tirsdag 8. januar 2013

Stryker ikke akkurat mannen med hårene...

Da er uka for alvor kommet i gang. Barnehagen er nok en gang min beste allierte:-) Og jobben har ført fint med meg. Mens mandagsmiddagen ble søndagsmiddagen så startet vi uka med en kalloribombe av de sjeldne. Minsten spytta ut i en rasende fart og 5 åringen spiste med lange tenner.


Samtalen rundt bordet gikk om sopp.  5 åringen fortalte en fantastisk historie om en i barnehagen som hadde spist mye giftig sopp. Kanskje verdens giftigste.. Og det hadde gått helt fint for det sa kompisen hans...Så da kom jeg med en soppleksjon nesten på overtid skjønte jeg:-) Kom til den tryggeste konklusjonen at ingen her i huset skal spise sopp fra skogen. Bare butikkkjøpt. Selv om de har superkrefter og soppen er magisk...Greit å få rydda opp i slike misforståelser som lett oppstår i barnehager. Men har aldri sett eller opplevd at ungene mine har spist sopp frivillig. Men alikevel greit å få den nødvendige soppraten ut av verden;-)

Vi har et sånn nogelunde barnesikkert hjem med porter i trappa, gummiknotter på skarpe kanter og ikke minst barnesikring på kjøkkenskuffene. Men det har ikke stoppa minsten. Gnager på gummiknottene slik at de løsner og springer rundt med de i munn. Bruker kroppsvekta si til å dytte ned portene. Han har heldigvis slutta med det da:-)  Men nå har han testa ut barnesikringene på kjøkken skuffene.



Det viser seg at han har funnet en teknikk som gjør at de er overflødige snart. Graver inni og kaster ut det han får tak i. Som om ikke vi har nok å rydde. Vi er i et punkt i livet som vi ikke eier hjemmet vårt lenger;-)

Ellers gikk gårsdagen til min nye hobby..Quiz battle.




Mitt brukernavn er buffy39 (vampire slayer selvfølgelig) for de av dere som vil spille med en middelmådig en med flau smak i munn innimellom. Er ganske hekta. Tror jeg har en hang til spillegalskap. Spesielt quiz spill..En pussig form for spillegalskap som merkelig nok ikke er annerkjent på lik linje med andre galskaper:-). Jeg er den som aldri gir meg med påskenøtter på tur eller aldri vet når det er nok på quiz. Og endel annet har jeg fått høre...Men har greid å holde litt igjen denne gang. Må ikke gi inntrykk av at jeg ikke har annet fornuftig å gjøre. Se der jeg tenker som en spillegal som prøver å skjule spilleavhengingheten sin;-)

Mandagskvelden gikk med til å følge serien Sirkus Northug på tv. Fått meg en helt klar ny favoritt serie. Mens mannen prøvde å få inn noen stikk underveis... Men det bare prella av for jeg var på sirkus Northug. Sirkus er sirkus;-)

Min lille hyllest til Northug har jeg skrevet noe om i dette tidligere innlegget.

http://therealhousewifeofhovenga.blogspot.no/2012/04/petter-northug-jr-og-karate-kid.html

Synes det går litt seint på kvelden for en som har fått beskjed om å legge seg kl 22.00;-) Spurte mannen om vi kunne ta det opp, men det var ikke så enkelt. Vi har et high tec hjem med sånn ca fire pcèr og noe annet snack innenfor en radius på to meter. Har en ekstremt handymann når det gjelder IT og annet kjekt som kan kjøpes på Komplett.no:-). I naborommet står tre pcèr som er åpna opp og det jobbes med. Men jeg vil bare ta opp Petter Northug på tv så jeg kan få lagt meg når jeg skal...Fikk han litt på glid til å løse problemet. Når han leser dette så faller kanskje alt i grus eller så er det fikset i morgen.. Jeg satser høyt nå...Men har gjort det før og tapt så;-)
Prøvde å omvende en som ikke likte Petter Northug på jobb i dag. Prata så oppbyggende om han at kunne tro jeg kjente han personlig. Prata på inn og utpust som det livsnødvendig at han og likte Petter før vi gikk hjem. Ble reint sliten av det... Han kunne liksom ikke rømme fra situasjonen siden han var på opplæring og. Så jeg kjørte på vel vitende om situasjonen han befant seg i;-) Endte med at jeg ikke fikk noe respons mere så da gikk jeg over til å overbevise han om at min anestesi metode var den rette...Som sagt gir meg ikke så lett. Skulle hatt den samme standhaftigheten i andre litt mer vesentlige saker i livet... Har jo noen prosjekter på gang. Som 40 og hot. Men er pokker ikke lett når de ekte husmødrene kommer med julekake restene sine på jobb. Sirkla rundt kakeboksen et par ganger. Titta oppi. Lukket igjen. Gikk for å jobbe litt og så havna jeg tilbake på samme sted. På oppholdsrommet. Var bare meg og kakeboksen der helt alene. Og den ropte regelrett mitt navn..." Tonje...my precious, åpne meg opp og smak da vel... Bare en liten bit" Vi snakker ikke butikkkjøpte pepperkaker som jeg har i hus...Så ente med et par prøvesmaker mens jeg funderte litt over selvdisiplin.

Ellers så fikk jeg et dugelig sjokk når jeg kom hjem fra jobb. Greit jeg bor på Hovenga og er vant til litt kaldt drag i lufta men ante ikke at det skulle bli så brått kaldt.



Tenket umiddelbart på en scene fra filmen The day after tomorrow...Der alt fryser til dødlig is i løpet av minutter. Nå har det kommet til oss og slo det meg. Tenker ofte på katastrofer. Fenger meg nok litt mer enn gjennomsnittet. Mulig derfor det ser ut som et katastrofeområde her ganske så ofte. Turte nesten ikke å gå ut for å bytte batteri på værstasjonen i 40 minus;-) Så hvis det er 40 minus i morgen tidlig så melder jeg i fra her og nå at jeg ikke kommer på jobb i morgen...

I kveld skulle jeg bytte julegaver som ikke passet og fikk i tillegg et gavekort som mannen hadde fått til 40 års dagen sin med meg. Gavekortet var på Jernia. Vi hadde en plan om hva jeg skulle kjøpe for det. Men som sagt går ikke alt etter planen. Men overraska meg selv også med hva jeg kom hjem med. En balje,en oppussingslampe og to strykejern!!!


Hvordan skjedde det??! Er jo ør som en kavring. Saken var det at jeg fikk en telefon når jeg handla og da mista jeg tydligvis oppmerksomheten. La alt i balja og bygde oppover med nye varer. Hadde 100 kroner til overs så kom jeg til å tenke på stykejernet igjen. Mannen i kassa sa ingen ting. Er vel helt naturlig å hamstre strykejern??! Men mannen sa noe når jeg kom hjem...Og jeg siterer: " Har du kjøpt strykejern for mitt gavekort!!??" Og jeg: "Nei, jeg har visst kjøpt to strykejern" Lo sånn at jeg nesten tissa på meg...Mannen lo ikke så mye:-) Men nå kan vi ha en strykeduell..Da kom spillegalskapen i meg frem igjen..Fant ut at jeg skulle vente med å spørre om opptaksmulighetene på Sirkus Northug litt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar