lørdag 30. juni 2012

Champagne til folket...

Champagnelørdag som det mest naturlige i verden. Sitter i joggedressen med barnegrøt i håret, snørr på genseren og drikker edle dråper. Champagnen flyter i hovenga. Feirer at vi er sånn nogelunde somatisk friske. Reseptbelagte medisiner er lagt vekk og sommeren kan komme vår vei:-)
Rosevintestingen som var planlagt gikk over til champagne testing av praktiske grunner.

Hvis jeg skulle få tak i gårdagens anbefalinger måtte jeg enten til Kragerø eller Drangedal vinmonopol. Visste ikke de hadde pol i drangedal engang jeg;-) Men i Kragerø tyller de nok i seg rosevin til frokost siden Oslo fiffen har inntatt skjærgården der. Men skjønner ikke hva som skjer i Drangedal..;-)

Ser ut som jeg må ønske meg en chapagne kjøler til jul.



Ikke helt det samme med desiliter mål. Dette er min variant av rosablogging. Har hang til det gode liv. Blitt veldig forfina i mine drikkevaner i hvertfall.




Vurdering av champagnen:
Elegant lakserosa på farge. Kraftig og klar aroma av røde bær, eple, sitrus og gjærbakst. Flott mousse og nydelig syre – fin tørrhet og lengde med gode mineraler i finish.

Så skal jeg si det med mine ord:  Lekker farge. Ikke for sur ikke for søt. Dvs har ikke grøsset en eneste gang. Deilig ettersmak. Pokker så god:-) Denne kommer jeg til å kjøpe mer av! Fargen fenga nesten mest. Drikker jo litt med øyet og...

Har et bestemt mål med testinga. Skal ha kjennskap til noen gode chamagner til festlige lag. Ikke tiden til å prøve og feile da. Så vi tar for oss noen edle dråper bare fordi vi har lyst...
Også blitt kalt en "gifte seg" champagne. Kan jeg skrive under på. Føler for å sette nesa mot Las Vegas og fornye løftene;-)

Mannen forskynte seg før bloggbilde var tatt. Ropte ut: Sett det fra deg med en gang! Han skvatt nesten:-)

Fant fram boaen, paljetter og lim.



Nå skal fest stasen gjøres ferdig. Har en jentefest om ikke så lenge. Da må skoa være ferdig;-) Nynna på gamle slagere og forfina strupen med rosa bobler. I glam humør. Det er jeg ganske ofte igrunn. Ikke så lett og se det på meg, men er innerst inne Glamorous!;-) Elsker stas og fjas jeg og:-)
Skal lite til for jeg føler at jeg bør unne meg noe. Noen ganger spesielt lite;-) Har lav terskel for litt hverdagsluksus. Og i dag har vi hatt huset fult av unger. 5 på det meste. Noen krangla og noen slo seg. Mens minstemann raida kjøleskapet.



Lagt sin elsk på Bergby sennep. En skikkelig Grenlandsgutt vi har her...Står og skoggler når han kan raider kjøleskapet akkurat som mammaen sin:-)
De andre ungene hadde vi bare som mål til slutt og sende de hjem uten skader og grining. Den siste ble sendt ut av huset med litt blåsing på kneet og litt trøst.  Minsten har begynt med hyppige timeout i lekegrinda. Han forter seg og få tak i ting på bordet og kaste det i gulvet. Alt fra tastaturer, glass, telefoner og fjernkontroller. Han vet hvor han havner og han hater lekegrinda si. Men ikke når han har gjort noe galt. Da pusler han litt i grinda:-) Undervurderer til stadighet de småbarna. De skjønner langt mer en vi tror:-) Så i dag så trenger jeg litt luksus for å skille på dag og kveld:-)

Får litt Marilyn Monroe feelingen. Kjenner det napper litt i rockefoten og gladjenta tvinger seg frem...Limer noen flere paljetter og...


Er ikke så fin på det men skal en ha champis så må det være ekte fra distrikte Champagne. Nytter ikke å komme med noe Asti her i huset og regne med å få Monroe følelsen:-)  Prøver å få champagne til folket! Norge må vel være det europeiske landet som drikker minst champagne. Det må vi gjøre noe med! Aune Sand har forsøkt i årevis. Den pioneren. Og jeg prøver å ta arven hans videre. Er meningen at dere skal stusse på om jeg harselerer eller liker Aune  her. Men for å si det som det er. Jeg liker Aune Sand og Ari Behn!:-)  Er jo ikke noe vondt i de:-) Velger en annen type menn selv. Rettelse Mann:-)

Dagen starta litt ubehaglig. Stod på farta ut for å handle og fant ikke lommeboka mi. Typisk. Men Rema 1000 Hovenga hadde tatt vare på den og fått den inn fra en god kunde som fant den på parkeringsplassen. Gleder meg:-) Litt flaks skal man ha...

Ellers så jeg har at jeg har publisert 87 blogginnlegg til nå. Hvis jeg speeder på så når jeg 100 om kort tid. Må finne på noe grandiost til det;-) Har vært en god mental medisin for meg. Kanskje ikke fult så mye for mannen;-) Så vist noen gidder å lese videre så fortsetter jeg litt til. Må da i hvertfall nå 100;-)

Nå kjenner jeg meg skikkelig glad....

6 kommentarer:

  1. :0) Behøver et Champistips til en happening neste år så da har du litt tid på deg! Hyggelig blogg du har......ville nok foretrukket Aulie fremor Aune og Ari er et spenstig innslag i det norske kongehuset, bare litt synd at han dro med seg den dere engledama! ;0)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal vel få ordna noen anbefalninger til deg. Greit å kunne sin champagne. Tar på meg det ærefulle oppdraget:-) Husk champagne er som parfyme når det går inn og kloakk når det skal ut...Så mitt råd er alt med måte. Det samme gjelder forsåvidt for Aune og Ari og;-)

      Slett
    2. Setter pris på det, helst med et innslag av villmark da vi gifter oss i lavvo langt uti skogen, men blir vel antagelig ikke så lett. :0)

      Slett
    3. Jøss så artig det høres ut da:-) Skal fikse noen champagne tips innen den tid. Lavo og champis hører jo helt klart sammen:-)

      Slett
  2. Hvor høy...hmmm...lav er lucy?.tror jeg "rager"over den dama.....
    Kom med mer quiz....ihuga Dallas tilhenger.....
    Champis er oppskrytt.....akevitt er drikken sin .....

    SvarSlett
  3. Lucy er 1,50 høy på strømpelesten:-)Den tror jeg du knuser?:-) Skal kjøre quiz etter mandagens premiere var planen:-)
    Har en regel og det er å drikke bare det som ikke får meg til å grøsse. Så da er akevitt utelukket;-)
    Skal se om jeg får lagt ut quiz svarene i kveld. Nå som jeg vet du er Dallas fan er det på sin plass:-)

    SvarSlett