mandag 19. november 2012

Dagen derpå...

Våknet opp med et brak etter lørdagens julebord. Mannen regelrett stormer soverommet...Jeg lurer på om det skjedde noe på lørdagens julebord. Noen svarte hull;-) Han mente han vekte meg på vanlig måte og at jeg er litt sensitiv:-) Her blir vi aldri enige... Jeg er ikke enig med noen de første 20 minuttene om morra`en:-) Slenger litt med leppa til pus og gullfiskene rett etter jeg står opp bare for å krangle litt... Neste års julebord inviterer jeg et par lesere og:-) Mannen vil jo legge seg så tidlig... Ikke gøy å ha nachspiel alene heller. Siden pus ikke ville krangle så sjekker mobilen om jeg har sendt av gårde noen slibrige tekstmeldinger eller enda verre MMS til noen uskyldige i løpet av natta;-) Er jo sånt som kan skje på et julebord:-)
Resten av søndagen morgenen gikk til Legobygging. Har fått en ny tittel i huset. Er nå Lego konsulent. Minner meg på at mannen og jeg må ha en Lego duell snart...Etter at konsulentoppdraget var avslutta tok vi en tur på julemesse. Gikk innom Urædd stadion på veien for å trene ungene litt først. 5 åringen satt i mars på en 400 meter. Forsvant fort i tåka. Men ropte hele veien tilbake. Og vi heia og misten hoia. Fant ut at det var en genial søndags aktivitet for unger full av pepp. Misten prøvde å holde følge...



Julemessa var ikke noe vinner. Her er hva jeg fikk med meg hjem.

Mitt første Tupperware kjøp. Mannen skjønte ikke helt hvorfor jeg måtte ha pengene hans til noe sånt.  Jeg har jo vært motstander av Tuppeware og andre organiserte partyer. Selv om jeg vil kalle meg en partyjente trekker jeg grensa ved slike party..Det får være grenser til vill festing...Men for halv pris så kan vel jeg og krype til korset;-) Og ikke minst skikkelig julete:-)

Mannen hadde hørt at det var fisk til middag så han spurta bort til pølseboden. Skjønte nå hvorfor mannen ville spare pengene sine. Han skulle ha nok til pølse og brød:-) Trua han med evig søndagsmiddag lockout hvis han ikke like ivrig kasta inn på med fisk når vi kom hjem. Ungene trivdes best ved kiosken og. Gikk hardt på vaflene. Så jeg tusla rundt alene etter jakt på julestemning...

Litt sliten etter barneidrett..

Seinere på dagen hadde jeg planlagt et hjerte lungeredningskurs. Litt lusent oppmøte. Bare meg og 5 åringen. Han pumpa ivrig i vei , men var mer opptatt av om dokka var død eller ikke.
Her er han fornøyd med at han fikk liv i dokka igjen etter intens pumping...

Er du måtelig interessert i hjerte lungeredning så er denne noe for deg. Bør ikke være kjedelig:-) Er en fornøylig sak:-) Anbefaler at dere tar 2 min til å se denne:-) Så du hadde tenkt å hoppe over denne!?..Ta en titt da vel...;-)



Dagens gjentagende tema på jobb har vært feil brukernavn og passord. Hadde en litt slow start på jobb i dag. Tenkte jeg skulle bruke tiden på sjekke litt mail og diverse som Gat turnusplan. Det skulle vise seg og bli litt vrient. Måtte først finne ut hvor jeg skulle finne Gat turnusplan.Tasta inn passordet mitt. Ble avvist. Prøvde mitt andre alternativ. Også avvist. Ringte IT og fikk et nytt. Nå funka alt så mye bedre. Laget et nytt passord etter instruksjoner. Ble opptatt i en samtale i 3 minutter. Snudde meg tilbake til skjermen og skulle logge på med mitt nye passord. Hmmm hva var det nå det var igjen. Tastet et par alternativer. Ble litt desperat nå og dro frem noe jeg mente var bombesikkert. Ups. Ikke tilgang igjen. Ringte IT igjen som foreslo å restarte maskinen. Samme rådet jeg får av mannen det hver gang jeg sliter det med data:-) Prøvde meg på: "Når jeg først har deg på tråden kan jeg få et nytt passord til det opprinnelige programmet jeg ikke kom inn på?" Litt flau nå. Høflig som han var fikk jeg et nytt. Fått 2 nye passord på 10 min. På denne tiden var maskinen var restarta. Og så kom det opp en melding at jeg hadde mista all tilgang til pcèn. Kunne hatt en kar der som viste meg fingeren...Det hadde i hvertfall gitt IT litt humor. "Huffda det var ikke det jeg håpa på..." sa karen fra IT support...Hmm dette høres ikke bra ut tenkte jeg. Har ikke noe håp igjen jeg svarte jeg. Fikk nytt passord til personlig bruker igjen. Noen som henger med enda?? Ikke jeg heller...


Hadde nå fått 3 nye passord. Prøvde å holde tunga rett i munn. For alle passord må byttes etter første gangs innlogging. En svetteperle rant ned i panna mi. Begynte å få harehjerte og måtte veldig tisse nå. Men turte ikke å forlate pcèn.. Bestemte at hvis jeg ikke fiksa dette nå,kom jeg aldri til å ringe IT mer.  Og aldri få tilgang til mailen min igjen. Og da kan jeg jo gå glipp av store ting som tilbud om gratis juletallerken fra sykehuset eller var det ansatt priser;-) Men det kan hende jeg aldri får vite noe om...Tenk det da dere...Alle andre sitter å spiser ribbe til lunch men ikke jeg;-) Har telt litt over og funnet at det er 7 forskjellige programmer jeg må ha brukernavn og passord på...Dreier seg om 3 pasient programmer, et medisin bestillingsprogram og 3 forskjellige personal programmer. Og da glemte jeg avviksregistrerings programmet og e-læring. Og må jo nesten skrive avvik på meg selv hvis jeg ikke greier å betjene dette. Målet er å samkjøre alle disse passorda men når det endelig er gjort så må det byttes innen en gitt tidsfrist igjen....Så er det påan igjen... Så var det å innstallere skrivere. Skulle skrive ut en kvittering på en flybilett. Trykte bare på skrivertegnet den NOOBèn  jeg er (data språk ..newbeginner) Da fikk de gleden av en tur retur billett til Bergen på skriveren på røntgen i Skien viste det seg. Etter litt leiting fant jeg fargeskriveren på gangen. Skrev ut billett som kom i svarthvitt. Ikke kall meg en NOOB sier nå jeg. Ikke alle som får til det...
Så de hadde en ledig stilling på IT support. Bør søke siden jeg føler med mine kunder om ikke annet. Dere skulle fått nye passord så det griner etter;-)  ROFL, LOL...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar