lørdag 18. august 2012

Latinamerikanske transer og champis...

Kl 21 i går kveld møtte jeg denne lille tassen igjen. Burde snart navngi den. Men det eneste som popper opp i hodet mitt er Gaute Grøtta Grav... Vet det er totalt upassende;-) Tar gjerne i mot bedre navnforslag...



Sprang på nytt inn og henta mannen. Litt oppskrudd. "Kom og se! Den er her igjen" Synes responsen til mannen var dårlig. Tydeligvis så bevandra i grevling verden han..."De biter" sier mannen på nytt. "Har du ikke lest bloggen min?!!" sier jeg litt irritert. Har jo skrevet der at grevlinger blant annet ikke biter som myten sier...Men jeg holdt meg på trygg avstand oppe på verandaen mens jeg sendte mannen mot grevlingen for å ta et blinkskudd. Tryggest sånn;-) Denna grevlingen har fått smaken på plommer. Har vært her 3 dager på rad nå. Hyggelig med litt dyreliv men nå er det nok med grevling i hagen. Skal skremme den med å kaste noen plummer i knollen på den sa jeg til mannen. Mannen: "Du gjør jo alt galt du!:-)" Hva er det med han?:-) Er han redd for en hevngjerrig grevling..? Jeg vil jo helst ikke at ungene skal forveksle den med nabobikkkja..
Minsten og jeg stod opp på feil bein i dag. Sammen var vi dynamitt;-) 4 åringen kaller minsten kaptein krok.:-)
Starta dagen med en stank av de sjeldne. Drittbleie opp til ryggen og utover låra. Minsten sinna som en tørk og jeg var nesten handlingslamma. Visste ikke hvordan jeg skulle gå løs på oppgaven:-) En heller dårlig ide var at jeg stakk nesa for å lukte om han virkelig hadde besja som om det noen gang var noe tvil..Går automatikk i det. Så med besj på nesa startet dagen min...Men kan med handa på hjerte si at jeg har hatt dårligere start på dagen så fremdeles i full harmoni;-) 4 åringen stod opp og var blid som ei lærke..Fikk en innføring i romskip og landingsteknikker og han snakka på inn og utpust;-) Har nesten tilgode å se han stå opp på feil bein. Men kaptein Krok og undertegnede har noen morra utfordringer å ta fatt på i fremtiden;-) Kaptein Krok fant ut at kjøkkenskuffen var ei grei skute.

Det knaka i kjøkkeninnredningen for kaptein Krok er velfødd. Flere likhetstegn med morra hans:-)

Litt ut på dagen hørte jeg et sukk fra mannen. " Ja i dag starter Premier League. Enda en sesong jeg ikke får med meg..."
Og jeg forutså at planleggingsdagene ville gjøre stemningen som en trykkoker denne lørdagen. Og gud hadde jeg rett!:-) Der vi er nå, er det mere temperament enn i en al-Qaida leir med en løpsk karikaturtegner eller en latinamerikansk transe...
Jeg tok til fornuften og gjorde reint i dag mens ungene var på sitt mest intense...Når jeg var ferdig med det tok jeg meg en lang tur på butikken..Skal være notert at jeg spurte mannen om alle skulle bli med..(Vel vitende om at det er noe av det verste han gjør)
Ble stående å beundre dette..Har dere sett noe så vakkert. Tenkte å knabbe en prøvesmak, men mens jeg stod og tok bilde kom en Rema 1000 ansatt opp på siden av meg og kikka rart på meg... Trodde sikkert jeg kom fra en konkurrerende drueselger;-)


Har sliti med sure oppstøt siden de skikkelige druene kom i salg...Sånn har jeg det hvert år på denne tiden. Skyhøyt drueblodsukker over en to månders periode setter insulinproduksjonen min på hard prøve.

La meg få presentere dagens snittblomst. Er jo tross alt en husmorblogg så har et rykte og ivareta...Og kan jo prøve å gå rosabloggerne i næringa;-) Alltid blomster på lørdag;-)


Er litt pinlig. Har glemt hva den heter. Skulle komme med noen imponerende fakta. Men det eneste jeg vet er at den opprinnelig kommer fra Afrika. Så hvis noen der ute husker hva den heter så opplys meg gjerne.

Fått besøk som har med seg Champagne! Det står det respekt av:-)



Har sovedagen min i morra og så nå springer jeg å henter discoskoa. Har sjekka Yr flere ganger i kveld. Skulle være sol fra kl 18 og utover. Men regna. Sjekka på nytt kl 18 og da var det meldt sol kl 19 og regna fremdeles... Fornekta meg ikke sjekka igjen kl 19 og da gjorde de det enkelt og meldte regn resten av kvelden. En sånn værmeldetjeneste skal pokker meg jeg ta på strak arm og... Gå ut å putte fingern i lufta. Er virkelig skuffa...Discoskoa mine tåler ikke vann. Men alltids en løsning...




Men sitter på verandaen i godt selskap og venter på grevlingen skal dukke opp til sin daglige plommefest...Er rusta til tenna med plommer. Blir snabla treffsikker etter noe glass. Kommer til å angre på dette i morgen mens jeg springer etter kaptein Krok og oppiskeren hans. For mannen skal skjære til gipsplater eller noe sånt i heeele morgen... Og jeg som ikke hadde noe lyst engang;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar