søndag 13. januar 2013

Volume 2 "Årets vakreste eventyr..."

Årets første eventyr vel rodd i havn...Sitter her mindre opplagt enn noen gang...
Kan skjønne hvorfor mannen må dra meg på alle disse festene. Blir sliten av en sånn festglad mann:-)
Mine nye gullbukser viste seg å ha en egenskap som var litt uventa. Den frøys til, dvs at den ble pinnestiv ute i kulda og måtte brekkes i fasong når jeg kom inn i varmen. Så nå sitter jeg her med sko som ikke tåler vann og snø og en bukse som ikke tåler kulde...Men på den lyse siden kan jeg  regnes for en levende refleks:-)

Møtte en flott gjeng og mye god mat...Fikk til og med smakt på elghjerte. Og pliktskyldigs et par akevitter.
Sånn for høflighetens skyld;-)



















Et lite innblikk i mitt talent for festbilde fotografering ute av fokus hører med:-)

Det er tradisjon på dette julebordet at noen kreative sjeler drar i gang quiz og leker. Var delt opp i lag. Havna visst på laget "rettvest"...Virket lovende. Laget var proppfullt av mennesker med enormt konkuranse innstinkt som hadde gjort selv Northugen imponert. Vi så helt ville ut i blikket...Lagene viste nesten grenseløs innsats;-) Med elementer og knep jeg ikke forutså;-) Gleder meg som en unge til neste år...Og lurer på hvordan dette skal ende;-) Ble nærmere kjent med hverandre i år;-)
Dette er laget "rettvest" sitt byggverk. Ikke akkurat ingeniørenes årsmøtet vi har her men...Hadde helt klart talent for andre kategorier vi. Hadde jo både en kretsmester og faktisk nord Europas beste på vårt felt på vårt lag...Tror ikke vi vant, men vi følte oss som vinnere;-)


Jeg hadde fått ansvaret og blåse i tuta når vi visste svaret på noe. Var litt ivrig med den tuta et par anledninger og la bånd på meg selv som var vanskelig å gjennomføre...Som dere ser har jeg blåst så jeg har blitt blank i øya;-)


Til årets obligatoriske første dobilde fikk jeg inn gjesteopptredner denne gangen:-) Satt veldig pris på det siden jeg synes det er litt trist og tassent og stå der helt alene med kamera mitt. Det ramla inn med kjekke folk:-)

 Så la meg får presentere årets dogjeng bilde.





















Viste seg at det skulle være vanskelig for en stakkar å komme seg på do etterhvert:-)

Champagnen fløt regelrett. Fikk meg et glass oppi en plass som egentlig burde være tørr. Men kom til å tenke på noe som bordmannen tvers over filosoferte over: "Loff var oppskrytt." Men fant ut at den har en fantastisk oppsugingsevne. Kom til et punkt der jeg fant ut at det var en god ide og bruke loffskiver som ørevarmere på mannen min. Heretter kalt øreloffere:-) Mannen var ikke like begeistra men gapskratta et ukontrollert øyeblikk;-) Og dette var på et punkt i festen champagnen ikke fløt lenger..Hadde begitt meg på vannvogna...

Hva jeg forsøkte på her vet jeg ikke men burde jo heller tatt bilde av mannens nye øreloffere:-)


Loffet oss litt mer før jeg fant ut at det var på tide med en Moonwalk. Fikk en tørr kommentar av en av de andre festdeltagerne: "Jaja du går i allefall bakover...":-)
Mannen ba meg pent om å forlate dansegulvet utpå kvelden og..Første ting for alt;-) Var da i mitt wako Jacko humør. Og skulle vise noen triks for han mens jeg sang med. Men han hadde på det tidspunktet øra fulle av loff:-) Den berømte ørelofferen... Men da skulle vi visst hjem. Hadde igrunn tatt det valget selv og ringe drosje. Bare dårlig timing av den drosjesjåføren...I drosja ble sjåføreren vitne til en særs pussig samtale...Hvis han fikk en rød tråd i den samtalen var han god;-) Takstameret stoppet på 407 kr kl 0346 mens jeg gnagde på ei loffskive og tenkte at loff er slett ikke er oppskrytt;-)


Mannen går ikke av veien for litt glam selv heller. Men han stilte dessverre ikke i denne. Hadde jo toppa heile skiten han da:-)

 Må finne en passende anledning slik at han kan skinne neste gang...

I bilen på vei utover for å hente ungene så tror jeg ikke mannen og jeg veksla et eneste ord med hverandre. Vi stålsatte oss og lada batteriene til siste slutt siden vi nok engang har mista en gyllen anledning til å hvile;-)

Minsten kommer springende mot meg og roper: PAPPA!:-) Herlig tass han der..Og da var vi tilbake der vi slapp;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar