elastica i de Utrolige:-) Prøvde meg litt på skyggeboksing og...Minsten trodde han hadde magiske fingre på bilene og fryda seg over det. Vi er jo de Utrolige må vite;-)

Jeg har sovet på gjesterommet i to netter nå. Slik at jeg kan drive med frihosting. Bør våge meg opp til the master bedroom i dag eller jeg kansje skal ta en liten uke til på gjesterommet. Der er det ingen i spiderman pysj som tar og kneer deg i korsryggen hele natta. Men er jo litt usosialt i lengden. Hos oss er nettene en sosial greie.

På tide å finne en ledig soveplass for natten:-)


2 kommentarer: