fredag 23. november 2012

Feeling sexy and smoking hot...

Dette var en lure overskrift...Skal se om det funker;-) Lader opp til julebord i morgen. En liten strek i regninga er at minsten har blitt syk. Livredd for at han ikke kommer seg. Laster han opp med febernedsettende og håper på det beste. Da barnevakten er bokket. Selve julebordet er ikke det viktigste for meg, men det er de få timene for ut for festen. Det er da jeg koser meg som mest;-) Planleggingstadiet med smånipping. Blir mest smånipping da jeg ikke bruker så mye sminke. Klarer meg med maskara og eyeliner. Har aldri vært så opptatt av sminke. Går selvfølgelig mengder av hårspray men. Men nå har jeg bestemt meg for å hoppe ut i det. Kjører hard sminke til lørdagen. Blir litt inspirert av andre bloggere som kjører dagens antrekk og makeup. Så nå skal jeg ikke være noe dårligere. Henger med i tiden selv om det hogger i sida og verker i hofta:-) Har veldig magert utvalg av sminke. Har litt 80 talls sminke og karnevalsminke. Tenkte jeg skulle kjøre smokey eyes til lørdagen. Skal gi sexy mørke øyne. Er jo lov å håpe tenker nå jeg... Med bloggen som mitt vitne skal jeg gjøre et iherdig forsøk... Her er første forsøk. Har på følelsen at de fleste ikke legger merke til øynene av naturlige årsaker;-) Hadde ikke vaska håret på tordagen. Og gått med hette på jobb som vanlig. Ville jo egentlig ikke at det skulle synes på bloggen. Men denne 80-talls sveisen gjør seg ikke selv;-) Så byr på meg sjøl i dag...
80-tallet er tilbake
 For å rette opp inntrykket og legge vekt på sminka. Gikk jeg for en ny look...



Funka liksom ikke helt. Har jo ikke den rette redskapen/verktøyet som mannen min til stadighet sier:-) Må kjøre hardere. Må ut å shoppe...Her skal det bli sort.

Men hva er vitsen...ender slik utpå kvelden alikevel:-) Gav opp og fant ut at dette var mer konfortabelt..Mannen synes den nye hippie looken var litt pussig. Ikke minst at jeg stod opp i dag og anla samme stil. Han sa og jeg siteter: " Herregud skal du gå som en hippie i dag og!" Fant ikke noe hårstrikk så da duger hippie. Tror hippiene hadde mye morro og...


Hadde fridag i dag, og minsten og jeg skulle gjøre det beste ut av dagen. Han var jo syk...

Våkna av at 5 åringen maste om saft...Ente med: "Det er urettferdig mamma du lovte!!" Har aldeles ikke lovt guttungen saft til frokost. Begynte her om dagen med at han fant en Kuli i kjøleskapet. Har masa siden. Har sagt han skal få den på fredagen. Har spurt etter saft hver dag siden. Vet han må vente, men prøver seg for det:-) De siste dager har han avslutta en hver setning med: "Kan jeg få saft mamma?" Er overraska på det stramme fokuset på saft. Holt saft fokus i tre dager nå.  Håper han blir like iherdig på andre litt viktigere ting seinere i livet:-)  Det første han sa når han kom hjem fra barnehagen i dag var: "Kan jeg få saft nå da, mamma? " Kan vel takke meg selv ved at jeg juger på ukedagene for at han skal sove lenge. Stakkar han vet ikke lenger når det er fredag;-)

Ellers har dagen gått til reingjøring med minsten i hælene. Han virka ikke mye syk når støvsugeren kom frem. Han jakta på meg som en jeger på byttet sitt...Kjekken har også krevd å høre på Barnas viser vol 1 i hele dag. Hva gjør man ikke for husfreden....Ellers har vi spist både frokost, mellomlunch og lunch pluss snacks. Og på bildet her har han spist 3 skiver og ber på sin sedvanlige måte om mer.



Oppfører seg som en uforskamma gjest som hoier etter kelneren:-) Ikke mye sjuk den luringen:-) Ellers har han ropt på pappaen sin i hele dag...Trodde vi hadde det koselig jeg;-) Så da bar det en tur ut og handle mat. I butikken fortsatte han og rope eller rettere sagt hoie etter pappa. Gav han en løk og håpa det stoppa kjeften på han, for han har aldri sett en løk;-) Men han oppdaga yoghurten i stede og da ble det nam nam og pappa i herlig forening. Reiser ikke på butikken med sultne unger jeg for å si det sånn...

Heiv sammen en pizza og satt på dør. Nå skulle jeg oppgradere sminkepungen min. Her skulle det bli smokey eyes..Dette var utvalget jeg kom hjem med.


Gikk for de rimlige produktene. Men kom på 400 kroner for det. Kan bli en dyr hobby hvis jeg får blod på tann...
Da var det å rigge seg til. Dro med pc èn og satt den på dolokket og plukka frem en YouTube video om hvordan få sexy smokey eyes;-) Dama på videoen sa så begynner du med lys karamell farge først..Men i all verden hva har det med mørke øyne og gjøre. Da kom jeg jo helt skeivt ut..Føler meg som en elefant i glasshus i denne verdenen. Men går på med krum nakke...Hvor vanskelig kan det være..
Gikk inn til mannen. Er jeg der nå? Han: Nei mere! Følte at jeg ikke kjente meg igjen nå...Kanskje det var det mannen følte og;-) Så spennende for han da. Skal ha med seg en ny date på julebordet i morgen han;-) Visste at jeg ville få  smug innført rollespillet på han før eller seinere:-)







Mannen: Trodde ikke det var helt sånn det skulle være..Må si meg litt enig. Prøver igjen i morgen med noe godt i glasset. Da går nok alt så mye bedre. Det blir tredje dagen med partysminke på rad det. Det tar på å blogge skal jeg si dere;-)


Bare en partyveske som fanga oppmerksomheten min på shopping ...Med denne mener du alvor. Skal tross alt på julebord som mannens følge. Tror han hadde kvia seg da. Han spurte hvilke sko jeg skulle ha på meg...Hvorfor lurte han på det tro..Får holde med det:-)

Har fundert på en sak her. Hvor tidlig kan man levere ungene til barnevakten? Har en fornemmelse at en står og stirrer på meg kl 0600 i morgen tidlig og som kommer til å spørre om han kan få saft...Jeg kommer til å si: "Det får du helt sikkert hos bestemor i dag" Og da kommer ungen til å mase på å reise til bestemor med en gang. Og hvem bestemor kan vel motstå et barnebarn som det;-) Jeg er ful ,men smokey eyes gjør det med meg....


6 kommentarer:

  1. He he Tonje, rigg deg til i god tid på badet du. Av erfaring, fra tyrkiaturen i `96, vet jeg at dette tar tid. Kos deg på julebord;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var tider det:-) Du må være verdens mest tålmodige mann:-) Har fått opp dampen siden den gang...Skal rekke første bordsetting i dag;-)

      Slett
  2. Tonje, du er så vidunderlig ærlig, og du får oss andre til å senke skuldrene litt ved å raljere over hverdagens små (store) problemer. Herlig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Line:-) Mye terapi i å blogge. Hvis noe ikke går etter planen så ser jeg litt lysere på det. Har da noe å skrive om. Tror ingenting har gått etter planen på mange år her;-)

      Slett
  3. Dagens smil å lese det innlegget der Tonje. Kos dæ på julebord. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:-) Nå er julebordet for denne gang vel overstått..Og det ble mye kos:-)

      Slett