onsdag 22. august 2012

Beam me up, Scotty...

Opplevd endel ganger å ha møtt facebook venner i real life... Mang en gang prøvd å hilse. Men får liksom ikke noe respons. Er det sånn at de ikke kjenner meg igjen pga alt for flatterende bilder på facebook så bør jeg gjøre noe med det;-) Men hvis dere kjenner meg så hils gjerne og aller helst gi meg en klem hvis dere liker en litt mer Borat stil;-) Husk jeg vet hvor dere jobber, har bladd meg gjennom samtlige av feriebildene deres og vet hva dere liker;-) Er jo nesten som familie og regne;-) Ingenting går meg hus forbi;-) Spesielt ikke i dag. Hatt fridag helt hjemme alene.
Etter å ha gått ned til 80 % stilling så var noe av poenget at ungene også skulle få seg en fridag i ny og ne. 4 åringen har spurt hver eneste dag i over to år om han har fri. Så tenkte jeg skulle overraske med en i ny og ned. Ansvarsfull som jeg er så har jeg sagt i fra i barnehagen om det. Men utrolig nok mente de at minsten burde være der hver dag i begynnelse. Og ihvertfall med alle disse planleggingsdagene. Og hvem er jeg til å bestride fagfolka. Fagfolk er fagfolk;-)

Satt og stirra tomt ut i lufta i en hel time etter at ungene var levert og kosa meg med en dårlig kaffe latte .



Vurderte å hente meg en sjokolade i kjelleren men hadde selvdisiplin og stoppa i trappa.. Resten av morgenen rulla frokost tv over skjermen.  Snoka meg gjennom alle feriebildene til mine facebook venner.  Og jeg hadde hele dagen på meg. Tok meg en høneblund som varte i to  timer. Drømmer så sinnsykt når jeg sover midt på dagen. Når jeg gikk nattevakter visste jeg ikke hvem verden jeg våkna opp i, eller som hva:-) Ble nervøst av det...Og fikk meg en dagjobb:-)
I dag drømte jeg at bilen ble beama med laser fra verdensrommet  slik at den brant opp. Og jeg stod i vinduet og visste det skulle skje. Nesten som forsikringssvindel og regne..Og våkna opp og følte meg litt som Mister Spock (Star Treck personlighet), ør som en kavring. Men bilen stod der enda, fremdeles uten EU godkjenning... Vi strøk på Eu kontroll. Og som jeg hater bilreparasjoner. Er noe av det dummeste jeg bruker penger på. Så nå som jeg står i ledtråd med NASA får jeg ikke så mye igjen på forsikringa heller hvis uhellet er ute;-). Mulig at utallige reparsjoner på denne romferga har satt sine spor...



4 åringen har nå lyst å bli astronaut og rockestjerne når han blir stor. Da har vi sagt at han må være veldig flink på skolen for å bli noe så kult. Fikk umiddelbart spørsmål om vi hadde vært flinke på skolen..Ble tatt litt på senga og svarte et klart ja. Mamma har blitt alt hun drømte om... Anestesisykepleier og husmorblogger;-/ Kan jeg ønske meg noe mer;-)
Seinere satt jeg en times tid på verandaen og stirra tomt ut i lufta...Etter den pussige drømmen følte jeg var i fare for å bli beama der jeg satt så utsatt til...Siste halvtimen støvsuga og rydda jeg litt. Beste dagen jeg har hatt på lenge og føler meg ikke det spøtt mer opplagt...Med all denne nyvunnede fritiden tenkte jeg skulle se om jeg kunne se noe til laksen live. Men tror dere ikke jeg fant dette i stede.


Et opptak der noen har posert naken ved laksen live kameraet. Er ingenting hellig lenger! La laksetrappa nå få være i fred;-) Fikk en flyktig ide. Har jo planer om viltkamera i hagen. Skal filme grevlingen og legge det ut online. Ideen stoppet der;-)

Annet som er verdt og nevne er at mannen dissa middagen i går:-) 4 åringen er inne i en bursdagsmaraton så han spiste borte. Vi resterende skulle ta det enkelt med noe eggerøre, spekemat og laks. Men mannen ville ha bacon. Nei du får ikke bacon i dag! sa jeg. Men han gav seg ikke så lett. Ville ha bacon i stede han;-) Ikke over mitt lik at han skulle få bacon;-) Så lenge jeg er sjefskokken i huset 5-6 dager i uka er det jeg som setter menyen.  Og finner meg ikke i at noen disser menyen. Da får han lage den sjøl;-) Er en hårsår kokk;-)
Så i dag hadde jeg litt dårlig samvittighet så jeg dro frem bacon...



Skal få bacon til frokost, lunch og middag om han ønsker. Ikke noe å lese mellom linjene her annet enn at mannen er glad i bacon og at jeg er sjefen for menyen. Så i dag gikk vi for bacon. Spagetti carbonara med bacon.


Han synes det var litt bortkasta bruk av bacon:-) Men skrapa nå kjelen. Neste gang slenger jeg ei pakke med bacon på tallerkenen hans og ønsker han bon appetit:-) Om jeg går for langt ? Helt klart!:-) Men her i huset tar vi den helt ut... Så derfor har jeg gått til innkjøp av en husfred i dag:-)



Men husfreden varer ikke lenge her i huset;-)
I morgen ønsker jeg meg Thai wok..men står i fare for å få bacon wok;-) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar