mandag 21. januar 2013

La meg få presentere årets soveromstrender...

Gressenke tilværelsen i hele helga. Mannens tur til å reise på guttetur. Litt bakgrunn info om gressenke. Kommer fra det tyske ordet "graswedewe" som er et skjellsord for forførte og forlatte piker. Ikke så ulikt sånn jeg følte det fredagskvelden...
Har nynna på denne i hele helga....


Lørdagen starta litt tidlig sånn ca 0545. Fikk hindra en katastrofe og fikk minsten til å slokne igjen til kl 0900. Men da kom eldstemann kl 0700 og var klart. Fikk en ide om at han kunne hente nintendoen og spille uten lyd og jubel. Fungerte relativt greit selv om han satt opp lyden i smug ved et par anledninger og måtte bare vise meg en liten ting. Stod opp når sønnen sa at det var blitt lys ute. Prøvde meg på at det går mot lysere tider og selv om det er lyst ute så er det fremdeles natta:-) Men det hjalp ikke. Han ville ha frokost og greide ikke å skjære brød...Ja hva er vel et hus med sovende tjenerskap. Stod opp og tok på meg forkle og satte i gang. Han ville ha rista brød og minsten var slett ikke fornøyd med sin mat. Kastet den bortover gulvet. Kunne jo bare sagt det da;-) Han mista etter det muligheten til å ha tallerken og egen kopp. Fikk posjonert ut resten av frokosten. Alle var bespist unntagen tjenerskapet. Fikk nøye meg med appelsinjuice og kaffe. Tjenerskapet spiser som tradisjon til slutt...

Fant dette på nett nylig:

Lite moro på soverommet og dette http://www.fargerike.no/News/Arets-Farge-2013-er-lilla/

Vistnok gjort svært viktige undersøker om at de med lilla soverom har mye mer "morro" på soverommet. Må da opplyse om at jeg malte soverommet lilla i 2008:-) Og i 2013 er årets farge blitt lilla. Makan så langt fremme vi har vært i forhold til blikk for soveromstrender...Er jo bare en ting å si...Se mot Hovenga og la meg vise vei;-) Ligger jo lysår foran i interiørverdenen og knuser interiørbloggerne nedi støvlene;-)
Årets farge kommer i butikken  uke 4 så løp og kjøp;-) Og siden mannen ikke var hjemme tenkte jeg å slå meg litt løs med å dele det maskuline rommet;-)

Sniktitt på soveromstrendene på Hovenga...



















 Alltid friske blomster på nattbordet selvfølgelig...



















Har en vegg grå for at det ikke skulle ta helt av. Men så ble Fifty Shades of Grey populært så lå igjen ekstremt langt fremme;-)
Og i fare for å virke litt for promiskuøs så har jeg planer om å male soverommet isblått..Skal se at det blir trenden i 2017. Alltid hatt lyst å bruke ordet promiskuøst.

Viser rommet der all "morroa" foregår. Vil i hvertfall gå så langt og si at der kan det skje endel uforutsett saker. Hatt besøk av Bob natt til søndag. Alle gressenker bør ha seg en Bob for å holde seg varme:-)
Var jo litt trøst i han da jeg ble direkte frysi ut av mannens katt. Han som etter mange år ser på meg som gjesten som aldri vil gå...Han har etter vinteren kom sovet på soverommet, men den første natta mannen ikke var hjemme velger han å legge seg på gjesterommet den slampen. Hva gir du meg for det. Har han glemt hvem som kjøper inn kvalitetsmaten hans. Kan jo bare kjøpe på Europris neste gang hvis han ikke skjerper seg den frekkasen;-) Så her sitter jeg med katter som skyr meg og unger som kaller meg pappa og leter etter harmonien;-) Er det noe rart den sitter langt inne...

Ellers så har jeg leita etter støvsugeren i helga. Minsten har nesten herpa den så vi må gjemme den. Mannen finner stadig nye gjemmeplasser. Tror han gjør det for å provosere meg noen ganger... Tror det var fjerde gangen jeg jeg måtte ringe han om det. Sendte sms for å ikke virke så desperat denne gangen. Her er dagens eksempel på hvorfor vi må ha støvsugeren tilgjengelig...Noen som synes det var lenge til middag...





Fordelen med å være alene er at jeg ikke bør dele med noen. Tror ikke de som bor alene vet å verdsette dette fult ut:-) Man kjøper inn det man ellers ikke hadde gjort. Så lørdagen kosa jeg meg med dette. Det er ikke besj som noen andre i huset trodde...Men belgiske trøfler...


Søndagen var det å teste ut om 5 åringen hadde formen inne. Skulle gå på ski...Ulempen var at jeg måtte leite i kjelleren mens minsten var på tokt i stua. 5 åringen lovte han skulle passe på broren sin i mens. Hørte et brak og latter og OjOj , NEI ikke det! Ropte opp og spurte om det gikk bra der oppe. Ja går bra roper 5 åringen ned. Da jeg kom opp hadde minsten laget seg et tårn han kunne klatre opp i høyden på og 5 åringen så på tv:-)

Går som han hadde Jokern i hælene!:-)


Og her har vi Jokern;-)


Han var ikke villig til å bevege seg stort. Så fort han så akebrettet så deisa han nedi og nekta å flytte seg. Hvorfor gå når han kan bli dratt. Helt klart en unge som likner på meg på alle måter:-)

Resten av ettermiddagen delte jeg og 5 åringen på å spille Supermario. 5 åringen stod over meg og sa jeg var sååå dårlig så han måtte overta. Jeg gikk så langt at jeg sa det hjelper ikke for jeg bestemmer. 3 intense dager får ikke frem pedagogen i meg..men hva er vel morro med å være pedagogisk hele tiden...Viktig å lære seg det av de nærmeste først;-)

Mannen kom hjem på søndags ettermiddag. Lata som jeg nesten ikke jeg hørte han kom hjem. Skulle vise at dette ikke hadde vært noe problem. Skulle ikke umiddelbart få greie på hvor godt det var å ha han hjemme igjen. Røpa meg litt når jeg sovna i sittende stilling i sofaen under barnetv.  Og bestilte pizza på døra...Og brukte resten av kvelden når ungene hadde lagt seg på sønnens Supermario.


Og han kommer til å bli skikkelig sur når han oppdager det. Han hadde 18 liv og det ente som det måtte gå...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar