tirsdag 6. november 2012

Argh Argh...en helt vanlig fjollete tirsdag.

Hadde fridag mandag. Husets nye 5 åringen ville ha fri sammen med meg. Bare oss to. Mye nye leker og ordne med. Ble med meg og leverte minsten som slett ikke ha lyst og være hjemme:-) 5 åring fikk gå i Spiderman drakta når vi leverte. Har ikke tatt den av siden lørdagen i grunn:-) Fikk mange beundrende blikk av småfolka der med hang til samme fetish...Var superfornøyd når vi forlot barnehagen. Fått showet litt som superhelt. Hans drømmedag:-) Dette var dagen jeg skulle ha min helt egne drømmedag. Litt dårlig timing med 5 åringen hjemme, men nå går alt sjelden etter planen her hjemme...
Når han var som mest opptatt våga jeg meg på en liten dagsdrøm jeg har...Min egen spadag. Lista meg opp på badet. Hadde satt på en film som avledning. Slang oppi noen roseblad bare sånn for syns skyld og for å få spafølelsen. Men gikk som det måtte gå det.


Spiderman synes det var en dårlig ide. Etter et kort spabad ble endte det med dette...


Prøvde å ta meg en cowboystrekk på sofaen og men da fant 5 åringen ut at han skulle teste ut el gitaren fra mormor. Har vel ikke glemt å takke deg mormor...Ble brått slutt på gitarspill og jeg fikk meg en cowboystrekk. Er jo obligatorisk på en fridag...Har jo faktisk innvilga meg en spa dag:-)
Må jo prøve å virke litt opptatt når mannen kommer hjem. Rekker mye på de siste 10 minuttene...Setter over poteter og greier håret siste 10 minutter;-)

Overhørte i  5 åringens lek: Den ene legomannen sa til den andre..."Hei kan jeg ikke være hos dere, for mammaen min er arrestert..." Men mente visst en annen mamma. Noe der ute som føler seg truffet? Dagens mammaer altså;-)

Eller så er kjøreturene litt i overkant spennende for tiden. Vannpumpa eller noe liknende har ryki i bilen. Da går den fort varm. Fyller opp vann med frostvæske for å komme meg på jobb. Ruller inn parkeringa på jobb i grevens tid. Lukter litt hett da...Kan ikke være bra. Hjemturen er spennede i rushtrafikken. Prøver å legge opp en rute som gjør at jeg kan stoppe for nedkjøling av bilen. Kommer i barnehagen i grevens tid. Rekker å kjøle ned der før hjemturen. Det tar jo litt tid med henting og når jeg og ungene kommer ut derfra er det jeg som trenger nedkjøling men da er i hvertfall bilen passe nedkjølt for hjemturen:-)
Her er jeg på shopping på Down Town.


Glemte å ta med proviant. Men med Imsdal på tanken kommer jeg meg hjem. Altrernativet nå er en kald morgentur til barnehagen. Med avmarsj kl 0640. Og satse på haik til jobb. Men går ikke for alternativet denne gangen....Venter på det kjæreste vi har nå, mekanikeren vår:-)

En annen kjær for meg er den mye omtalte mannen min. Har en liten overraskelse til han i dag.



Har aldri delt seng med en ekte superhelt før;-) Nå får dere altså en sniktitt inn i det aller helligste;-) Gleder meg til å legge meg og tror mannen kommer til å angre på hans ide om at vi skulle legge oss seinest kl 22 sammen. Blir jo så gørr opplagt av det;-) Så stopper ikke med det i kveld. Skal dra den litt lenger. Ikke bestemt meg for tema enda..
Enten romspeideren Buzz...


elller en pirat med skumle hensikter...

Uansett tror jeg han blir glad;-) Kall det gjerne en snikinnføring av rollespill... Kommer vel til å liveblogge fra gjesterommet neste gang..Men den sjansen er jeg villig til å ta...Så lenge jeg morer meg. Fikk hjelp av sønnen til å finne kostymene... Da var han ivrig kan dere tro.

5 åringen ville være hjemme alene i dag. Skulle klare det helt selv. Spiderman skulle hjelpe han. Er litt skremt av denne fasinasjonen nå.. Han visste jo hvor plasteret var og. Da hadde ihvertfall mamma blitt arrestert.
 
Nå var mekanikeren her...Ja da må jeg gå for alternativet i morgen. Må gå og levere ungene i morgen. Blir henta av mannen der og svippa på jobb. Akkurat nå ser jeg på det som en frisk tur. Men er nok litt usikker i morgen klokka 06.40:-)

Må huske å sende julekort til mekanikern vår. Skal nok bli en liten polgave denne gang og. Skal jo gå hjem i morgen så en liten pitstopp innom polet er ingen omvei:-) Viktig å smøre sine samarbeidspartnere...Nå må jeg runde av og gjøre meg klar...Går nok for piraten i kveld. Buzz lightyear ser så fjollete ut...Og det var ikke effekten jeg går for..Fins jo ikke noe fjollete ved dette;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar