tirsdag 7. august 2012

Her i huset er det NATO krav som gjelder...

Klokka vår på kjøkkenet går for fort. Nå må vi legge oss sier mannen. Blir tidligere og tidligere. Må nå slå av 20 min på tida der. Lagt til 5 min bare på en uke . Men det hjalp meg ikke stort i går. Kom 5 minutter for seint på jobb. Nista som var ferdig smurt kvelden før lå igjen i kjøleskapet. Viser seg at planlegging ikke funker her i huset...I morgen blir det en pose med druer og ei banan. Like dumt;-)

Begynt på den store eddik hamstringa..Bare 1987 liter igjen:-)


Kan ikke kjøpe mer enn 3 av gangen føler jeg...Har et rykte å ivareta på Rema 1000. Vil ikke bli kjent som den rare eddik dama som hamstrer grønne druer og eddik;-). De kan tro jeg skal lage druebomber:-)

Våkna opp i dag med kropp som en 90 åring. Har funnet problemet. Har siste mnd følt meg som minst 85 år til langt utpå dagen. Prøvd å få til en avtale med mannen at han må sette kl på 3 om natta for å snu meg. Da har det blitt gæli. Trenger snuregime. I grunn ikke noe vittig. Dønn alvorlig... Men i Danmark hadde vi en hard seng. Reisefølge var stive som stokker når de stod opp og jeg var helt fin!:-) Så da står vi fremfor vårt samlivs størset utfordring så langt. Mannen vil ha myk madrass og jeg vil ha hard..Mulig det ikke hjelper på kroppen og bære rundt på en stor unge et år heller..

Gått greit i barnehagen for minsten i går og. Men det første jeg fikk vite når jeg henta var at han hadde et solid temperament. Det vet jeg sa jeg:-) Ville bare at dere skulle stille med et åpent sinn;-) Venta på det. Men regna ikke med at det kom så fort;-) Good speed!;-) Minsten var helt knekjørt når han kom hjem i går.
I dag hadde det ikke gått like bra...Men kommer vel i mål før han skal på SFO;-)
Ikke greit å være sliten med utforskertrang...











Forter seg opp i stolen til storebroren for å slappe av litt så fort den er ledig..Nå må vi få en til ser det ut for...

Fikk mannen til å ringe barnehagen i går for å høre hvordan det gikk med minsten...I dag måtte jeg gjøre det selv. Kom med en unnskyldning om at jeg hadde glemt å smøre minsten med solkrem. Lukta sikker kokosnøtt solkrem av han, så var en lam unnskyldning. Men da kunne jeg i samme rennet spørre hvordan det gikk;-) Men nå er det nok..Hvis alle foreldre skal gjøre det hver dag så må de få seg egen telefonvakt. Med rundt 17 småfolk i ny barnehage så blir det minimum 17 samtaler om dagen....Lover og ikke ringe i morgen. De får ringe meg, med mindre jeg glemmer å smøre han med solkrem igjen da;-) Ikke sunt å være 39 og småbarnsmor:-)

Hver gang vi skal ut av bilen også to ganger i dag spør sønnen nå om det samme. Lurer på hvordan han skal få opp døra innenfra. Pappaen har satt på barnesikringen slik at han ikke greier det lenger. Etter nok et stunt på dansk motorvei i 110 km/t ble den låst. 4 åringen skulle bare se om han greide å lukke opp døra i fart. Ikke første gang heller. Også denne gangen ble pappaen veldig morsk og mammaen ble redd. Og sønnen forundra over den effekten det hadde. Og nå vil han veldig gjerne vite hvordan pappaen greide å låse den døra. Står å studerer inni døra hver gang vi skal inn og ut av bilen...Vi kommer ikke til å fortelle han det;-)
Så i dag sprang han inn i barnehagen og forteller at han er låst inne i bilen til de første han møter. Jeg springer etter og redder situasjonen. Synes sønnen hopper elegant over hovedpoenget i saken:-)
Han kaller oss pruppefamilien og. Bokstavelig talt...Det fant han på sånn ut av det blå;-) Får meg til å fundere på hva han sier i barnehagen om hjemmeforholdene?? Noen ganger er det greit å være uviten om det:-) Å jobbe i barnehage må være litt som og være med på ...Du skal høre mye....Bare å holde maske når vi henter og leverer...For de vet sikkert om hver eneste lille prupp her i huset..Hilsen fra pruppefamilien som låser fireåringen inne i bilen;-)

Fortsetter posesaus skandalen bare fordi jeg fikk påpakning om at jeg måtte lage saus fra bånn av:-) Liker det som kan gjøre hverdagen min enklere...


Den som våger å kritisere meg for det nå, tar jeg huet til og koker kraft på;-) Vet som sagt ikke hvem minsten har temperamentet til. Er jo sindige og rolige gener i han...

Etter en time ved middagsbordet orka vi voksne ikke å sitte der mer. Minsten i lekegrinda og 4 åringen satt ytterligere en time til ved middagsbordet. Ny stategi ved middagsbordet er og ikke mase. Vi orker ikke å bruke energi på noe som ikke har målbar effekt lenger... Han får sitte så lenge det tar:-)  Velger å tolke det som at han kosa seg lenge med maten;-) Mens vi voksne prøvde å ta klosseboks på NATO krav;-) Dvs at det skal klares innenfor i dette tilfelle på en viss tid som tilfredstiller NATO sitt krav;-). Er min ide siden mannen ikke har vært i forsvaret så kjører vi litt NATO humor med han ..Føler meg Bad to the Bone og klar for å knuse han i klosseboks. Satt NATO kravet til 4 sekunder og 70 hundredeler. Alt får frem konkurranseinstinktet her i huset:-) Blodig alvor og frem med stoppeklokke. Minsten hoia fra lekegrinda. Sansene var sjerpa...



Jeg klarte det på 4,63 og vant på den vanlige metoden og mannen vant på den kreative metoden. Kreativitet er ikke noe for oss som har vært i forsvaret;-) (sier det mest som trøst;-)) Street smart den mannen min:-) Han tok den på rett over 3 sekunder. Ville aldri blitt godkjent av NATO men..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar