søndag 22. juli 2012

Ship O`Hoi..eller noe sånt...

På sikre siden tar man på redningsvesten på kjøkkenet hjemmet. Plutselig blir jeg distrahert og da er det for seint;-) Gjengen klar for tur. Kun 2 timers parkeringplasser i sikte. Og vi bruker 2 timer bare å komme ombord...




Glemte selvfølgelig sekken med all maten hjemme og det er krise for denne gjengen. Hive seg i bilen og hente den. Ta sykkelen ned til båten igjen. Fungerer å bo sentralt:-)

Etter to forsøk å komme oss ut av brygga så var vi i gang. Opp med kjeksen,sjokolade og mat, noen var tørste og frem med fiskestanga...Alt på en gang;-) Observer at mannen har mest båtansvar. Men det virker jo forsåvidt ganske avslappende og føre skuta og;-) Mens jeg som har innenbords ansvaret springer rundt i båten som jeg hadde mannen med ljåen i hælene. Ingen hvilehjem å passe på 2 unger på ekstremt begrensa plass. Burde jo vært lettere.
Begynte tidlig å få hodepine. Doen ombord er ikke helt oppe å gå, så her er det om å gjøre å spare på væskeinntaket. Starta turen dehydrert. Unna meg en halvliter solo og en kopp kaffe på 8 timer. Her skulle det ikke bli noe skvetting.

Tiden var kommet for å komme oss i land. Unger skulle bades og is skulle kjøpes. Fant verdens enkleste sted å legge til. Etter to forsøk så gikk det på et vis. Null rutine. Ikke forberedt. Litt seint å leite etter tauet når man holder i brygga med ene handa. Og ingen har lært meg å knyte noen båtsknuter. Skal vissnok se litt bra ut og;-)
Minsten uler. Har jo ikke fått mat på en halv time så det gnager nok i magen...Har bestemt meg på forhånd at jeg ikke skulle slenge med leppa når vi legger til ved ei brygge med publikum. Men er rart med det når det står på er det fort glemt. Så endel fyord dukka opp alikevel. Hjalp ikke å nynne på Skomvær av Erik Bye da;-) Men trening gjør vel mester. Bare alle ombord jobber mot samme mål;-) Nå hylte minsten som besatt. Han synes ikke det var noe gøy at ingen underholdt han et lite øyeblikk.  Han har eti seg gjennom turen:-) 
Nå var det bading på småfolket. Beinkaldt i vannet. Minsten måtte stoppes når han krabba rett ut. Hadde ikke vi snudd han hadde det bare vært bøttehatten som hadde flyti i vannskorpa... 





På vei hjem igjen så fulgte en regnsky på 100 meter i diameter over båten vår. Litt flaks må man ha;-) Prøvde å kjøre fra den, men den tok oss igjen. 1 åringen og 4 åringen likte ikke å kjøre så fort denne gangen. Mulig de merker at vi ikke er så båtvante;-)
Ble bare tuta på en gang av en ferge. Den kom i blindsona vår:-) Når ferga lå på hornet så skvetta jeg litt den eneste gangen på turen;-)
Vi har innvendig speil i båten så vi kan se bakover. Er jo datter av en trafikklærer. Mangler bare en stor L i akterenden på båten;-) Måtte slå opp hva bak på båten het. Har ikke terminologien inne enda:-)

En 5 min til avslapning...Hadde jo med meg solo solbrillene. Når jeg ser bilde så kler jeg de definitivt ikke!:-) Skal noe heftig med solosponsing til før jeg går med de noe mer;-)



Godt å få det bevist:-)  Gått for faktor 30 i ansiktet. Brukt babysolkrem. Skal visst være veien å gå for å unngå solrynker. Drit i det! Heretter går jeg for sololje og satser på å se ut som en gresk fisker på 70 år. Er deprimerende og ikke få ei fregne engang. Så rynkebekjempelse på kort sikt er ikke noe for meg:-)
Neste gang det er meldt fint vær over 2 dager så går vi for overnatting. Må jo skje en eller annen gang i løpet av sommeren... Er bare pes og få alt stesjet ombord bare for noen timer... Selv om det er vår sterke side i båtlivet:-) Vi virker nesten litt proffe på inn og utlastning i båt... Men ryker ei kjekspakke i bestikkelser...

Tok en tur på "pubben" til naboen på kvelden. Og være på pub med babycall er ikke hverdagskost. Kjekt med sånne naboer. Lurer på om de synes det samme om oss?;-)



Huset vårt er i bakgrunnen. Et steinkast til pubben;-)

En gladnyhet er at musa mi har kommet tilrette. Fant den i bunn av legokassa. Var nok jeg selv som hadde rydda den bort.

I dag røyk gardinstanga ned fra veggen. Har bare venta på det når ungene henger i gardinene. Unger ute av kontroll tenker nok dere. Men er bare veldig kjekt å gjemme seg bak dem. Festene er røska ut av veggen. Jeg ser på det som en mulighet til å få nye gardiner:-) Så nå sitter vi på utstilling i stua. Føler alle kan se inn. Føler oss nesten litt avkledd her vi sitter;-)

Sitter å ser på minnekonserten. Den kryper under huden på meg...Tørker noen tårer...

2 kommentarer:

  1. Overta båtkjøringa først som sist......øl og båtnøkler,så er du klar,resten fikser mannskapet.....

    SvarSlett
  2. Å gå glipp av alle de flotte i land hoppa;-) Noe å tygge på der:-)

    SvarSlett