torsdag 30. august 2012

Fyrrig og harmonisk...

Barnehagen ringte og lurte på om jeg kunne hente en liten tass som var syk i går. Hadde ikke sett noe tegn på det en time tidligere. Henter er pjusk liten tass.


Oppførte seg litt rart. Merkelig pust og mye kremting. Ja, får ta en sjekk på han da. Ringte fastlegen og fikk selvfølgelig komme. Gav gutten Paracet og dura avgårde. Kom til legen og guttungen ville springe rundt å leke og stilte seg opp og nistirra på de andre pasientene på legekontoret. Feber og pustebesvær var som blåst bort. Skulle ikke gitt han den Paracet`en;-) Var jo der med en tilsynelatende frisk unge. Litt flaut i grunn. Beklaga overfor legen for bomturen. Han synes det var koselig å hilse på oss han, om ikke annet. Det som er enda flauere er at luftveier er liksom min greie. Er jo en stor del av jobben min... Men kjenner tydeligvis ikke sønnen min sine symptomer når han har høy feber.  Legen mente at det bare var et virus. Hva er greia med et uttrykk bare et virus? Skal ikke spøke med virus:-) Endel bakterieinfeksjoner har vi enda effektive metoder mot, men å bekjempe virus kan det være litt værre med. Kan ramse opp mange farlige virussykdommer jeg... Så bare et virus er ikke noe spøk;-) Bør omformulere uttrykket bare et virus. Når jeg har vært som sykest har jeg bare hatt et virus;-) Av naturlige grunner tok jeg ikke opp denne debatten med den hyggelige legen. Så mest ned i bordet og var flau. På toppen av det hele sitter minsten og ler hos legen. På tide at han lærer seg og dramatisere til rett tid og sted... Så lærdommen er å ikke gi febernedsettende til unger før de skal til legen..Blir så lite troverdig da:-)

På vei fra barnehagen etter å ha henta eldstemann i går lå jeg på tuta når en Transit dro inn før meg. Kød....hadde vikeplikt mente jeg og la meg på hornet. Kød...bråstoppa for å advare eller skremme meg, men jeg hytta med neven tilbake. Han tok til fornuften og kjørte videre;-). Så litt at det var en bil med handicapskilt som jeg etter litt nærmere ettertanke hadde vikeplikt for:-) Men hytta like herlig. Hva skulle han gjøre med meg tro? Jeg gir meg ikke når jeg ligger nede...
Rett før det trua jeg med å anmelde en kar på utsiden av butikken. Vi gikk forbi. 4 åringen og jeg. Og 4 åringen begynte å storskrike for bikkja hans, en liten puddel  nappa/beit i beinet hans. Mannen som ikke så helt vel bevart ut fikk veldig hastverk, men jeg stoppa han og spurte om hunden hans brukte å bite forbipasserende. Fikk høre meg på et språk som ikke kan gjentaes og han kalte ungen min noe stykt og. Fikk bekrefta at mannen ikke var god. Og jeg trua med en anmeldelse og hytta neven for andre gang den dagen. Har desverre ikke noe bildemateriale fra disse episodene;-) 4 åringen skvatt nok mest, men makan. Ble så forbanna som jeg sjelden har vært, i hvertfall siste uke;-) Har hytta neven et par ganger hjemme i dag og..Uten særlig effekt:-) Har prøvd å markere meg litt på jobb i dag, men ikke lett når jeg starta dagen i godt lag med dette.


Før kl 9. Riktignok alkoholfri. Mye å skåle for på jobb for tiden. Har faktisk Norges mest moderne anestesipark. Dvs anestesibord.
Min nye makker:-)


Men det ble sagt på jobb at noen var glad de ikke var uvenner med meg eller noe sånt..Har nok vært en liten hissigpropp... Nå bør jeg kanalisere den energien på Norseman forberedelsene mine;-)

Diskuterte litt med mannen min i dag og. Jeg mener jeg bare er litt fyrrig, men mannen mener jeg er en liten hissigpropp. Tror fyrrig er et litt mer positivt lada ord en hissigpropp. Og være fyrrig er nok hakket mer sexy og:-) Hissig er litt mer sånn lemmen aktig. Kunne ikke gi meg på det...Vil jo ikke være en lemmen heller;-) Så endte med at jeg hytta neven til mannen og:-) Går helt klart for fyrrig jeg!;-) Kanskje jeg virker hissig utad men ler inni meg og er sykt harmonisk og totalt i vater;-)
Fikk en god ide av noen på jobb som skulle hjem og ommøbelere. Det skal jeg gjøre i morgen..Skal snu opp ned på hele huset hvis jeg har samme pepp i kroppen i morgen.

Fikk nyss om et snorkeparty på jobb i dag. Nei ikke tupperwareparty, men snorkeparty! Fantastisk:-) En gang neste uke. Det må jeg få med meg! Har aldri hørt om noe liknende. Må få noen tips om hva jeg skal gjøre med mannen;-)    http://therealhousewifeofhovenga.blogspot.no/2012/04/snorking.html Her er en link  til et tidligere blogg innlegg der jeg redegjør litt mer hvorfor jeg skal på snorkeparty... Sikker på at jeg er den eneste som har timesvis med opptak av egen snorking;-) Gjort en del research på feltet og:-)  Så gleder meg til å ta fatt på snorkeproblemet mitt og vurdere å starte et Anger Management party for det er jeg så god på;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar