mandag 9. juli 2012

To dager i det omreisende sirkusliv...

Testtur med båten i går. Begynte med at ungene og jeg stod på brygga og venta en god stund. Med to ryggsekker, stellebag, vogn og unger som knapt kunne bevege seg pga store redningsvester. Vi hadde nok hatt uønska besøk i båten for noe greier var rivi ned. Tok litt tid å fikse det. Minsten hylgrein. Han satt som en påle og kom ingen vei. Ble ikke noen akrobat akkurat av redningsvesten sin og 4 åringen masa om å komme ombord. Begynte allerede da å bestikke 4 åringen med at vi skulle kjøpe is i Brevik:-) Og vi hadde ikke kommet oss ombord engang:-)
Minsten var livredd for vesten sin. Men her i huset konfronterer vi vår frykt. Han må spise og sove med den fremover. De skal bli bestiser:-) Jeg konfronterer jo min frykt. Det er to uerfarne båtfolk med to småunger på båttur;-)





Mista bøttehatten til 4 åringen på sjøen. Ikke første gang det har skjedd. 4 åringen tok det med et smil..Så bare litt tegn til panikk i øya hans;-) Men denne gangen skjedde det for at pappa skulle teste båten. Rett opp i 33 knop. Da må man regne med at det ryker noen båthatter. Jeg holdt på brillene og tok på meg vest jeg og:-) En annen ting som ryker da er også bittelittegrann bensin. Ser hva vi skal bruke feriepengene på i år ja:-)


Dette gjorde meg lykkelig. Sovna fort han...

The need for speed...


Båtturen gikk forsåvidt greit, men ser at vi har litt problemer med å legge til og ta av som vi kaller det;-) Ikke knekt den koden enda. Må nok bruke faren min som hjelp i fremtiden. Når han blir gammel og kommer på gamlehjem får vi hente han med rullator og inn i båten og ta av og legge til for oss:-) Men mannen får trene på det så ordner det seg nok. Ikke den letteste båten og manøvrere heller:-) Jeg får konsentrere meg om solkrem smøring og mann/hatt over bord trening;-) Samt konfikthåndtering til sjøs;-) Det vil si. Jeg skal ikke mase jeg heller. 4 åringen masa når vi skulle legge til igjen. Turens andre bestikkelse kom. Du skal få litt sjokolade når vi kommer hjem hvis du sitter helt stille nå. Ikke stolt av oppdrager evnene mine her, men kom ikke på noe å true med;-)

Ellers er planen at 4 åringen skal få være litt lenger opp i sommer. Pussig greie. Jo seinere i seng desto tidligere opp...Den planen gjør han bare trøttere og vi voksne får mindre voksen tid igjen.  Prøve litt til mot alle odd. Fungerer jo for noen av naboene:-) Han må jo kollapse snart...

Mannen har også uten forvarsel innført nye soverutiner her. Alle skal liksom tidlig opp om morran nå. Så for meg en ferie der jeg kunne sove lenge, hvertfall annen hver dag. Det var jo hele grunnen til at jeg gleda meg til ferie:-) Nå skal vi liksom spise felles frokost før kl 8 alle sammen...For noe tull!;-) Det kommer ikke til å bli noe koselig i det hele tatt;-) Kan ikke skjønne hva han tenker på. Tar en fra meg søvnen tar en nesten livsgnisten fra meg;-)
Han har et ørlite poeng at vi sliter med å komme oss ut av huset før kl 13.00 om dagen. Men hvis jeg må opp tidlig hver eneste dag kommer jeg til å gå til "gå sakte aksjon" :-) Vi kommer ikke å greie å komme oss ut av huset før kl 1400 heretter...Nå blir det søvnkrig og jeg er en seig kriger;-) Har kriga før for langt mindre enn dette i livet;-) Denne gangen står slaget om det største i min verden! Nemlig søvn:-)

I dag har vi fokusert på å slite ut 4 åringen. Han tror han kan svømme og hopper uti uten og blunke:-)



Ikke vett på noe annet. Hakker tenner og hiver seg uti gang på gang...Jeg satt spent å venta på den sexy mannen min skulle ta bomba...Men kanskje en annen gang:-) Vurderte å dytte han uti, men han hadde telefon i bukselomma..Neste gang kanskje..Vi er jo i krig;-)

2 kommentarer:

  1. Takk for en god latter, her var det mye å kjenne seg igjen i!!! Hahaha... :-D God sommer! Med eller uten båtliv ;-) (Vi solgte vår etter første sesongen ...hihi)
    Hilsen Elisabeth S.

    SvarSlett
  2. En riktig god sommer Elisabeth! Venter igrunn bare på at sommeren skal ta av jeg:-) Håper vi får litt saltvann i luggen og ekteskapet holder denne båtsesongen;-) Så kanskje vi utvider båthorisonten. Alltid hatt lyst på en seilbåt, men tror det er mest pga av at det tar seg så bra ut:-)

    SvarSlett