torsdag 2. august 2012

Helt på druen...

Gått så unna med innlegga her at innlegg nr 100, som jeg skulle finne på noe grandiost med har kommet og gått meg hus forbi..Det som har slått meg etter over 100 innlegg er at jeg vil gjøre litt stas på mannen min som lar meg bruke han så aktivt. Han regner vel med at det ikke er så mange som leser mine skriblerier;-) Men uansett en mann med såpass stor selvironi vokser ikke på trær. Han har måtte lese gjennom alle mine innlegg så tålmodig er han og. Har tilgode og få han til å gapskratte eller skoggle som jeg liker å kalle det..Eneste jeg har observert hos han er en liten krusning på overleppa:-) Men vet hvis jeg tar og publiserer meg ta robotdansen så tror jeg at jeg kommer til å lykkes ;-) Men det sitter voldsomt langt inne. Har selvironi jeg og, men føler grensa går der:-) Føler jeg har brutt noen barrierer allerede så hvem vet...

Over til noe som jeg ikke ironerer med:-) Druesesongen er i gang!


Da blir det druer til frokost, lunch og middag. Elsker druer og de må være grønne. Spiser med stein og alt. Noen ganger så blir jeg så ivrig at jeg ikke tygger heller. Kan bli litt ubehagelig:-) Er gode på Heimlich manøveren her i huset. Har lært 4 åringen det og..Han tar det hver dag på minsten;-)
Hørt en gang at man ikke skal spise steinene. De skulle visst sette seg fast i blindtarmen. Har spist druesteiner i over 30 år og har blindtamen min enda. Men med min flaks så ryker jeg vel på en blindtarmbetennelse så fort dette er på trykk...
Bildet er arrangert. Normalt spiser jeg rett fra posen. Og noen ganger begynner jeg i butikken. Jeg er en drue tjuvradd. Det innrømmer jeg gjerne:-)

På vei ut døra til barnehagen roper sønnen ut. Mamma det er en Gaselle her! Jøss, så eksotisk tenkte jeg og sprang for å se. Får liksomt alt her nede på savannen Hovenga;-) Men det var bare Rodny. En litt intens rådyrbukk som vanker her på savannen og har alt for mye fritid:-)

Hadde barnehagestart for misten i går. Han havna i avisa og alle greier.



Var med en annen gutt og. Han hadde skremmende høyt nivå synes jeg. Han bygde klosser og prata litt og. Ble litt nervøs når jeg så på min som bare satt og speila seg. Tenkte jeg skulle si han tok litt av husarbeidet hjemme og støvsuga han jeg da..Men det ble litt drøyt;-) Pusta letta ut når jeg fant ut at han andre var 3 mnd eldre:-)

På dag 2 på barnehagetilvenning skulle jeg reise fra barnehagen en times tid. Minsten ville ikke sove så tok en god kjøretur rundt i Grenland før barnehagen.

Men etter en god kjøretur Grenland rundt hadde ikke minsten blunka engang;-) Stup trøtt unge og jeg jogga inn i barnehagen. Jeg dytta til han sutten og sprang ut...En time med frihet så jeg for meg. Eplekjekk oppdaterte jeg min facebook profil med min nyvunnene fritid. Hadde ikke mer rigga meg til i sofan med lukka øyne og All by my self på full guffe så ringte de fra barnehagen og sa han var uttrøstelig. Bombe..Nøyaktig 26 min alene første gang. Nye lodd og nye sjanser i morgen:-) Minsten og jeg går på med krum nakke...Da er planen 4 timer:-)

Sjekka til båten  på min utvida kjøretur. Men glemte å ta med denne. Skal ha den bakpå båten. Men mannen blånekter. Men skal ha den med i veska og smugsette den på:-)

Synes det hadde vært en god ide og starte opp en sjøbåt skole. Ikke bare teori som båtførerprøven men real life trening på inn og ut av brygge, mann over bord øvelser, dreggkasting og ikke minst elegante i land hopp. Er så mye å ta av og vet om noen som kunne ønska seg det. Husk dere hørte det her først;-)

Fikk beskjed at jeg måtte legge meg kl 21 i dag av mannen. Hørt på makan!:-) Jeg har vært trøtt og muggen i hele dag. Men nå skal jeg på trass sitte oppe til kl 0200. Er jo en voksen dame som oppfører meg voksent;-) Knipser en drue elegant inn i munnen mens jeg gotter meg over at jeg skal sitte oppe halve natta bare på trass...
Nå er kl 2115 og jeg sitter oppe enda:-) Raper litt druesaft men det går fint...Har jo ferie ut uka:-)


2 kommentarer:

  1. D her er bare knall fornøyelig lesing :-)

    SvarSlett
  2. Takk. Hilse så mye til 6 åringen i huset! Hurra fra oss!:-)

    SvarSlett