søndag 6. januar 2013

Kappløpet mot førti og hot er i planleggingsfasen...

I lys av julas mangel på luksus så har jeg bestemt meg for å starte det nye året med litt gourmet innstilling...Går totalt motstrøms i disse typiske januartider. God tid til å bli hot før førti...:-) Ser at jeg blir motarbeidet til gangs i diverse ukeblad. Stod i kassakø og tok bilde så derfor ble det litt dårlig.
Men dere skjønner nok tegninga...



Han bak meg i køen titta rart på meg. Trodde nok ikke jeg hadde råd til de:-) Men skal understreke et poeng her. Så for førtiende året på rad så er ukebladene proppfulle av "suppe til folket", "slankende supper" og selvfølgelig "spis deg mett og slank." Og min personlige favoritt "spis deg slank". Hva fa... tror de vi er ?? Idioter...Samme fra januar til påske hvert år i diverse ukeblad. For da starter de opp med påskegodt som gir deg vann i munn forsider. Er det dette folket vil ha? Jeg kjenner jeg blir provosert av sånne meningsløse forsider. Må da finnes andre saker å ta for seg?? Mulig jeg er lett å provosere og:-) Ikke en helt ukjent egenskap, som jeg selvfølgelig har selvinnsikt i;-)
Kan ikke tenke meg at "manneblader" skriver om: "Hvordan bli strandklar på aspargesdietten." Eller: "Sørg for at det buler på de rette plassene" For jeg burde vite det. Vært fast leser av FHM tidligere. Beste å vite hva som rører seg der ute i testosteron hjernene. Selv om det var mest pupper og rumper... Husker spesielt en artikkel veldig godt som brant seg fast..."Hvordan si til dama di at hun må slanke seg..." Har aldri glemt knepa man ble anbefalt der;-) Vært på vakt etter de knepa i fem år nå;-)  Lært masse annet rart med å være fast leser av "manneblad"  Ligger et hestehode foran menn:-) Og nå mener jeg vi må ta et oppgjør med vår "egen" ukeblad kultur. De behandeler oss som glemske tullinger. Alle vet hvordan det gjøres. Er jo bare spise mindre og bedre og bevege seg.. Mye løst da. Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne det:-) Jeg har skjønt det, bare er i planleggingsfasen enda;-) Kan jo bare la være å kjøpe ukeblad som meg..Som heller står og tar smugbilder av de i kassakø...Var forresten sikker på at jeg så Michael Jackson på butikken i samme rennet. En som hadde kledd seg med munnbind. Hadde så lyst til å springe bort å teste ut en nyserekord på han. Men det kunne vært veldig slemt siden det kunne være en god grunn for han å ha det på. Pluss at det var lokalbutikken min...Er da ikke ond heller. Bare litt irritert over ukeblad jungelen. Så derfor velger jeg å tro at han var redd for nøffesyken. Historien blir så mye bedre sånn.

 Ellers så har jeg ryki på et klubbtilbud fra plantasjen i helga.



Sikkert spart svimlende summer og:-) Men nå er det nye tider her for en husmor med stor H;-) Får inn våren og optimismen i hus. Mens mannen var på aketur med elstemann...

Ettermiddagen satt vi klistra til Tour De Ski mens minstemann ommøbelerte huset. Reint imponert over hvor store møbler han klarer å bære på. Og hvor hårreisende han synes det er at vi ikke hjalp han;-)


Var bedt bort på gourmet middag i dag. Ente med at jeg satt meg i en godstol og fikk servert kaffe og vafler av svigermor mens jeg leste ukeblader blottet for slankeoppskrifter selvfølgelig:-)

Men tilbake til gourmet aften min på lørdagskvelden. Middagen var ferdig ca kl 2230 lørdagskveld...Men fintfolk spiser seint;-) Vi var invitert bort til noen venner på ettermiddagen på mat, så måtte kalle dette kveldsmat. Der var det 5 unger i alderen fra 1 til 6 år med overvekt av de i lavere alder. Barnløse ville kalle det et totalt kaos treff, men vi synes det var både harmonisk og vellykket. Reiste hjem med noe arvetøy og. Selv om vi stod i fare for å sette oss i gjeld. Da minsten testa ut om han greide å stappe noe nedi varmepumpa der. Men kom unna uten noen skader. Bare en duk som måtte vaskes. Mannen og jeg hadde igrunn lagt en lumsk plan. Diskuterte om de ville merke noe om vi lot ungene våre være igjen der. De har jo så mange fra før. Dette er helt klart småbarnsforeldre humor...Og vi knegger hver gang...Hvem vil vel ikke ha med dette lykketrollet hjem;-)


Gikk for gull og sa til mannen at han skulle få det beste måltidet han hadde smakt noen gang. Det var vel kanskje ikke det lureste å si...Han kommenterte det ikke noe mer, han fikk jo tross alt pølse og brød på fredagen så dere kan jo tenke dere;-)









Vi har en pus som har støvallergi som jeg synes litt synd på som skulle få noe å trøste seg med for her i huset tar vi ikke hensyn til slike allergier...Han omtrent fekta maten ut av hendene våre. Lest et sted at matoppdateringer irriterer folk...Mener bestemt at irriterte lesere er mer engasjerte lesere:-)

Liker før og etter bilde. Her er etter bilde.


Så bomba ut. Satt meg med beina høyt og tok meg årets første rødvinsglass. Jeg lager mat og mannen rydder. Men nå blir det andre boller. Mannen har bestemt at han skal ta over endel av matlagingene i fremtiden. Men han må ha det rette utstyret først påstår han. Typisk menn. Hva tror han at jeg lager mat av. Mine bare never!?:-) Men her er vidunderet som skal revlusjonere våre middager. La meg få presentere mannens kommende vidunder.  "Nicer dicer"


Går jo helt klart for Plus utgaven:-)
Han kan gjøre unna middagene med et kapp;-)

Ser for meg et år med bare oppkappet/kuttet miniatyrmat. Men det skal bli bra. Blir jo bare eldre så det blir mindre tygging. Gleder meg til oppkuttet middag;-) Skal tross alt spise meg mett i hele januar uten å blunke og fremdeles bli hot til 40;-) Hvordan jeg skal få til det må bevises ved seinere innlegg. Men neste gang kan jeg jo starte med å ta med ungene på aketur mens mannen kutter opp middagen...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar