fredag 1. juni 2012

Katte jæ...og NYKO

Våkner ofte før klokka ringer av at nabokatta står og slår på stuevinduet.. Og da er kl 0530. Kommer ned i stua og da ser det ofte slik ut.




Ser ut som katta har hatt fest i vinduskarmen. Har forsøkt å flytte den litt til siden men skjer visst uansett. Jord utover sofaen. Mannen skjønner ikke at jeg gidder og holde på. Han mener det er helt meningsløst og ha noe i den vinduskarmen...Vet om mye er meningsløst her i huset, men fjerner det ikke av den grunn:-) Og har ikke tenkt å gi meg på denne:-) Erklærer krig med nabokatta, katta vår og mannens forsøk på å gjøre dette til et minimalistisk hjem:-)
Er jeg ikke hard på dette feltet kommer ting til å utvikle seg..Kommer til å ha biljard i stua, dartskive på kjøkkenet og basketballkurv i gangen. Det hele ramma inn i noen fete høytalere som rekker fra gulv til tak. Skulle ikke sett bort i fra at det hadde vært en bar i enden av rommet med et digert tappetårn... Den planta skal stå på samme plassen inntil de bærer meg ut herfra!!:-) Og er det ikke mer igjen av den så skal jeg sende pus ut å kjøpe ny;-)

Har katteluke og. Den var åpen om natta før, men da var det puse nattklubb her. Alle nabolaget katter deltok. Og nabokatta leda ann som discokongen. Han har bjelle så er litt lett og høre. En gang bestemte jeg meg for at jeg skulle jeg ta den på fersken og satte meg tilrette i kjellertrappa med en kopp kaffe kl 0515 og venta på nabokatta. Kan ikke si jeg ikke er ivrig i tjensten:-)  Og som bestilt kom den...Hadde et rotte res rundt i huset for å få tak i den...Skremte den vekk for et halvt års tid. Kunne bare kaste et blikk på den når jeg så den og den pilte av gårde:-)
Nå har jeg plan om å stå i andre etasje og hive ei bøtte med vann i hue på nabokatta. Må bare vente til det blir varmt igjen slik at pusen ikke fryser..Er da en et dyremenneske:-) Det som er hovedproblemet med nabokatta er at den banker katta vår..Hun er litt lavpanna så sjønner at hun er litt utsatt, men å komme hjem til noen og banke dem er å gå litt langt...Katta vår gjør mer en å herje i vinduskarmer, hun herper hjemmet vårt rett og slett. Andre venter med å bytte ut møbler til ungene er blitt større.

You talking to me...


Vi venter på at katta skal ta til vettet...

Sofaen vår...eller det som er igjen av den.


Hun setter kjærligheten på hard prøve...

Er normalt ganske sammfunnsengasjert men nå har jeg mista litt oversikten..Alle streiker jo nesten eller så truer de med streik. YS, KS, MILO KILO,KINO, KANO, NYKO og Spekter eller hva nå de heter alle gruppene:-) Er passelig forvirra og har tenkt å dvele et øyeblikk ved hva det betyr for oss. Fulle flyplasser, søppel i gatene, lite bensin og stengte barnehager. Kan leve med mye, men uten bensin stopper jeg. Skal jeg liksom sykle rundt overalt. Kan utvikle seg til en skikkelig skandale;-) Tenk hvis jeg ble sprek!:-)
Er derfor litt morsk på det som viser seg og være en typisk norsk trend og hamstre. Vi hamstrer alt fra brød, smør og nå bensin. Min oppfordring til forbrukerne er å være litt ville og gærne å se hva som skjer hvis vi ikke hamstrer. Kanskje det blir nok til alle. Jeg sverger på at det eneste det skal være i denne er bensin til gressklipperen:-)

Ingen trussel mot samfunnet...

Kjenner at ønske om og være selvforsynt i tilfelle kriser er langt unna...Elsker en god krise/katastrofe. Tror liksom jeg har evnen til og blomstre da;-) Så tar storstreikene på strak arm;-) Starter med brønnboring til uka;-) Kanskje jeg finner noe sort gull. Eller så graver jeg en tunnel bort til Statoil:-)

Ønsker dere en streikefri dag og streikevaktene en god vakt..Kanskje jeg skal spe på inntekta med å tilby meg som vakt. Er ledig for oppdrag rundt DDE konserten i sentrum til neste helg..

Nå skal jeg lage en pappegøye i papp...Aner ikke hvordan jeg skal dra den i land...alltid seint ute. Håper været holder seg for småfolkas store dag i morgen; Barnas dag og at onkel har med seg cash for gassballonger koster shorta;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar