torsdag 14. juni 2012

Dødssynder og fiseforbud...

Tenkte jeg skulle skrive litt om feriepenger. Men er helt blank...;-) Helt skrapa, ikke så mye som et ord kommer til meg..

Dagens vareopptelling. Hjemme fra jobb med en liten syk gutt, to andre er småsyke og en som brygger på noe. Katta har fått flått så drar vel på seg noe hun og. Og fiskene henger med finnene.
Ingen i huset får lov til å lure ut en liten fis. Er nå fiseforbud her!  Så nå ser helaftenen til lørdagen for mannen og meg virkelig lys ut;-) Wrightegaarden har prøvd å lure ut en fis for å si det pent og det gikk ikke så bra!:-) Og formen min hangler. Excellent timing;-) Men første ting først. Minsten fyller 1 år i morgen. Og stakkaren er syk.

Men skal nå feire han for det. Kakebaking på menyen. Moderne kakebaking online.
Dette er helt i startfasen...
Før

Etter

Det ferdige resultat. En kvaderatmeter med sjokoladkake. Og et kjøkken i kaos og full oppvaskmaskin. Må jobbe med den organiseringa så blir jeg nok den perfekte husmor:-)


Kommer ikke naturlig for meg. Er mer en sånn som liker å bestille bakverk. Men i enkelte kretser er jo det for dødssynd å regne. Så har funnet noe midt i mellom. Har juksa litt da. Ikke døm meg. Er bare et menneske;-) Dette er til kake nr 2.



Er ikke religiøs men har sans for konseptet dødssynd. Gjør det hele mer dramatisk! Ingen vei utenom:-) Skal du dra med deg massene bør det være rom for litt drama. Folk flest elsker litt drama. Har begått de fleste av dem. Bare i dag. Tror jammen jeg har vært gjennom alle i dag, bortsett fra begjær.

Dødssyndene er:
  1. Hovmod 
  2. Grådighet
  3. Begjær 
  4. Misunnelse 
  5. Fråtseri 
  6. Vrede
  7. Latskap 
  • Jeg er skyldig i hovmod på Wordfeudèn
  • Grådighet i at jeg sleika av all sjokoladeglasuren som var igjen, selv om jeg visste at andre hadde lyst på og.
  • Jeg tok kaffen til mannen min selv om jeg visste han trang den.
  • Misunnellig på alle som har fått mer feriepenger enn meg.
  • Spist kokt skinke rett fra pakka i dag, det går vel som fråtseri. 
  • Var sint på Wrightegaarden i dag og. Og sint på virusen som har ramma hjemmet vårt. Det kvalifiserer som vrede. Har nok vært sint et par ganger til men går så fort over for meg;-)
  • Later meg nå.  Bare begjær igjen.... 
Trodde jeg gikk med en genser med påtrykket "New York" her i dag helt til mannen begynte å le. Hva er det du går med? Stod visst "Crush on you." Ikke lett for en dyslektiker å velge rett i fashion jungelen. Føler at det ikke er helt stuereint å gå med den;-) Liksom ikke 14 heller assa.  Nærmeste jeg har kommet til begjær i dag;-)
Kvelden er enda ung. Ikke helt greia med romlende mage og småfeber. Kan jo ligne på begjær i seg selv det;-)
Kanskje det nærmeste jeg har kommet begjær er at jeg ble helt fasinert av elegansen i løfting av båten opp på lastebilen i dag. Har lyst til å omskolere meg. Nå vil jeg kjøre tunge kjøretøy og STORE heisekraner...Der de store kreftene er i sving. Har lyst å jobbe med en Joystick.:-)

Så her får dere slideshow av uttak av båten. Nyt det;-) Dette har vært dagens happening;-)

Dette betyr at vi har fått båtplassen vår tilbake fra tjuvraddene. Så nå er    sesongen i gang!;-) 

Heisekran mannen trodde jeg var litt over gjennomsnittet bekymret for båten tror jeg;-) Så på han at han synes jeg var smågal der jeg stod i "Crush on you" genseren min;-) Men jeg bare beundra utstyret hans:-)


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar