tirsdag 1. januar 2013

Innlegg 152...

Kan offiselt si at dette har vært en av de mest slitsomme juleferier jeg har hatt. Med syke barn, mann og meg selv inkludert. Så fort jeg hadde fri brøt det løs. Ser ut som vi kanskje greier å komme oss tilbake når startskuddet for jobb går. Skal bli greit å puste ut i januar:-) Minsten har klart seg svinaktig bra gjennom nøffesyken. Bare to legebesøk og to antibiotika kurer måtte prøves først. Var på nære nippet til at han trang litt hjelp til å få i seg næring men snudde i siste lita den luringen.

Sjakktrekket med å fjerne lekegrinda til fordel for juletreet har hatt stor nytte... Nå har vi telt i stua i stedet.




Frigjorde visst bare plass for mer leker i stua. Det var ikke intensjonen min, men med så dårlig allmentilstand her i jula har ungene fått herje fritt. Deilig å få bort lekegrinda inntil første tegn på at minsten kvikna til. Han er rampete igjen:-) Sa til mannen at han måtte sette den opp igjen når juletreet røk. Han så litt forundra ut. Vi kom raskt til enighet om at vi ikke har noe valg nå som minsten bruker leker i høyden for å skaffe seg mer oversikt og knabbe alt som er innen rekkefølge. Han måtte sitte i gangen i går og ha en liten timeout men det ble bare en latterlig affære. Glemte at han ble plassert ved siden av inntaket til sentralstøvsugeren. Er jo favorittplassen hans i huset:-)  Har noen der uten prøvd å gi en halvannet åring timeout ved å sitte stille på en plass?
Så han er heldigvis tilbake i bedre form.

Jeg har kjeda meg med julas tilstand og stort sett bare spist. Hva skal jeg finne på for noe nå tro..Ja ete litt igjen. Har også lagt min elsk på Nintendoen til 5 åringen. Spiller Batman lego og Supermario selvfølgelig. Gjort verre ting en lørdagskveld. Minsten leiter helt klart etter sin Twist favoritt..



Vanskelig å bestemme seg så ender med å sitte i sofaen og kaste dem rundt seg. Til de som kommer på besøk så er Twisten kun til lek og pynt. Ville ikke spist siden jeg til og med fant en under do.
Lite søvn på denne gjengen og. Natt til mandag lå vi som i en sardinboks. Våkna opp med at jeg hadde en liten finger i nesa og den var ikke min. Sverger på at det var siste gang i 2012:-)
Tok meg i å bli kranglete på grunn av en julebrus søndagen. Mannen hadde forskynt seg av den. Og jeg mente det var min. En åpna brus er i mine øyne en ødelagt brus, jeg drikker bare jomfruelig brus. Skal være nye bobler. Og søndagen hadde jeg ikke lyst på brus. Skuffelsen var stor og ente med at jeg satt med brusflaska oppi sofaen. Og mannen prøvde å lure den fra meg. Hadde tatt den med på do om det skulle stå på det. Urimelig ja men kjenner familielivet er litt som en trykkoker nå. Rett skal være rett den var min!;-)

Gleder oss til jobb og barnehage så vi kan leke med de andre vennene våre og. Ikke akkurat noe piff for forholdet med nøffesyken og omgangssyke;-) Tenkte jeg kunne funnet noe grisemasker og dra i gang et lite rollespill. Men har ikke orka det engang. Da er det dårlig stelt;-) Ellers for å gi et innblikk av det syke familielivet så tar jeg på meg Batman drakta til 5 åringen når han har lagt seg.






















Ser den ikke akkurat gjør underverker for figuren, men til mitt forsvar så er den med innebygde muskler. Camel toe birdro jeg med selv:-) Dette kan kanskje gi et løft for forholdet, men mannen bare ler og henter kameraet:-) Ikke helt den effekten jeg hadde håpa på;-) Har vært i alle lekebutikker i distriktet for å finne en drakt som passer til 5 åringen uten hell. Han ble veldig lei seg og ville at vi skulle kjøre til Oslo. Så vi kom hjem Batmanlego i stede. Fikk streng beskjed om at han måtte kjøpe det for sine egne penger. Who am I kidding;-) Følte det enda ikke var for sent å gå for årets mamma tittel:-).

Et lite tilbakeblikk på året i stikkordsform:

  • Lagt på meg 3 kilo. Spøker for deltakelse i Norseman. 
  • Har et søvnunderskudd som kan ikke måles i timer, men vi snakker nok et par uker.
  • Blitt hekta på champagne.
  • Funnet min indre Skotte.
  • Bydd på meg selv.
  • Og bydd på mine nærmeste.
  • Har Hovengas mest herpa hagen.
  • Satt meg målsetning om å bli ordfører i Porsgrunn.
  • Gjennomført julebord så beina kippa.
  • Fått meg 4-5 husmorferier.
  • Har fått styrket min intense tro på prevensjon.
  • Har minsta 2 gullfisker.
  • Møtt Mr Kaizer.
  • Presenterer meg gjerne som Shakira uten å blunke.
  • Mista årets mamma tittel på målstreken;-)
  • Men er nærme årets kone emne;-) 
  • Prøvesmak på båtlivets gleder.
  • Funnet ut at jeg har et tennistalent.
Måsetninger for 2013
  • Bli hot før jeg blir 40. Og avansere til Catwoman suite.
  • Ikke støtte Maarud i så stor skala.
  • Bli bedre i Nintendo enn 5 åringen.
  • Klippe meg kort å bli blondine.
  • Banke inn moonwalk dansen, robotdansen sitter.
  • Få Hovengas penest hage. I hvertfall på topp 10 lista. 
  • Gjennomføre et par mindre skoprosjekter..Muligens begynne å lage smykker.
Ellers er jeg helt åpen om hva 2013 vil bringe av nye prosjekter.

Nyttårsaften er som vanlig stille og rolig med innslag av Dan Børge.



Uenighet om hvem som fortjente årets quizmaster tittel allà Dan Børge i år. Men alle ble venner før kl 2400. Ikke støttet krutt industrien i år heller. Snylter på naboene i år for opplevelsene. Men måka for naboen her om dagen så vi er skulds. Satser på produktivt naboskap i år og.

Dette var årets nyttårsbord i all beskjedenhet.
















Fikk tatt i bruk champagnekjøleren for første gang. Og drukket julas første rødvinsglass. 5 åringen var høy som et fly og minte gjestene på hvilke roller de hadde. Kan nevne at Batman, Catwomen og Robin og Jokern var samlet til årets siste middag. Celebert besøk;-)  Kl 0100 var huset strøkent og senga inntatt.
I dag har vi rydda vekk jula. Ikke så mye som et spor på at den har vært her i det hele tatt. Minsten synes det var litt tidlig.


Mens vi tok ned julepynten på treet så hang han den på igjen. Det tok litt tid kan man si. Men bonusen er at nå fikk de bedre plass til teltet sitt. Lurer på om jeg skal invitere mannen inn på telttur i dag;-)



Finnes verre måte å starte det nye året. Selvfølgelig må vi ha med et element av fantasi;-) Men var bare pus som fant det forlokkende... Men har et helt år på meg til å lure mannen;-)


Avslutta 2012 sykt lykkelig og harmonisk;-) Med veloppdragne sovende unger:-) Minsten våkna selvfølgelig. Går ikke glipp av noe han;-)

Allerede lært noe nytt i 2013. Minsten timeout plass er flytta til andre siden av gangen. Ikke rett ved siden av sentral støvsuger uttaket. Og det funker bortsett fra at nå strekker han hodet ut og titter inn i stua og sier gris:-) Han har lært seg et nytt ord i dag;-) Jeg ler og må gå vekk og pappaen biter seg i leppa.
Barnehagen åpner kl 0645 i morgen og jeg håper ingen kommer for seint for vi kommer til å stå å skrape på døra;-)


Nå satser jeg på god flyt i 2013. Godt avløp. Høy champagne føring. Og at jeg kan lære meg noen nye triks:-) Skal bli et år proppfult av ironi og mye latter...Tar en velfortjent klunk av julebrus med mitt navn på mens Glora Gaynor sier det som det er:-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar