søndag 10. juni 2012

Irriterende hukommelse og hulking...

Voksenbesøk i går var bra..Grilling i øs pøs regnevær. Godt jeg hadde tent opp lys ute og lagt ut puter og pledd..Her skulle vi kose oss. Endte med grilling under teltduken og gummistøvler og gjestene fikk aller nådigst sitte inne;-) Yr meldte greit vær, faktisk litt sol og 18 grader, totalt skivebom. Og de fortsetter med skivebom i dag...Men Storm hadde jeg satt penga på. De banker inn drittværet hver gang og jammen stemmmer det ikke og. De har hatt stor treffprosent. Hadde jeg kunne satt penger på været så hadde jeg vært spillegal tror jeg..Setter alle penga mine på lett skydekke og flau vind med odds på 10 til 1;-)

En kjempe lat dag i dag. Fri utfoldelse i stue og tendens til fri barneoppdragelse. Strømpebuksemafien hadde inntatt kjøkkenskuffer og dratt det utover..Snubla i sleiver og plastbegre. Oppdaget at vi hadde flere unger en bare våre her sånn tilfeldig og. Håpa et øyeblikk at det ikke kom noen uanmeldt på besøk...Da hadde de sett den usminka sannheten:-) Men vi fikk besøk av en kar som liker at vi har det litt uryddig i hagen..



Bare han ikke gnafser på fibern vår så.

Trodde minsten ville ta sine første skritt uten støtte i dag..Men så fort jeg sa at han var flink så starta han og klappe..Da kom overbalansen..Liker skryt her i huset. Går rett til hodet på oss og vi klapper gjerne. Minsten er intet unntak:-)

Vet det er fotball EM, men kjenner det ikke en plass. Før(les; singel) holdt jeg meg litt oppdatert. Visste alltid hvem som vant Champions league og litt overfladisk info om Engelsk tippeliga. En av grunnene til at jeg holdt meg oppdatert var at da kunne jeg ha noe å prate med de single gutta om som de var interessert i. Holdt med Chelsea en gang. Likte så godt blåfargen på draktene deres. Måtte forandre det da jeg møtte mannen min. Nå liker jeg best Newcastle og sort og hvit. Men nå som jeg er gift bryr jeg meg ikke så mye lenger. Men dette får meg til å tenke på rar informasjon som lagres i hjernen. Helt ubetydelige ting tar opp verdifull plass. Plass som burde brukes til fysikkens lover og filosofi. Til og med noe fotball stoff sitter spikra selv om ikke jeg får brukt for det mer.  Andre ting som sitter spikra er hva jeg hadde på meg på 29 års dagen og husker til og med hva jeg hadde på meg 17.mai for 29 år siden. Det er verdifull informasjon det;-)

Apropo fotball...Mannen er på vift i kveld. Vennene hans har sånne jubileum rundt forbi nå...40 år og alle greier. Gamlingen. Jaja sånn er det når du gifter deg med en eldre mann;-) Men kan se på hva jeg vil på tv i dag. Så da gikk jeg for en drama komedie. Gråt en skvett og. Rart det der..Er kjempeflau når jeg ikke er alene. Ser en annen vei og later som ingenting. Og sliter litt jeg som er så lettrørt. Gråter av alt som rører meg..Så i dag var kranene åpne...Det strømma på med innlagt hulk og alle greier. Deilig å få grått en skvett. Løsner litt det:-) Men blir så tett i nesa av det atte...
Er liksom en diagnose mellom litt tårer i øyekroken og hulking. I fare for å legge ut hele sykehistorien min her så så går jeg i hvertfall for en god dose med nesespray her nå.


I dag har eldstemann perla litt...Han skulle perle til to jenter i barnehagen. Den lille luringen:-) Jeg ga et hint om at mamma aldri hadde fått noe perla av han og et hjerte hadde jeg blitt veldig glad for.

Fikk aller nådigst ta bilde av det men han skulle gjemme det etterpå..


Fikk beskjed om at jentene i barnehagen skulle ha hjerte og stjerne og jeg skulle få en frosk og den skulle han lage seinere. OK. Frosk er greit for meg;-) De to jentene er kjærestene hans. Hans seriebigami i barnehagen vil nok ikke vare så lenge tror jeg. Han får bare nyte sitt eget lille barnehageharem så lenge det varer. Tror ikke vi har noen bigamister i slekta. Ingen som har stått frem i hvertfall:-) Mye annet rart men dette er upløyd grunn for denne gjengen....

Så nå sitter bare jeg og han her igjen i kveld.


Resten av følget hans led en smertefull sjebne..Kjeder meg litt...Tja kanskje det;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar