torsdag 5. juli 2012

Tar en tjuvradd for å kjenne igjen en....

Hørte på radioen i dag at man nå kan tegne forsikring på bryllupsgaver man kjøper slik at men får igjen pengene hvis paret skiller seg innen 3 år. Mot 8 % av kjøpesummen. Kom til å tenke på at vi har bryllupsdag snart. 2 års bryllupsdag til lørdagen.:-) Så hvis noen har forsikret de gavene vi fikk så har dere et helt år igjen på dere... Og det er dårlig odds:-) Irritert på at ikke jeg kom på ideen. Er jo som å ta gotteri fra småbarn:-) Bortimot 50 % av oss ryker...

Over til bryllupsdagen. Hva er egentlig kotymet? Hva er forventa av meg? Har ikke noe rutine på det her. Regner med at det er mange der ute som kan gi meg noen tips? Første bud er vel å holde seg hjemme den dagen. Det er jo selvsagt:-) Leita opp noen tips på 101 romantiske ideer fra KK. Har brukt noe fra denne før og det var suksess;-)

Fant et passende utvalg her..

 http://www.kk.no/803999/101-romantiske-idee

37. Kok litt kaffe, tenn noen lys og hopp opp i sofaen med hvert deres blad
Denne skal jeg fikse. Ikke mye innsats for å få det til. Men usikker på den romantiske gevinsten her.

49. Dra på kunstgalleri, museum eller gå i dyrehagen og gå rundt hånd i hånd. Vi er ikke noen leie lanke par. Blir så klamt og rart. Men dyrehagen kan jeg også fikse. Men usikker her og om reptiler og nesehorn er romantikk for oss..Bare å lete videre:-)


64. Når dere går forbi et huskestativ, gi partneren din en dytt på huska.
Ja jøss det kan vi få til. Tror ikke mannen min vil synes det er spesielt romantisk, kanskje bare litt kleint;-)

69. Dersom kjæresten din har et kjæledyr han forguder, kjøp en bitteliten gave til det, i stedet for til ham. Hva skal poenget være med det..bare rart det!:-) Kan si Polle(pusen hans) har fått ei lekemus i dag. Så er romantikken i hus??!
  
78. Plant et tre sammen og drikk champagne foran treet ved hver årsdag og snakk om året som har gått. Denne går vi for. Gode elementer her. Trenger beplantning i hagen og er jo som sagt en champagne fantast:-) Tror jeg må ha med endel champagne for at mannen skal synes det har noe for seg. Så må jeg nok plante treet selv:-) Men er fremdeles inne på noe her..

94. Gi kjæresten din et skikkelig søtt, men veldig internt kallenavn som får dere til å fnise når dere bruker det. Her i huset blir jeg kaldt Bassen...Det for holde!;-)

Så langt har jeg bare kommet opp med denne ideen. En liten hjerte eske som skal fylles til randen av vannballonger slik at han kan hevne seg på forrige ukes stunt. Det er ekte kjærlighet det!;-) Så dere får nok ikke penga deres tilbake:-) 





Fikk en tlf kl 1542 i dag. Var fra kusina mi. Hun var klar for avreise og det var over 2 timer til flyet hennes gikk:-) "Jeg er på vei!" roper hun ut:-) Er visst noen andre som gleder seg og:-)  De vil gjerne hente meg på jobb i morgen og dra meg rett på fest. Men de er tydligvis ikke klar over hva den fine grønne hetta min gjør med sveisen min:-) Og strengt tatt er det ikke jeg som har husmorferie. Selv om det kan virke sånn;-) Må hjemom å hente champagnen og:-)
Vi skal vist på konsert på Wrightegaarden på Kaizers. Ikke blodfan akkurat. Skal jeg være helt ærlig så kan det spilles finsk folkemusikk band for min del. Jeg vet ikke bedre. Aner ikke hva jeg skal høre på i morgen! Helt sant! Har selvfølgelig hørt om dem. Mannen påstår hardnakka at jeg har hørt dem mange ganger her hjemme til og med.  Er det ikke Scooter og Party is in the house, kan det være det samme for meg;-) Kan jo bare bli positivt overrasket. Ingen forventning:-) Er perler for svin og jeg er svinet her sier mannen...
Skammer meg litt for at jeg skal på denne konserten og ikke mannen. Men kan jo gå glipp av noe. Kan jo hende jeg blir inspirert. Kan vi høre på Kaizers sammen på bryllupsdagen fordi jeg har blitt blodfan;-)


Må jo ha et typisk husmorinnslag. Går for blomster. Dagens blomster...










De to siste må jeg innrømme at jeg har knabba fra naboen. De har så mange kan jo umulig huske alle;-)  Hvis dere kjenner igjen blomstrene deres på bildene beklager jeg!:-) Har ikke grønne fingre. Brun svidde er bedre sagt. Og jeg trenger hjelp!;-(. Jeg er den freidige naboen:-)
Får meg til å tenke litt rundt hvordan jeg er å ha som nabo:-) Hvilken type nabo er dere? Jeg er en nabo som ikke bråker etter kl 19 for da har ungene lagt seg. Klipper aldri plenen eller noe annet som bråker i hagen på en søndag. Ikke på torsdager heller for den sags skyld....

Er forskjell på folk...

Til gjengjeld så skuler jeg på alle som går opp gata her for tiden. Ser på alle som potensielle innbruddsbander fra østeuropa og rapporterer ivrig til naboene. Så med meg i nabolaget kommer dere ikke usett opp gata her..Er en levende alarm;-.) Setter blikket hardt i dem;-) Virderer å legge ut noe snublebluss her og der. Men det er vel kanskje ta det litt langt...Men hvem vil vel ikke ha en nabo som meg??!!:-)

Passer gjerne dyra demmes og. Egentlig er jeg en sånn som kan bo i et nabolag uten å bli kjent med naboene. Men heldigvis ikke i dette nabolaget, takket være at naboene er sosiale:-) Unger gjør jo sitt til at jeg blir litt nabososial...Sett 4 åringen mer enn en gang sitte å spise middag hos naboen. Han er veldig kjekk for tiden. Inviterer alle vennene sine til middag her hver dag. Prøvd å forklare han at det er kokken som er sjefen. Altså meg:-) Og alle barna sier ja hver eneste gang til 4 åringens invitasjoner. Den ene jenta fikk fetaost av meg en gang i håp om at hun ikke synes det var så stas å spise her mer , men banna bein hun kommer stadig tilbake for mer middag:-)

Helt på tampen så sitter jeg her med en brukbar rose:-) Og speider etter østeuropeiske bander....
Nyter lyden av kantklippere og gressklippere i en herlig symfoni...Kan ikke folk roe ned litt som meg;-)


'

Ønsker dere mye deilig varme,godt i glasset og noen innbruddsfrie dager!:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar