søndag 4. november 2012

To Paracet og klar for duell...

Fokus for helga har vært at 4 åringen vår nå må omtales som en 5 åring.  Hang opp flagget på lørdagsmorgen. Kom fra mannen at det glatta virkelig over den flotte fasaden... Vi har vel så mye å flagge for at jeg vurderer det langt oftere;-)  Føler at jeg er med i episode av "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu"...Spurte mannen om han kunne lense det bort. Bare lo av meg å sa han nekta å ta fatt på oppgaven å lense hele Hovenga. Spurte ikke om hele Hovenga. Bare hos oss.


På tide å dra frem mine godt skjulte bakeferdigheter;-) Det vil jeg tru får gjestene til å glemme fasaden vår;-) Begynte med eplekake som skulle gå lett som en lek. Feildoserte med hele 8 dl melk for mye. Og med det trena bakeøyet mitt så jeg at jeg hadde et problem. Suppe blir ikke til kake uansett hvor lenge den stekes. Mannen var litt skremt. Hadde rett før brifa han om mine doserings ferdigheter. Er jo en stor del av jobben min. Til mitt forsvar så doserer jeg ikke i desiliter men mikrogram, milligram og nanogram. Slang det siste mest på for det høres litt kult ut. Men jeg greier altså ikke å bake en superenkel eplekake som det stod på nett. Men på andre forsøk gikk det.
Spiderman kaken ble til en Batman kake. Enklere kakepynting kom jeg ikke på og sønnen var super førnøyd.


Og dette gjorde jeg bare for morro.





Sønnen liker ikke glasuren. Vil ha dem uten han. Men sånn blir det når mammaen har en blogg og ivareta. Tror familen min ser frem til at jeg legger denne hobbyen på hylla;-)



5 åringen synes gavedrysset var råkult. Og han fikk det han ønska seg mm. Spesielt fornøyd med at vi endelig har fått noe som bryter den trykkende stillheten her i huset;-) Så må rette en spesiell takk til mormor for el gitaren...

Han har lovt at han skal ta den med til mormor og spille mye for henne. Har fortalt 5 åringen at mormor synes rockemusikk er superkult og hun ikke får nok av det!:-)

Fine 5 åringen vår.
 Og Jokern;-)

Sjekka litt facebook verden før jeg la meg. Kl var 0100. Og søndagen var endelig kommet:-) Leste alle flotte facebook oppdateringer der ute. Hytteturer jeg ikke har vært invitert på, gourmet middager jeg ikke har smakt, julepilssmaking som jeg ikke har deltatt på, konserter som har vært mindblowing, forhold som blir endra fra komplisert til i et forhold til komlisert til singel og i et forhold igjen, barn i naturfriske omgivelser...Verden der ute er spennende. Nok om dere og over til meg;-)
Knabba mannens champagne i går og tok meg en tur bort i nabolaget bare for at jeg hadde lyst. Hadde jo bakt 40 muffins, sjokoladekake og eplekake, bygd to superhelter. Batman og hulken. Og visste at jeg skulle bygge en hel brannstasjon i Lego søndags morgen. Men alikevel med helgas eventyr bak meg så blir jeg gjerne med på hytteturer, gourmet middager, pilssmaking, forholdsterapi mm. Liker å bli spurt i allefall;-)

Omtrent rett fra senga og igang med dette.


Som dere ser var jeg assistenten til Spiderman på denne oppgaven. Er som med assistenter flest. De må ta mesteparten av jobben mens vi får fortalt hva vi skal gjøre. Så bygde Lego som en gal mens "Jokern" tok formiddagsluren sin. Det tok nøyaktig 3 timer. Fikk så vidt lov til å ta meg en kaffepause og et halvt sjokoladekake stykke. Fikk vel egentlig ikke lov. Men denne assistenten gjorde opprør;-) Så var det rett på klossebygging med minsten. Jeg satt fremdeles i pysjen. Kom tørt fra mannen: " Skal si det tok tid. Tror du er litt treig i Lego bygging..." Greide på dette tidspunktet ikke å svare på det engang. Bare grynta tilbake...Så nå skal jeg utfordre han i en Lego oppgave. Med tidtakning. Skal jaggu bevise for han at jeg er husets ubestridte Lego mester! Skal ta en Lego duell! Har gjort rarere ting etter ungen har lagt seg jeg...5 åringen gav meg til og med lov til å leke med brannstasjonen...Så raust av han:-) Men nå ville mamma sitte med beina høyt og se på nyhetskanalen tom i blikket...
Hersker i hverfall harmoni blant gutta mine denne dagen. Mamma må bare knuse pappa i legobygging for at jeg skal føle meg skikkelig harmonisk;-)


Helgas kosthold har vært skremmende. Sikkert skremmende lesning for de fleste der ute. Fredag: hjemmelaget pizza, pølser og kaker på lørdagen. I dag noe brødmat og mye kakerester. Når klokka ble 13.30  var ingen samkjørte til noen av måltidene. Alle spiste til forskjellige tidspunkt og minsten spiste med oss alle på alle tidspunkt:-) Fellesmiddagen ble droppa og vi voksne gikk for take away når ungene hadde lagt seg.
En helg blotta for grønnsaker og vitaminer. Fikk i meg litt løk til pølsene. Har hørt løk er veldig sunt da...

Tar meg to Paracet og gjør meg klar til el gitar duell med mannen. Har en god følelse for den duellen...Vinneren får velge ut Lego oppgavene...Går for seier og begynner å kjenne meg sykt lykkelig og harmonisk igjen;-)



2 kommentarer:

  1. Herlig innlegg som alltid:) gratulerer så mye til Anders!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det:-) 5 år er en stor greie:-) Kommer en invitasjon til Augusta snart. Har utsatt barnebursdagen litt i år. Da har han noe mer å glede seg til:-)

    SvarSlett