søndag 5. august 2012

Smører meg inn med eddik...

Etter stort sett bare har fått med meg svømming i dette OL så er det bestemt at mannen skal sendes til Stridsklev svømmehall 3 ganger i uka;-) Ikke at det er noen verdens ting å utsette på kroppen hans men fy for noen svømmekropper som har sveiper over tv sjermene her siste dagene...

Skulle hatt hele kroppen, men satt bare å gapa når det sjedde...
Etter 14 dager i lokale svømmehaller tenker vi har mannen på samme nivå:-) Hva med meg tenker dere kanskje? Jeg vet det er totalt urealistisk, så blir heller mannens personlige trener;-) Jeg hadde vel egna meg mer for kulestøt hvis jeg skulle tippe..eller lengehopp;-) Eier ikke spenst...Er den eneste fysiske egenskapen jeg skulle ønske jeg hadde;-) Har da et mål for høsten. Bli litt mer spenstig...

Fredagen forsatte med barnehagetilvenning av minstemann. Gikk litt dårlig torsdagen så var ikke for optimistisk. Turte ikke å oppgradere facebook statusen min denne gang. Men gikk fælt så bra. Så fikk 4 timer hjemme alene. Første gang på over et år så synes jeg fortjente det...Litt på anka men...

Mannen var på hyttetur fra i går til i dag. Hvorfor tok han ikke med ungene tro? De hadde jo likt det;-) Pyttsann koser oss vi. Tok en tur til bestemor og bestefar og fikk bada ungene. 4 åringen trena på bomba og rapa klorvann. Spiste til og med blomkålsuppe. Hva vi får ungene til å spise når det lokkes med svømmebasseng. Bestefar tok bomba og:-)

Leste her om dagen at noe av det mest irriterende vi kan dele på sosiale medier er bilde av matretter og treningsbragder. Så i dag tar jeg for meg middagen min. Og kan tro dere blir irritert nå;-)



I dag var det okse indrefilet. Dansk lykkelig okse. Med smørdampede asparges. Lun hemmelig saus. Et sikkord er Knorr, røper ikke mer;-) Og spretne konge champignoner. Skylte ned med favorittdrikken solo.

Titta litt gjennom bloggbilder her. Ser til min store forferdelse at jeg har hatt samme duken på i snart 3 mnd. Godt gjort med småbarn. Nå kan jeg ikke snu den noe mer:-) Lover å oppgradere med ny til neste bilde:-)

Endte kvelden med Sex og Singeliv maraton. Sånn man gjør alene hjemme. Kom meg ikke i seng før kl 01. Angret som en hund i dag. For i dag var det barnemataton. Våknet med et brak av minsten kl seks. Dytta i den som lå ved siden av meg. Glemte at mannen ikke var hjemme. Men der lå 4 åringen...Uansett var det min dag til og opp å hoppe. Følte jeg hadde vært oppe i timesvis og kl var bare blitt 8.15. Tiden sneglet seg av sted i dag...Var klar for å spise lunch. En som var kjempeklar for lunch. Prim er topp.


Noe ekte svineri. Til og med prim inne i øra. Går en tom for lim/Tec7 så er du redda hvis du har prim.  Kan fuge med det og er jeg overbevist om. Har en svakhet som gjør meg uegnet som småbarnsmor. Jeg fikser dårlig klissete fingre. Grøsser når jeg ser minsten sitte å knipe med de små hendene sine så primen pipler ut mellom fingrene og koser seg. Blir helvask hver gang.
Barnetv maraton frem til 930. Synes ikke jeg kan slippe ungene løs før det. La naboene få hvile litt på en søndag. Sønnen synes barnetv var kjedelig. Reklamerte med at etter dette der kom Kosinus. Hvordan visste du det da mamma? sier 4 åringen. Mamma vet alt! Å ja, så kjekt da sier han! Slo seg med ro med det...Fabelaktig så lenge det varer...

I dag skulle 4 åringen rydde rommet sitt. Gikk veldig trått. Han lurte på om han skulle invitere nabojenta inn for å rydde og. Beundrer hans problemløsning:-) Men måtte gjørra det sjæl... Etter mye om og menn og 14 drikkepauser så fant han ut at han måtte ha rockemusikk for da gikk det fortere. Så da hører han på Eye of the tiger og Black Sabbath så det jomer i huset. Minsten står ved grinda nede og korer. Jeg leste gamle aviser og prøvde intenst og overhøre alt. Prøvde meg på min gamle scooter men det var ikke rockemusikk fikk jeg høre. Observerte mye luftgitar og lite rydding;-)

Skulle prøvde meg på noe hagearbeid. Minsten var plassert i den store lekegrinda.



Bare dra glidelåsen igjen. Kjekke greier. Holdt det gående der en times tid han...Så i dag kan jeg skryte på meg at jeg har luka i grusen...For første gang dette året. Så var på høy tid. Da er 2 kvaderatmeter tatt. Bare 100 m2 igjen. Kommer til å kjøpe 2000 liter eddik og svi av skiten:-) Så vil dere komme på besøk, så følg eddikslukta:-) Når det røsker litt i nesa vet du at du har kommet til Porsgrunn ihvertfall. Når det svir så er du på Hovenga. Dagens husmortips er EDDIK! En ekte husmor bør ha en skvett eddik i hus;-) Google eddik og dere finner de mest fantastiske bruksområder...Smører meg inn med eddik og tar kvelden snart. Blir kvitt primlukta...

Nå ser jeg naboen plukker snegler...Gjemmer meg og går omveier for å ikke få tilsnakk:-) En ting jeg er bombesikker på i dag er at jeg skal ikke nærme meg ei snegle...

Når kl var 12 i dag ringte jeg mannen og lurte på når de skulle sette snuta hjemover...Kjenner han har sin verdifulle plass hjemme...Deilig å gå på do alene. 4 åringen slo opp døra med minsten i hælene. Tisser du eller bæsjer du mamma? Tisser sier jeg. Å ja! Var bare det han lurte på?!:-) Han lot døra stå på vid gap og minsten krabber inn i dusjkabinettet og river ned det han får tak i.  Mens 4 åringen har satt seg for å se på tv igjen. Føna håret og minsten henger i ledningen. Spiste frokost og minsten prøver å ta skiva mi. Spiser så fort at jeg begynner å hikke. Våger meg på å sjekke ut noe på nett. Og minsten hamrer i tastaturet så noe løsner. Mens han sjager videre ustøs som fy..Bare trøsta to ganger i dag pga ustø gange og et hode som er i veien... Litt bekymra på hvor mange støt til hode skal til før det setter spor...Og det er bare et tidsspørsmål før han stuper ut av lekegrinda si. Minsten får tak i storebrorens Lego og helvete bryter løs...Greide å roe det fort, men måtte lappe noe Lego..Så kort sagt var det godt å få mannen hjem igjen. Jeg innrømmer det gjerne. Er ei pingle:-) Er ikke skapt for alenemor tilværelsen i hvertfall...

I morra skal jeg få begge ungene i barnehagen for første gang og greie og komme meg på jobb i Skien til kl 7.30. Se ikke helt for meg hvordan det skal gå. Kanskje vi skal sove i bilen i natt:-) Vi  kommer til å vente ved porten i barnehagen på at de skal åpne.  Legger meg ferdig sminka og dusja og med samme klærne jeg skal ha på i morgen for å spare tid. Skyller munnen og dropper tannpuss. Andre får det til så nå er det vår tur. Glemte nesten å si hvor harmonisk og sykt lykkelig jeg er...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar