søndag 11. november 2012

10 tips til en vellykket farsdag...

Direkte inne fra der ingen skulle tru at nokon kunne bu...Blogga i går men kan ikke la farsdagen gå uten oppmerksomhet. En husmor lever jo for slike begivenheter;-)

Jeg har kommet frem til noen punkter om veien til en vellykket farsdag:

  1. Ikke lag for store forventninger.
  2. Lag det selv. For da er absolutt forventningen ikke for store:-)
  3. Kjøp deg gjerne noe pene klær eller underklær;-) Slik at mannen kan ha noe nytt og hvile øyet på.
  4. Sov lenge. Dette er spesielt viktig slik at mannen og alle andre får det trivligere i ditt selskap. Alt for far i dag;-)
  5. Få ungene tidlig i seng.
  6. La mannen velge film innenfor passe sjanger selvfølgelig.
  7. Husk å dokumentere med bilder o.l så du har noe å vise for når morsdagen kommer. Menn glemmer lett;-)
  8. La mannen ta med ungene ut slik at han får seg litt frisk luft. Og benytt anledningen til å ta en strekk på sofaen....fordi(se punkt 9)
  9. En farsdag er ikke over før far sover...Stå på og hold ut om få timer sover de.
  10. Bare fantasien setter grenser...
Sendte mannen ut for å pakke inn båten. Eller han gikk vel frivillig. På farsdag bør frivillighets prinsippet stå høyt:-) Bonus er jo frisk luft og god appetitt. Og så ser det ut som vi har fått en kjempestor båt i hagen. Hjelper med litt statussymboler når man har en hage som oss;-) Selv om statussymbol er vel heller de som slipper og ha båten i hagen;-) Men i allefall båten ser Svær ut!;-)
Misten ble satt litt i bur og var tilfreds med det i 5 min.


 Men jeg trang bare 5 min..5 åringen klipte ut Batman remedier.


Og det var nesten harmoni et lite øyeblikk...

Så at 5 åringen sprang over plenen til naboen i full Spidermann utstyr som største selvfølge. Men cherrox`er så klart;-) Kanskje jeg skal ta en tur til naboen i kveld i piratkostymet mitt...Tenk så festlig det hadde vært å ha sånne naboer. Men tror ikke naboen og jeg har lik humor...Slo fra meg tanken og satt i gang med dagens middag.
I dag skulle vi ha ribbe. Ikke mye erfaring der men hvor vanskelig kan det være. Denne ribba fikk også sin egne historie i matbutikken. Alle innen 10 meters radius fikk høre om hvorfor vi skulle ha ribbe på søndagen, mens mannen rista oppgitt på hodet. Min udiskre handling som ble mye omtalt i gårsdagens blogginnlegg.
Med ribba i ovnen så det ut som jeg hadde lykkes. Skulle bare få litt sprø svor, som jeg leste gjerne kom av seg selv. Men den ribba var like slapp som ribba mi. Fyra opp grillen og venta spent..Bobla og kosa seg i svoren men så begynte det jaggu og brenne i svoren. Flamma opp gitt. Minsten i lekegrinda og full uttrykning inn i ovnen. Brannvasleren gikk og Spidermann kom til unnsetning;-)  Kom tørt fra mannen: "Er ikke det litt spesielt?!" Sikta til ribbe stekinga mi.:-) Så over til et punkt jeg glemte på lista mi. En vellykket farsdag for viderekommende skal inneholde litt action...
Men noe svor ble det før ribba tok fyr.


Som ekstra nummer dro jeg til med tilslørte bondepiker.
Er jo farsdag. Mannen måtte pent vente og står utenfor bildet og tripper. Bloggbilder skal taes først.


Spidermann foretrekker pepperkaker.


Her i huset smaker vi litt på jul for tiden. Og etter å ha pløyd gjennom søndagens facebookoppdateringer så ser jeg at vi ikke er alene. Får en sterk mistanke om at jeg ikke er den eneste som har kjøpt ferdigkrydra ribbe på Rema 1000 i helga:-) Hvordan smakte ribba folkens?

Hvis man skulle spurt mannen min hvordan hans farsdag hadde vært så tror jeg ikke det hadde blitt så voldsomt. Men tilbake til punkt 1. Viktig og ikke lage for høye forventninger:-) Han er ute og jobber nå men kan jo glede seg til tilslørte bondepike rester til kvelds. Når bondepikene har stått en stund kaller vi det blottlagte bondekjerringer her i hus;-) Men han skal da ikke gå i seng uten kveldsmat i kveld;-) Og jeg øyner et lite påtvunget bondepike eller bondekjerring rollespill alt etter som en ser det;-) Noe må jeg og more meg med siden at jeg er ved veis ende denne helga og uten at noen av mine grandiose planer er gjennomført....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar