mandag 16. juli 2012

Nystussa plen og klar for Dallas...

Drøyde med å vekke mannen til rett over 9 i dag. Synes han kjører et nazi søvnsjema for tiden...Håpet min godhet kan smitte over på han i morgen. Men neida jeg måtte ikke forvente å sove noe lenger denne gangen. Han firer ikke;-) Har til og med laga Taco til han i dag...Og jeg spiser Taco med lange tenner. Han elsker det og jeg er glad jeg ikke er mexikaner.Var veldig nærme på å kjøpe Fjordland laks til middag. Men de hadde bare en igjen til min manns store hell:-)

Har mine greier jeg og. Mannen er en søvn nazi og jeg er en plenklippenazi. Ja, nå tror jeg nettopp jeg innførte et nytt ord. Tror ikke det kommer til å bli brukt så mye i dagligtale;-) Men hvis det skulle dukke opp. Husk dere hørte det her først!;-)
Naboene klipper plenen 2 ganger på vår ene. Så synes jeg er ganske mild:-) Har hatt besøk frem til i dag, så da har jeg vist meg fra min milde side. Tror bare jeg har nevnt plenklipping en 7-8 ganger jeg:-) Men 5 min etter jeg var hjemme etter en svipptur på flyplassen så var mannen uten og tråla plenen:-) Silkehanskene er av. Kan ikke fortsette å være en skam for nabolaget med den lange luggen i hagen... Skal sies at jeg la begge ungen da:-)

Vareopptelling etter fredagens fest.


Hvordan skal vi få dette til da? Begynner bare i den ene enden. Går på med krum nakke..

Var på shopping uten unger i dag. Ble noen spontane kjøp. Kom hjem med disse to.


Vurderte å gjemme de for mannen et øyeblikk;-) Men hadde vel merka hvis jeg hadde disse på ved en anledning. Ja alle damer gjemmer handleposer i klesskapet uten at menner/samboere finner ut av det:-) Men da bør fargen kanskje være noe mer diskret:-)

Ikke helt meg men synes de var litt gilde og da. Men fikk det til 70 prosent avslag. Så to for 150 kroner til sammen så gjør det ikke noe om jeg aldri bruker dem:-) Det er sånn damer hamstrer klær og ender med at de aldri har noe å ha på seg:-) Spurte mannen hva han synes. Joda de var fargerike sa han! Kan ikke benekte det;-)
Shopping endte med en god lunch på på Jonas. Er kjekt å ha venninnbesøk. Det regna litt på ungene og. Tante A hadde på spanderbuksene på. 4 åringen fikk såpeboble maskin og slim i lange baner. Ville ha med seg slimet i seng, men det ville jeg ha nede i stua og pusle litt med.
Minsten er helt betatt av støvsugerer. Ser han aldri leke med noe annet her i huset. Så han fikk jammen sin egen.






















Stor stas. Den er nå med overalt:-) Pussig fyr han der. Har det sikkert etter faren...



Ellers hadde vi stor suksess med å holde ungene oppe litt lenge her om dagen. Alle sov til 9 og jeg våkna først. Ble nesten litt redd jeg.
4 åringen har mye rart på gang etter leggetid for tiden. Han har jo ferie:-) Vi fant han med svømmebriller på mens han hadde snoka i smykkeskrinet mitt. Spurte han om han hadde vært opp i smykkeskrinet til mamma? Nei det hadde han ikke sa han. Fant noen smykker på gulvet så han skulte ikke raidet sitt så godt. Han vet ikke hva et smykkeskrin er tydeligvis. Spurte han om han hadde vært i skattekista til mamma. JA det hadde han!:-) Får holde oss til sjørøver terminologien en stund til skjønner jeg:-)

Nå skal jeg nyte en episode av Dallas i min nye rosa kjole og et glass rosevin. Alt dreier seg om den rette stemningen;-) Må pynte meg litt for JR...

Bør komme meg i seng til rimelig tid i kveld. Hadde et mareritt i natt som gjorde meg helt skjelven. Våkna med et brak og sleit med å sove igjen. Kan ikke gå i detalj for da får dere bekrefta at jeg har en skrue løs;-) Men et stikkord er...Ikke anbefalt å ha en skaumannfarm hjemme...Mulig jeg skal tone litt ned på skaumann sjekkene;-)

I natt skal jeg ha på denne snakke i søvne appen.

Denne tar opp alt som skjer av lyder på natten.


Ikke noe for de lettskremte og sarte sjelene der ute, men er spooky og interessant å høre på til morrakaffen:-)
Er jeg som står for det meste av støyen hos oss. På det meste har det vært 52 opptak på 4 og en halv time...Så det kan lønne seg å ha telefonen til lading ...

Håper dere hadde en fin skaumann sjekk her om dagen. Og tok min oppfordning:-) Her i huset er det fritt for skaumann. Alle er sjekka:-)


2 kommentarer:

  1. Hadde lyst til å legge inn en kommentar med litt babor- og styrbord-kjole-humor, men tror jeg skal avstå fra det ;-)
    Du har en veldig morsom blogg med mye å kjenne seg igjen i.
    Ha en flott helg!
    Elisabeth S.

    SvarSlett
  2. Takk Elisabeth! Hadde jo vært kjempeartig med litt styrbor,babor og andre rare kombinasjoner:-) Er det helg allerede;-) I såfall ha en forrykende helg! Her er det ferie så mandag kan være veldig lik en lørdag:-)

    SvarSlett