søndag 25. november 2012

Who the fuck is Alice...

Søndag, deilige søndag...Våkna med øya nesten klistra igjen. Orka ikke å ta av sminke før jeg la meg i går. Og det var ikke lite av det heller...Følte meg litt dehydrert og. Hadde nok ikke fått nok å drikke før jeg la meg. Ergelig når sånt skjer igrunn. Fikk sjokk når jeg gikk inn på badet for morrastellet. Så ut som jeg hadde sloss på julebordet i går. Sexy smokey eyes var ikke helt som det var i går...

Gårsdagens oppdrag var julebord...Viktig å være god og uthvilt. Starta med at klokka mi ringte til vanlig tid kl 0545. Noen her i huset hadde satt på vekkeklokka mi og jeg har opptil flere mistenkte i den saken. Men ingen har enda innrømmet det grusomme overgrepet mot meg...Men holder de under oppsikt...Enden på visa var at klokka ringte såpass lenge at hele huset våknet. Og jeg våknet sist av alle...Ungene var mer intense og aktive enn vanlig. De merka nok at noe var på gang... Jeg gjorde meg klar til julebord og fant frem signaturen min.

Strømpebuksemafian ble så begeistra at de måtte settes opp i høyden. 5 åringen synes de er veldig fine og minsten brøyt ut med et Oj!...Så når det kokte som værst så lasta vi opp bilen og avleverte de til bestemor og bestefar.
Kunne tro jeg hadde forberedt meg godt til julebord undercover, men hadde glemt å finne ut hva jeg skulle ha på meg. Var nok for fokusert på sko og smokey eyes at det ble bestemt i siste lita til mannens store frustrasjon. Han: "Jeg er ikke venninna de heller:-)" Men det er han som skal gå med meg så han bør ikke kimse av dette. Var enkle spørsmål jeg stilte som ser denne mer slankende ut enn denne? Og snittet i denne er så hverdagsslig? Synes du ikke? Ser jeg tjukk ut i denne osv. Enkle, greie spørsmål der det er vanskelig å trå feil;-)
Så var det på tide å finne noe bobler i glasset og rigge seg til med hår og makeup. Skulle vise seg at jeg hadde en bad hair day i går. Kan igrunn ikke huske når jeg hadde en bra hårdag...Så der er jeg godt vant. Skulle prøve meg på litt krøll i dag.  Viste seg å bli litt utfordrene.


De små rakkerne satt dønn fast. Droppa det og gjøv løs på sminka. Siden mannen mente jeg hadde for lite på prøve sminkinga fredagen gikk jeg hardt ut i dag. Et kvarter før vi ble henta mente han at jeg hadde gått for hardt ut...Med de tilbakemeldingene kan jeg banne på at han ikke er venninna min som han så kjekt påpekte tidligere. Venninner gjør ikke sånn med hverandre i siste liten:-) Da var det å prøve å tørke av noe...Sjåføren vår trippa og vi var sent ute...Vi kom litt vel "fashionably late" og alle satt til bords når vi trippa inn i lokalet...Med paljettsko der glasssteinen drøste etter meg. Viktig med en god entree. Og jeg som var julebord undercover var det ikke den mest diskret starten. Julebordet begynte som vanlig med den hvite sangen med melodien til "Når jeg blir seks og seksti..." Og da var vi igang. Fikk fylt opp glasset med middelmådig rødvin og sa ja takk til en akevitt selv om jeg ikke liker det..Når det var vår tur å hente oss mat ble mannen så glad for at han fikk ferdigskrelte poteter. Stakkaren er ikke så ofte ute han;-) Men de små gleder skal man ta med seg;-) Har nok aldri fått det her hjemme når jeg tenker meg om..
Maten var veldig velsmakende og vi hadde sprø svor garanti siden mannen fant ut at det var lurt å kakke på alle ribbebitene for å velge den med best sprø lyd..Nøyt ribbe med det pussig valg for bakgrunnmusikk: "Who the fuck is Alice..."
Som vanlig lesser jeg på med for mye surkål og rødkål...Er igrunn ikke så glad i det:-) Og knabber ribbe av mannen...Som hadde festens sprøeste svor.


Og han var julebordets kjekkeste selv med surkål mellom fortenna;-) Stemingen stiger og jeg blir som nyforelska igjen;-)
Og når de stemte til med "jag trodde änglarna fanns bara bara i himmelen" så kjente jeg at jeg begynte å bli spesielt glad og den middelmådige vinen begynte å smake som fløyel. Virket som mannen var redd jeg skulle reise derfra med dårlig væskebalanse. Han fylte på med rødvinsglass til meg. Og jeg satt med tre glass til en hver tid. Måtte ta dem med meg på do og gjemme unna litt. Og hadde jeg ikke før greid å bli kvitt et glass kom han jammen med et nytt...Er mannen sin det;-)


Nå var jeg kommet dit hen at jeg var på jakt etter den gode samtalen. Må vite hva som rører seg i hodet på alle de julebord glade menneskene der. Glemte aldri at jeg var på julebord undercover... Den beste form for undercover er å blande seg med festdeltakerene og delta på de samme aktiviteter for å kunne rapportere mest mulig korrekt. Mye bra folk og gode samtaler. Pene i tøyet var de og:-) Til min store forferdelse oppdaget jeg en julebord bitch der og. Jeg var på nære nippet til å begynne å synge på "jag trodde änglarna fanns bara bara i himmelen" men er jo ikke noe oppvigler heller;-) Men bitch`er fins overalt og de går også på julebord. Jeg personlig kan være en hverdags bitch men fest bitch kan ingen beskylde meg for å være...

Når jeg inne på engler så var det på tide med det obligatoriske dobildet;-)

Ser at jeg må holde med to hender for å få det til nå...Og har fått med meg en kjekk knekk i hofta og:-) Følte på dette tidspunktet at det hadde vært et vellykket oppdrag...

Og nå fant jeg ut at jeg skulle rapportere live til ei venninne om mine julebordopplevelser. Må alltid ta en liten telefon på fest...Og det er den samme heldige venninna  som får gjeden av mine liverapporter.;-) Og mens jeg stod ute å tok samtalen mista jeg mye av innholdet i veska mi ned en liten skråning.
Fikk da behov for min julebord nød-kit og. Fikk brukt for lommelykt. Viktig å være forberedt til julebord. Alt er lov utenom kniv...Det får man gjerne utdelt. Min kit består av lommelykt, sikkerhetsnål og flammekaster. Flammekaster er en liter med hårspray og en lighter..Er reine julebord Macgyver;-)

Konklusjonen er at julebordet har ikke forandra siden 90 tallet. Eneste er at antrekkene og sveisene endrer seg litt. Og det tar bare litt lenger tid å komme seg etterpå...Så henta ungene søndags ettermiddag mye mer slitne enn vi var når vi leverte dem.
Sitter igjen med en følelse at jeg inviterte noen nye venner på middag en helg og...Håper ikke det er til helga for da må jeg hvile før neste julebord om 14 dager...Best å ikke si noe om det til mannen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar