søndag 24. juni 2012

Slimy Sunday og såpebobler for voksne...

Tenkte det var en god ide å ta med 4 åringen på shopping i går. Da må man regne med at han sklir bortover på knea som ei rockestjerne på kjøpesenteret midt i lørdagshandelen. Tar fart fra inngangen og tar trikset sitt. Andre foreldre smiler lurt til meg. Og jeg ser hva blikket betyr. Har du kontroll blikket?:-) Og må innrømme at jeg har ganske god kontroll men endel av mine tidligere prinsipper er borte. Siste stoppested var en blomsterbutikk. Der fant han ut at det var kjedelig så han la seg ned på gulvet og rulla rundt. Mamma jeg oooorker ikke meeer!:-) Da orka ikke jeg mer heller...
Støy er også noe som ikke biter på meg noe særlig lenger. Å komme hjem til oss noen ganger kan minne om å komme på et kjøpesenter i Bangkok. Og der er det volum. Men vi voknsne her i huset greier å finne hvilepulsen på tross av litt støy.

Sankthans feiring hos naboen passet bra. Voksenkontakt passer alltid bra. Var hjemme før 2400. Rettere sagt 2355. Fikk noe doktor snaps der som gjorde susen for halsen. Høres ut som vi hoster opp hårballer enda, men kommer seg med stormskritt:-)

Danmarkstur i boks. Ser frem til sand mellom tenna og bakoversveis på vestkysten. Der blåser det nesten ingenting;-) Hadde et hus igjen som passa for antallet. 4 voksne og 4 unger. Les 4 voksne og 16 unger. Det er sånn det føles. Men Danmark er bare sjarm for liten og stor.

Hatt en intens morgen fra kl 0600. Mye inne i helga det samler opp endel energi på unger. De er som noen små trykk kokere. Men bare god stemning og nesten ingen grining. Selv om jeg gråt en liten skvett;-)
Kalt dagen i dag Slimy Sunday. Slim i flere varianter.






Jeg har vel lekt mest med det lysgrønne i dag.

Gåtrening rundt stuebordet tar på liten og stor. Minste mann tok i dag de første skritt med vilje. Så han hadde bestemt seg og var kjempestolt. Det er en milepæl det:-)
Og alle klappa:-) Vi kommer til å få noen pussige unger. Til tider mye applaus her i huset:-) Gått så langt at 4 åringen kommer inn i stua og innleder med: Mine damer og herrer! Oppfostrer teater eller sirkus barn vi:-) Men vi trenger alle noe mer applaus i livet.


En tiger kom inn i stua og mamma satt neste kaffen i halsen. Sønnen hadde rota i klesskapene.



Jeg trenger en 5 min på sofaen i forsterstilling sa jeg til mannen. Ja jeg tar tida på deg kom det fra han. Trenger 5 min til innledning og 5 min i avslutning utenom de 5 min. Forhandla litt om det:-) Tiden ble tatt og sønnen dingla med slim under nesa min på innledningsminuttene. Skulle fått bonusminutter pga det.
Gikk på en smell i løpet av dagen:-) Gå å legg deg litt sa mannen..Noen ganger går jeg ut helt alene å blåser noen såpebobler. Veldig beroligende og mulig litt småsært;-) Mitt stalltips til alle som opplever å bli litt småfrustrert. Kanskje vi sees over noen såpebobler i sommer..;-)

Blir litt kliss, men terapi i hver boble...


Men klokka var blitt 1400 så fant jeg ut at det passet med en tur helt for meg selv. Tråla hagesenter rundt. Gjort et kupp er det første jeg sier til mannen på vei inn døra. Halv pris på alt;-) Makan, kunne bare ikke la være da! Litt av det jeg kom hjem med...Det meste sneik jeg opp på verandaen uten at han så det;-)







Ringte på døra i dag og til min store overraskelse stod det en gutt og ville selge oss Dagbladet. Tipsa han godt siden VG jenta overser oss. Sønnen fikk penger og kjøpte avis. Han var snill han, kom det fra 4 åringen. Trodde vi fikk en gave på døra han:-) Var en slunken gave synes nå jeg. Men oppdaget dette tilbudet. Da blir det noen nye chinos på mannen:-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar