torsdag 1. november 2012

The NeverEnding story...


Vil vie litt av dagens innlegg om det å hente og levere unger i barnehagen. Levering kan forsåvidt gå ganske glatt. Men alt er timet og tilrettelagt. Hvis en unge går i feil retning så sprekker tidssjemaet. Det har skjedd et par dager på rad. Minsten fikk bakkekontakt pga at at jeg hadde blodsmak i kjeften etter å bære alt pikkpakket. Han skar rett venstre og 4 åringen rett høyre. Og målet lå rett frem. Og når man har kommet på plass med minsten oppdager man at han mangler en tøffel. Da må man hele runden en gang til og havner ved bilen der den ligger. Så nå må jeg over på vintertid for levering. Nå må vi 5 minutter tidligere ut døra. 
Henting er jo også litt interessant. Prøver å snike meg inn bakveien noen ganger. For å sjekke tøybeholdningen og ta med hjem 2 sekker med vått tøy sånn i gjennomsnitt. Det er greit å få unnagjort sånn før man henter småfolket. Men kan banne på at noen av de andre småfolka sladrer om at mamman til småfolket "is in the building" Og da går jungeltelegrafen til minsten og. Her om dagen glemte eldstemann en tegning igjen i garderoben som han måtte ha med hjem. Da var det krise, så da måtte jeg jammen meg i retur til barnehagen igjen. Fant tegningen og krisen ble avblåst før den eskalerte. Gleder meg til sommertid igjen. Ofte sitter jeg og hviler litt i bilen i innkjørselen før jeg laster ut. Ungene skjønner ikke stort, men blir vant til det etterhvert.

Foregår en stillingskrig i hjemmet om nattesøvnen nå. Har på ingen måte tenkt til å tape den. Så lenge ungen ikke kommer ut av senga så har jeg fordelen på min side. Der har jeg erfaringen på min side og.  Så da gjenstår det hvem som er seigest...Håper jeg drar fordel av å være en voksent tenkende vesen som på toppen av det hele er fredselskende...Stillingen til nå etter 4 dager er 2-2..

Ellers har vi jo hatt snev av Halloween her og.

Er bare jeg som vil bruke denne. Kan ikke skjønne det. Synes den var riktig så sjarmerende jeg:-)



Forberedte meg litt.  Godteskål, og legger ved noen bananer for og virkelig skremme ungene. Ungene har ikke enerett på skremmingen;-).


Siden det er 5 års bursdag her til lørdagen var det på tide med en tur til frisøren av 4 åringen. Han var litt morsk og påpekte til frisøren: "Du vet vel at jeg er gutt!!?" Frisøren spør om han ble kul når hun var ferdig. Kommer et høyt og klart NEI! Men hun fiksa det med litt voks. Pussig når voksne sitter i frisørstolen. I de fleste tilfeller later vi som vi er fornøyd. Beklager å måtte skuffe frisørene der ute. Men vi er høflige og så springer vi rett hjem å ordner sveisen som vi vil ha den:-)
Men husker en gang jeg var superfornøyd. Tok med bilde av Limahl til frisøren og sa jeg skulle ha en sånn sveis. Da lykkes frisøren skikkelig;-) Til de av dere som ikke husker han:-) Limahl hadde datidens hotteste sveis. Så en med litt tynn lugg hadde oppgaven foran seg for å si det pent.


Eneste problemet var at jeg ikke hadde råd til nok hårspray for å opprettholde sveisen mer enn en dag i uka. Så da måtte jeg ty til sukkervann. Noe som var ugunstig på sommeren. Ble en skikkelig insektsmagnet;-) Et stikkord for 80-tallet for meg var hårspray. Gjentok seg gjennom hele 90-tallet og faktisk frem til i dag. Blir jeg obdusert noen gang så finner de lungene mine fulle av Clynol, Studio Line Catzy og sukkerlake....Nesten 30 år med hårspray må sette spor...

Nå kommer et litt ømt tema. Kakebaking. Har på ingen måte tenkt å imponere med noen kakekunstverk til lørdagen. Men i dag har jeg i det minste kjøpt meg stativ til muffins.



Dette kan sprite opp de mest tassete muffinsene. Her i huset kalller vi det muffins. Ikke noe i nærheten av cupcakes. Nå håper jeg å få satt lista så passe lavt at noen muffins med glasur vil imponere i neste omgang. Jeg har en kakeplan...;-) 4 åringen derimot har lagt opp helt andre kakeambisjoner for meg. Han vi ha og nå kommer dagens bombe: Spiderman kake der spiderman hopper fra et tak:-) Hva har skjedd med togkaker og muffins med blå glasur?
Så hva er vel mer passende å ta et lite tilbakeblikk på mine tidligere kaker. Var veldig vanskelig å finne noen bilder. Det var før blogging. Da var vi heldige om jeg dokumenterte noe som helst...

Denne er litt uklar, men er fra 2 års dagen. Skal være en togkake.


Denne neste er jeg litt fornøyd med. Er jo nesten for cupcake og regne. Var til minstens navndag. Da kunne vi like godt ha temafest de hedningene vi er;-) Var på den samme navnefesten mannen gjorde kunststykket og miste marsipankaka svigermor hadde laga...Det var noe til kakeminne!:-) Godt jeg hadde cupcakes;-) Ordner seg for hedninger og;-) Hvordan i all verden skal jeg toppe dette;-):-)



Det var en gang en kake...



Dette her var en helt klart god kakedag...Er da en husmor innerst inne. Ellers så hadde jeg vel ikke sitti her å skrevet om kaker, hedninger og Limahl...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar