torsdag 7. juni 2012

Sexy dreggkasting og havets hemmeligheter...

Rett hjem fra jobb og rett i båten. Ingen middag i dag. Fiks det sjæl..Her skal det skures kalesje. Skura til jeg blødde på knokene og 4 åringen synes mamma var tapper;-) Prøvde 3 forskjellige vaskemidler og kombinasjoner. Sint som en tørk sendte jeg mannen avgårde for å kjøpe det fjerde og en skikkelig skurekost. Og endte til slutt opp med Zalo. Så hvis det regner når vi får ut båten så er vi lett og finne. Bare følg skummet. Men nå er jeg i mål. Er ferdig impregnert og...Styra med båt siden fredagen og det gir ikke mersmak...





Prøver å få minsten til å bidra litt til felleskapet..På tide å gi noe tilbake. Skylder jo oss allerede 40 år med gressklipping..



Tror dere ikke en frekkas har tatt båtplassen vår og! Så her står vi klare som egg på land med redningsvester på og bare land i sikte...De er i utlandet i 6-8 uker....Satt en driftig mann på saken. Pappa! Fikser det han vettø.
Jada..da er det bare å fortsette med tørrtreninga..Trenger det. Sliter med ustø beinføring og har vannskrekk. Ekstremt redd for tang, tare og krabber. Egentlig alle dyr som lever i sjøen. Er også en ganske dårlig svømmer, men stuper som en drøm!;-) Et av talentene mine det;-)

Har noen barndomstraumer som gjør seg gjeldene nå. Vært med på mye krabbefiske i barndommen. Og krabbene fikk gå fritt i båten. Og krabbene den gangen var mye større enn nå;-) Så de stadig vekk i hvitøyet...Trekker beina opp under meg bare jeg sitter å skriver om det her:-)

Har du noe du frykter så har jeg lært du skal konfrontere frykten din. Så fant fram et lite utvalg sjødyr vi hadde hjemme.



Sitter å ser på dem da...Ganske nærme og;-) Er strengt tatt noen arter vi ikke har i Norge, men fortell det til fantasien min:-) Så ser dere en småtjukk i orange HH redningsvest på brygga i sommer som er sånn passe fin i farta så send noen varme tanker til mannen min;-)

Mens vi venter på å få båtplassen vår tilbake så sjekker jeg ut noen episoder av Loveboat!:-) Dette blir bra! Båt og romanse hører jo helt klart sammen. Kan ikke bare gå i dreggkasting. Hvis en skal kaste dreggen så kan man i det miste kaste den litt sexy;-) Få den til å bryte vannskorpa på en sexy måte..Andre romantiske/sexy ting man kan gjøre sammen på båt er jo og strippe av seg redningsvester..Må trene en hel del for å få det til å se elegant ut;-) Men med små midler så skal vi få det gøy vi...Er bare fantasien som setter grenser på 4 kvaderatmeter. Stakkar mannen min!;-)
Fikk et tips om å ta med meg familien under spisestuebordet en helg. Der hadde vi båtlivet. Fungerte det var vi klare for tur;-)

Får besøk av voksne mennesker i morgen som får lov til å drikke alkohol og liker mer enn bare grillpølser;-) Det skal bli stas. Da blir det grilling i morra uavhenging av vær..For nå er det sommer og jeg har langfri;-) Skal på rosevin jakt på vinmonopolet i morgen og...Bare for å banke inn sommeren!

Noe annet jeg skal banke er besøket vårt på vår 4 manns badmington bane. De  kan ta den ene siden av nettet sammen. Tar den andre alene jeg;-) Jobber best alene;-)

Avslutter med et dårlig ordtak som jeg har hørt mye under båtpussen. "Det blir som det blir"..Helt meninsløst ordtak spør du meg;-)

2 kommentarer: