lørdag 10. november 2012

Nok en flau affære...

Lørdag og test av juleøl og litt skrivekløe.


Nå har vi ikke hatt familiebil siden tirsdag. Kan oppsummeres med at livet som myk trafikant er oppskrytt. Her er den lille delen som har gjort at jeg har måtte ta beina fatt. Hadde jeg visst at det var den vi har venta på skulle jeg jaggu laga den selv...


Den kosta 56 kr med moms. Denne lille delen  har gjort at vi drar ungen opp av varme senger ekstra tidlig. Bærer de ned og plasserer de på doskåla før de er våkne. Tapeserer oss med reflekser og laste opp vogn og marsjer avgårde kl 0645. Kaster et blikk til naboen som rigger til frokostbordet. De dekker til og med på og alle greier. Synes så tydelig de stod og flippa speilegg og. Noen som har god tid. Føler meg litt som piken med tennstikkene når jeg går forbi der. Vi er ute midt på natta sier 5 åringen og minsten hoier når han ser alle gatelysa...Og sønnen spør: "Hvorfor springer vi hele tiden mamma?" Vi har dårlig tid sier jeg. Ikke jeg, sier han. Sa en gang til han at barn aldri har dårlig tid. Det er noe som de voksne har. Angrer på at jeg har sagt det til han. Men så kommer bonusen. Blir henta av mannen utenfor barnehagen. Da har vi en koselig biltur til jobben min der jeg blir kjørt helt til døra. Har til og med fått et kyss før jeg går ut av bilen. Nuss er vel en mer passende beskrivelse men det er liksom ikke helt oss. Vi bruker å rope hade ut døra hvis vi husker på det og er fornøyd med det:-) Men nå har det jo tatt helt av;-) Kan jo bli en vane...Har aldri vært så tidlig på jobb som de siste dager heller. En dag var jeg førstemann og. Det har ikke skjedd siden sommeren 2005 og da hadde jeg blinksa på klokka. Det var en lang dag husker jeg...
Henting i barnehagen har også vært en greie. Hvorfor springer vi nå da mamma. Mamma må så veldig tisse...Og ungen ser ut som en ung utgave av Forrest Gump:-)

Merka i dag at jeg har vært litt uforsiktig med barnetv. Sønnen går og mumler "At batterier følger ikke med." Og nynner på BR leker kjedens reklamesang. Det var siste gang med Cartoon Network i dette huset:-)

Fredagen var taco dag etter mannen ønske. Blanda meg ikke for nå er jeg lei og nå er det nok med taco og pizza på fredag. Nekter å finne meg i det mer. Det er så forbaska gjennomsnittlig;-) Spiser taco så fort at jeg setter alltid fast noe taco shell i halsen og får en følelse at halsen flerres opp. Må hive i meg en neve med hakka tomat og skylle intenst ned med champagnebrus for å overleve fredagen...Liker ikke å være så gjennomsnittelig så til neste fredag skal vi gå for noe skikkelig originalt. Furta meg gjennom fredagstacoen og spiste bare 8 tacoshell;-) Tok på ekstra hot saus og det prikka ikke i tunga engang, takket være mitt forbruk av Listerine. Vår andre fredagsrett bruker å være pizza. Har lagd den samme pizzaen i 7 år nesten hver fredag...Er sååå kjedelig!

Lørdagen startet i god stil. Men så tok det helt av. Bare å dra frem støvsugeren for å få litt ro da. Minsten tasser så kjekt etter med sin egen støvsuger. Må bare ikke finne på å slippe min for da knabber han den på sekundet. Han er som limt til høyre hofta mi:-)

Siden vi ikke har familiebil som virker enda. Så var det og kle opp gjengen og traske til butikken. Her skulle det lørdags handles.

Og ut å handle med meg er visst en plagsom affære for mannen. Jeg forklarer og forteller så mye om hva jeg skal med de forskjellige varene. Gjør handleturene litt personlig synes nå jeg. Men har ikke vært klar over hvor stort problem det har vært. Han sier det er flaut for jeg prater så høyt at mange hører og forklarer meg gjerne for betjeningen og. Så det er derfor han har det så travelt når vi handler;-) Tok meg i det når jeg til og med høyt forklarte mannen hvorfor vi skulle ha den bestemte typen gulerøtter i dag. Mannen vet ikke hvor han skal gjøre av seg han. Jeg har helt klart et problem:-) Visste ikke at det var så omfattende. Greide og gå forbi hygieneartikler uten å fortelle en liten historie rundt det. Men det holdt hardt når jeg kom til dopapiret.  Det kan gå i noe sånt som. Et eksempel fra virkeligheten: "Vi kjøper sånn industripakke med dopapir fordi jeg bruker så mye dopapir... " Har ikke kontroll på meg selv;-) Skal jeg selvanalysere dette behovet for å prate så mye rundt mine innkjøp så er det sikkert fordi jeg skal prøve å gjøre det litt koselig for mannen å handle med meg...Men viser seg at det er totalt feilslått;-) Fikk latterkrampe ved grønnsaksdisken i dag når jeg plumpa ut med noe nye forklaringer.
Så full av selvinnsikt etter dagens handletur så var det greit og spasere hjem og kjøle oss litt ned.;-) Kom tørt fra mannen at han hadde prata om dette problemet med en venninne av meg. Og hun synes det var like flaut og handle med meg. Så hvis dere ser jeg står og vurderer noen varer i en matbutikk engang, så kom gjerne bort så skal dere få en utfyllende forklaring rundt mine valg;-) Fint om dere vil hjelpe meg med dette slik at jeg ikke plager betjeningen der mer:-)
Her er de myke trafikantene på Hovenga på vei hjem fra en interessant handletur.


Noen mer opplyst og andre oppgitte:-) Forrest gump er i front og pakkeselet med sin lille hobbit, mens jeg svinser bak og dokumenterer og funderer på hva som er galt med meg...Er vel ganske gjennomsnittlig kom jeg frem til... Minsten tråkka selvfølgelig i hundebæsj på vei hjem. På tide å si farvel til hundebæsj under skoa og si hallo til varm bil.
Her er en liten sak jeg skal fyre opp i bilen når mine dager som myk trafikant er over...Og jeg legger spaserskoa på hylla.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar