tirsdag 31. juli 2012

Sjokoladesmugling...

I kø på fergekaia i Hirtshals. I en og halv time med ekstremt høyt volum fra baksetet. Den ene prøver å overgå den andre. Kl ble 21.30, forsinka båt og ungene skulle ha sovi for lenge siden...Mannen kommer med det geniale forslaget om å slippe en prupp så barna kanskje sovner av det:-) Ungene hyler og vi skoggler..Nå er vi blitt litt trøtte og fjollete vi og. Var et øyeblikk nesten med på det;-) Utenfor bildøra tordna, lynte og hagla det. Var et skybrudd så nytta ikke og gå ut å lufte vettet heller. Mannen i harnisk over at vi ALLTID kommer ombord sist. Er litt pussig. Ender med det hver gang. Selv de som er for seint ute til båten kommer ombord før oss. Også alle trailerne selvfølgelig. Ender inneklemt på trailerdekket..Men like blid, for nå er vi på vei opp i en båt fylt til randen med overtrøtte unger som er blitt skjemt bort i ferien. Fikk den vanlige gulvplassen ved Tax Free butikken. Forberedt denne gang med niste, pledd og dyne. Begynner å få teken på disse mamma oppgavene nå:-) Ungene sovner greit og ikke takket være prupping...Så skummelt ut et øyeblikk når misten begynte med suttetriksing:-)


Det er gjerne et faretegn på at gutten er helt høy...

Kjørte inn i gården kl 0400 og var livredd for at ungene skulle våkne på vei inn til sengene. Men sovegudene var gode med oss.

Smugla  sjokolade for å si det pent. Her er et lite utvalg.



Måtte jo selvfølgelig vinne 2 kg sjokolade i Fårup Sommerland. Vi som ikke skal ha noe i hus etter ferien:-) 4 åringen ble helt stum når han vant denne:-) Mulig vi hadde litt for mye lego med og...Men kjørte i land bak en i  Rent-A-Wreck bil som tolleren begynte å løpe etter..Ikke lurt å kjøre en sånn leiebil hvis du har tenkt å smugle sjokolade:-) Oppfordrer alle sjokoladesmuglere til å låne vår bil neste gang. Lasta til taket med barnesykkel, reiseseng og armringer på topp. Gjør seg bra med Lynet Mcqueen solsjermer og:-)

Legosmuglinga til sønnen.

4 åringen tror han har kjøpt alt for sine egne penger. Kosta meg fire og en halv fjers og litt til:-) Han har enda et litt umodent forhold til penger. Litt som meg:-) Men nå er det gavetørke på barna leeenge...Har litt å hanke inn:-)
Ellers er det deilig å komme hjem til brukbart nett. Måtte stå på et bein og strekke telefonen så høyt jeg kunne mot nordøst for å få nett i Danmark. Etter 5 min var jeg heldig å komme inn på en av vær appene mine. Det var det jeg savnet mest. Våkne opp til et vær jeg var totalt uforberedt på ble nesten for mye for meg:-)

Gleda meg stort til en dusj i dag. Det endte i en katastrofe. Ble nok litt ivrig og slang en god dersj med dusjsåpe på øyet. Grulig smertefullt. Hylte ut og tenkte det var lurt og sette dusjen rett mot øyet. Er litt bra trykk i dusjen så kjente fort at det ikke var så lurt. Med null sikt fikk jeg karra meg ut av dusjen..Sitter her med et hovent og rødt øye og litt mer visdom. Spurte mannen om han hørte meg hyle...Jadda hadde hørt noe..Hvorfor kom han ikke til unnsetning tro?;-) Var nok litt opptatt av å spise sjokolade...;-) Tørker tårer så såpa skummer her...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar