lørdag 17. november 2012

The real housewife har julebord i dag...

Et lite innlegg sånn på tampen av lørdagen. Første ting først. Følte at det var noe som ikke var som det skulle være når jeg var og handla  i dag. Titter ned og får BH spilen mellom fortenna.



Er ikke det irriterende?! Skjer ofte med favoritt BHèn og. Beklager til de av dere som synes dette er et dristig bilde. Det synes ikke jeg. Synes det bare er utrolig irriterende. Det som kanskje er litt spesielt og en smule rart er at jeg dokumenterer det på tape...

I dag har jeg vært på jakt etter lammecarre`. Skulle vise seg og bli vanskelig. Kjente jeg ble litt morsk i butikken. Dama i ferskvaredisken merka nok det prøvde seg på andre lammeprodukter. Og endte med noe annet...Men kjørte oppskriften for det. Hadde planer om å  lage gourmetmat i dag. Sånn som dette skulle det se ut.


 Og sånn ble det.


Men godt smakte det.
Lader opp til julebordsesongen. I dag tester jeg om jeg har formen inne til julebord kickoff. Har et Real Housewife Of Hovenga julebord i dag. Elsker julebord. Er så fasinerende harry. Man bør aldri være redd for å finne glede ved julebord. Samme juletallerkenen, de samme talene, de samme berusa folka. Men simpelten elsker og observere slike ting. Ikke helt fritt for at jeg deltar litt og;-) Dette er helga for å teste om jeg er julebordklar. Tatt to glass cava (Spansk champis) Cava er bra saker det.


Sviver som en kavring her nå....Fylt på med rødvin og til dagens rett som jeg i all beskjedenhet vil si holdt restaurant standard;-)

Som kanskje noen har fått med seg så harselerer jeg litt med rollespill. Mannen vet vel ikke helt hva han skal tro. Skulle legge oss i går så fant han en nisselue i senga. Brøyt ut: "Hva er det du har planer om? Du er ikke julenissen heller:-)" Glemte at tidligere på dagen hadde ungene og jeg hoppa i senga med nisselue. Er bare sånn vi liker å gjøre når det nærmer seg advent her i huset...Men synes så tydelig jeg så stjerner i øya på mannen når jeg tok den på. Men kan jo selvfølgelig ha tatt feil... Har gjort det før. Et samlivstips fra en brisen husmor. Behold litt usikkerhet:-) Men tror jeg er gjennomskua for årevis siden. Del gjerne erfaringer for de av dere som har greid det.

Tilbake til julebord sesongen. Har tre planlagte julebord på gang og et som er på planleggingstadiet. Det blir 4 julebord det. Det er jo helt rått for en småbarnsmor med enormt søvnbehov;-) Har et lite blogg julebord i dag. Meg, en PC og noe gladpop så er jeg klar. Tatt på litt maskara og godlukt.
Dette virker som er låten som går igjen i kveld blant gjestene....;-) Liksom kjenningsmelodien til The Real Housewife...




Har to jobbrelaterte julebord og to vennebord. Og elsker det. Bare bring it on. Kan da alltids fylle opp en ledig plass hvis dere mangler noe der ute. Er en proff julebordstatist;-) Er litt hyppig temaskifte her i dag. Merker jeg er på julebord for å si det sånn;-)  Mannen vet ikke at han har vært på julebord engang. Han så litt rart på meg når jeg plinga i glasset og gjorde opp status for det som har vært og takket for gode og rause bidrage. Og oppfordret til moderasjon i året som kommer;-) Men han har sett rarere greier;-) Han vet nok at jeg står på kjøkkent og drikker juksechampagne...

Ellers har vi sett oss lei på unger som står opp grytidlig på lørdagen og ellers må draes ut av seng på mandags morgen. Så vi bestemte for å ta affære. Klipper og limer litt fra facebook status fra fredagskvelden:

"Har jugd for sønnen i dag og sagt det er mandag i morgen. Spent på å se om det virker i morgen. En vanlig mandag må jeg dra han ut av senga. En lørdag spretter han opp og står og stirrer på meg kl 0600:-) Hvis det viser seg at det lønner seg å juge skal det være uke kaos heretter:-)"

Det viste seg at det hadde effekt. Men glemte å ta hensyn til minsten som stort sett har andre planer enn oss:-) I morgen går vi for samme greie. Følte meg litt pressa inn i det fra mannen. Mens jeg stod og svetta ved grytene og drakk Cava så hørte jeg sønnen spurte om han hadde fri i morgen. Mannen kasta ballen over til meg og spurte om det var barnehage dag i morgen. Som den lystløgneren jeg har blitt så sa jeg at det var onsdag i morgen. Vet det er ondt gjort og lover og ikke gjøre det noe mer. Men tenk når han våkner og finner ut han har fri og er ørlite grann mer opplagt enn vanlig...Han kommer nok til å stå og stirre på meg i morgen og, men da sender jeg han over til farens side og sier at mamma alltid har fri på en onsdag;-) Gå og plag faren din... Mamma har jo tross alt vært på julebord i går....
Men nå må jeg gjøre meg klar for senga. Tar med nisselua;-) Er jo tross alt julebord i dag...Gleder meg til i morgen for da skal vi ha hjerte lunge redningskurs i egen stue. Mannen vet ikke at vi skal ha kurs i morgen heller;-) Håper på godt oppmøte;-) En prøvesmak.



 Må friske opp litt før julebordsesongen på alvor slår inn.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar