søndag 17. juni 2012

24 timer med fornøyelse...

Helga starta med et smell. PIT (Porsgrunn Internasjonale Teaterfestival) fyra løs noe krutt kl 2400. Minstemann og jeg hadde nettopp sovna og hoppa himmelhøyt! Ikke noe imot et real fyrverkeri, men ekstremt dårlig timing for vår del.
Minsten fylte 1 år med 39,5 i temp. Fikk mye fint men ensa det ikke:-) Bare dro rundt på munnstykket til støvsugeren han. Han må jo bare bli støvsuger selger. Men bare han blir lykkelig sier nå jeg;-)

Våkna opp på lørdagen med tjukk hals og tett nese. Men minsten var bedre da. Bare hamstre noe nesespray og satte i marsj. Måtte jo komme oss ut å spise og på konsert ellers så blir mannen min så skuffa;-) Jeg ofrer helsa for helaften;-)

Barna ble avlevert hos mormor med munnstykket til støvsugeren på lasset. Og vi skulle leve livet i 24 timer!:-) Hva skal man gjøre med 24 timers voksenliv..Jo da setter man igang med å leke med lekene til ungene.


Dette er BUZZ LIGHTYEAR, romspeider som beskytter Amaronen mot invasjonstrusler fra den onde keiser Zurg:-)
Så kvelden startet i godt mot og trimma lattermuskler...


Fikk tildelt bord på restaurant Osebro nærme inngangen. Det var midt i trekken, så vi ba om et nytt bord. Et sikkert tegn på alderdom når man er blitt redd for trekken;-)

Rakk en tur nedom baren før vi skulle utover til Langesund og. Er ikke sommer før en får stappa en overprisa kurv med jordbær i et glass. Da er det bare å tippe hvem av oss som drikker hva...


Mannen er en hund etter jordbær drinker og jeg må ha litt godt mørkt øl for å komme i siget;-)

Ble henta og kjørt helt til døra på Wrightegaarden. I døra så surra jeg så med bilettene mine at dørvakta skulle se litt i veska mi. Ja, er den ikke fin sier jeg;-)
Og som den Robinson jenta jeg er var det bare hårspray og regntøy der pluss en boks med 565 (verktøy på boks). Er jo ekstremt lovlydig og kunne ikke drømt om å ha med en liten knert i veska. Er det et familie arrangement respekterer jeg jo det.  Gikk rett til baren og der var de tom for alkoholfritt øl og kaffen var ikke ferdig trakta:-) En skikkelig vill konsert;-)
Jarle Bernhoft leverte kvalitet han, men mer samla publikum er sjeldent å se.



Som dere kan se var det et voksent og samlet publikum. Og etter å se på antall blanke isser så var vi for ungdommer og regne:-)
Etter å ha hørt det meste så stakk vi over til naboen, Victoria Gjestgiveri.



Og der var det stinn brakke og de hadde ikke gått tom for lettøl for å si det sånn..
Nå hadde jeg tetta skikkelig til, men følte det som en skam og snu. Går heller for å grave meg ned i tide..
Men en høydare var at Yr.no vant den store værduellen. Ble jaggu meg nesten sol under konserten..Heia Yr! Endelig satt den;-)

Nå måtte vi rekke 23.00 bussen til Porsgrunn. Vi kom først i busskøen og endte nesten sist inn i bussen. Voksne mennesker. Og da mener jeg eldre enn oss sniker som småbarn for å komme først. Mannen sa: Slå Tonje, slå dem!:-) Hvem da spør jeg som om jeg liksom vurderte det:-) Er ikke så ofte vi er ute blant folk skjønner der. "Hvem som helst" sier mannen. Kjekk han mannen min, sender kona i kamp;-) Jeg hadde bare et ønske det var å se veien mens jeg satt på bussen. Blir ekstremt bilsyk.
Dette var utsikten min...En vegg rett bak sjåføren..Måtte ha god fantasi for å se veibanen...


Men mannen min var reine vitsemakeren på vei til Porsgrunn så det ble en rasende festlig busstur:-) Sjelden vi kjører buss og:-)
Buss sjåføren mysa kraftig når han fikk en 200 lapp av meg. Det er 200 kr sa jeg lettere nervøs. Han så veldig dårlig tolka jeg det som.  Han slutta ikke å myse og kjørte som han hadde stjelt bussen og hadde oss som gisler.
Var den melkeruta. "Jæv....late bamblinger!" kom det fra mannen. De tok buss 20 meter og den stoppa på alle tenkelige og utenkelige stoppesteder. Vi skogglo og var helt gule i øya...
For ukjente så er bamblinger et eget folkeslag som kommer fra et område rundt Telemarks kysten. De er noe særegne og late fikk vi bevist i natt:-)  Det vitses mye om bamblinger. Ps er gammel bambling selv.

En liten tur innom et vannhull før vi skulle hjem. Ente med at noen synes det var en god ide og ha nachspiel hos oss. Mannen flippa ostesmørbrød til hele gjengen og jeg lå langflat på sofaen å søla med potetløv. Fikk et ekstremt behov for å rydde underveis. Dro nesten tallerknene fra gjestene før de var ferdig. Ikke noen tid å miste. Samtalen gikk ivrig om Foxtrot og Tango. Og noen prøvde seg på et nummer av Grease:-)
Vi er ikke nachspiel innkjørt for å si det sånn. Neste gang noen synes det er en god ide å ha det hos oss så må de bli med å hente, bade ,grensesetting og legge unger  dagen derpå så blir det rettferdig!;-) 

Vant disse Solo solbrillene for en stund siden. Fikk de her om dagen. Ble litt glad for jeg vinner jo aldri noe som helst;-) Ser ut som en mygg på speed, men de var gratis! Typisk sånn en bambling ser på det;-) Og en bambling ville prøvd å selge dem og:-)

Nå sitter jeg å venter på at Portugal og Nederland skal ta av seg og bytte drakter. Mens jeg får med meg noe unyttig forball historie på kjøpet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar