søndag 12. august 2012

Løsnegler på avveie...

Festen er over...

Dette var det som var igjen av løsnegler når festen var omme. Og noen paljetter måtte jo ryke...

Starta lørdagen med å sitte å glane på kappgang..Nesten fasinerende, men bare nesten:-) Hvis det viste seg at jeg hadde et supertalent for kappgang ville jeg latt det bli med det:-) Hadde aldri gått for OL gull i det;-) Husker jeg prøvde meg på kappgang en gang på ungdomskolen. Beina, så fort jeg var utenfor synsvidde...En snuskete sport det der;-) Synes så tydelig jeg så flere som småsprang. Tenk og vrikke seg gjennom mange timer. I ca 5 mil og få greie på at du er diska. En som ble diska etter over 3 timer. Litt sånn jeg følte det når jeg skulle få lov å sove lenge etter festen på fredag. Ble vekt nøyaktig kl 08.37. Følte meg diska når virkeligheten begynte å sige inn. Er det å sove lenge!!?? Men positiv som jeg er spratt jeg opp og sa til og med at jeg allerede var våken og klar til å stå opp:-) Litt forvirra vil jeg si. For det var rein løgn. Var i min dypeste søvn med en kanonbra drøm. Men mannen skal aldri få vite at jeg var helt gåen...Da får han søvn overtaket...
Festen på fredag var veldig bra og stilig gjennomført hagefest.  Levende musikk og. Var et rotteres å komme seg dit da. Jobb, så ut å handle gave og mat. Hjem å fore unger og være klar for fest kl 18. Det greide vi ikke. Minsten var nystelt og klar for senga så presterer han og sette seg oppi vannskåla til pus. Påan igjen og 4 åringen skulle ikke være dårligere så han velta en liter vann utover bordet og gulvet sånn rett før vi skulle dra.

Jeg hadde fått en fiks ide om å ta på meg løsnegler som skulle stå i stil til skoa og buksa...


For å si det sånn, noen fikse ideer bør man bare ligge:-) Ikke vant til lange negler så var helt handikappet etter de var limt på. Limte de før jeg hadde sminka meg og. Greide ikke å kneppe buksa mi engang. Det lovte bra siden buksa var trang og jeg skulle ha i meg vanndrivende drikke resten av kvelden...Måtte bare ha med meg assistanse da:-) Fant meg en drikke kompis som ville høre på vitsene mine og beundre skoa mine og så shotta vi litt rødvin.

Fortalte skrønehistorier om mannen:-) Når mannen jobba med motangrepene så gestikulerte han sånn at to av løsneglene mine spratt himmelhøyt... De så jeg aldri igjen;-) Lata som ingenting og håpa ingen fikk de i glasset eller maten sin:-)



Jeg hadde nå et lite problem...På bildet hadde jeg nettopp flippa negler over lokalet og ser litt tankefull ut:-)  Mangla nå to negler på venstre handa. Og de andre satt som julig..Var ikke sjangs til å få de av. Så kvelden fortsatte med venstre handa i lomma:-) Røyk noen paljetter fra skoa og. Men overraskende lite. Så gjennomfører i gyldne sko helt til døra hjemme...

Dagen derpå fant jeg ikke veska mi. Hadde lagt den fra meg på festen. Rart. Har aldri gått fra veska mi hele mitt liv. Har jo hele livet mitt i den. Sminke, hårspray, lommebok, kremer og superlim. Følte meg helt ribba. Skulle ut å handle og følte at jeg trang litt sminke og ikke minst hårspray. Men som det ordensmenneske jeg er så rydda jeg nylig opp i gammel sminke og bare spart på det som kan brukes i karneval sammenheng. Hadde valget om å gå på butikken som en klovn eller en ribba panserlespe..Gikk for det siste:-)

Alle som bor med noen vet at vi har noe vi brenner for som den andre parten ikke tar nok hensyn til...Så i dag har mannen har stabling av oppvaskmaskin kurs på meg...Som den ivrige eleven jeg er så lyttet jeg ivrig og stilte fornuftige veloverveide spørsmål. Her ser dere litt maskinoppvask kursing:-) En myndig lærer;-) Prøvde å flørte litt med læreren men følte jeg ikke fikk helt napp;-)



(Mannen mente jeg stilte mange irriterende spørsmål;-)) Vi har visst hull i alle kurv romma til bestikk uten om et. Tenk det visste ikke jeg:-) Så kurset var matnyttig...Men for å gjøre det enkelt så kan jo jeg overlate den hobbyen til han siden han så ivrig har hamstra inn dette her.


Tilbud på nærbutikken:-) Ellers så tenkte jeg skulle kurse han i litt støvtørking...Sikker på at disse kursa gjør oss til bedre ektefeller. Skal holde dere oppdatert om høstens kursplan:-) Mulig det kan være noen flere interesserte. Kursavgiften er en flaske eddik i riktig styrke og litt maskinoppvask tabletter;-)
Jeg har funnet ut at jeg har hamstra inn for svak eddik prosent til å ta knekken på ugressproblemet ved innkjørselen. Ble litt sur og helte det ufortynna utover grusen. Lukter like ille. Så nå stinker det helt til andre siden av huset sånn ca 6 timer etterpå. Og naboen har grillparty på den andre siden..Det var lurt..Nok en gang denne helga later jeg som ingenting....
Så etter en hard kursdag så sitter jeg nå å blåser såpebobler inn i solnedgang og prøver å finne meg sjæl...Mens jeg finner en løsnegl i blomsterpotta ute og lurer fælt på hvordan den havna der...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar