onsdag 30. mai 2012

Kiwi Bob vs. Kiwi Tonje

Var en snarttur innom Kiwi på vei fra jobb. Skulle bare ha melk og brød. Men hva ser jeg, billig Ali kaffe. Er jo en kaffeelsker og ikke så kresen på det og denne så sprek ut...Likte reklameteksten;-) Drar med meg 3 poser av det..Trang ikke noen handlekurv tenkte jeg. 3 kaffeposer var ingen problem og bære..Kom til melka..Greide også å bære en liter melk. Så videre til brødet..Nå begynte innsatsen og bli høy. Gikk helt greit med armene fulle. På vei til kassa tenkte jeg at jeg måtte få med meg noen epler...Og nå begynte jeg å få alvorlige bæreproblemer. Vurderte å putte brødet i bukselinninga. Var fremdeles lang vei til kassa. Men så at det ikke var kø...Småsprang. Mista en kaffepose. Hadde nå et kjempeproblem. Armene fulle og en kaffepose på gulvet..Vurderte å ta de to andre kaffeposene mellom tenna..Men på mirakuløst vis klarte jeg å fange opp kaffeposen uten å legge fra meg så mye som et eple;-) Fortsatte min minimaraton til kassa..Ingen kø i sikte...Men rett før jeg det var fremme så smatt en pensjonist med en middels full handlekurv på hjul foran meg..Grynta og kalte henne noe helt upassende i mitt eget hodet. Men måtte berømme henne for at hun hadde vært så lur å skaffe seg handlevogn;-) Så i kassekøen putta jeg alle varene mine i en kurv 30 sek før jeg var på mållinja..Det rare er at jeg gjør det til stadighet...

Kom hjem og var stolt av den billige Ali kaffen jeg hadde funnet. Med en fornøyd mine: Ja jeg vet å utnytte et godt kjøp når jeg ser det til mannen holdning. Han la det på plass og bemerka så lette kaffeposene var...

Friele 250 g og Ali 175 g...


Viste seg at jeg har blitt rundlurt av Kiwi! Ved nærmere undersøkelse så var det bare 175 g i posen mot 250 som er normalt. Så jeg har i snitt betalt mere for kaffen enn normalt. Men det er jo frokostkaffe som visstnok skulle være ekstra oppkvikkende. Trodde Ali skulle kurere gruff..Følte meg ekstra gruffen jeg;-)

Er ikke gjerrig, men vet når jeg har blitt nok en lurt forbruker. Så nå har jeg tenk å ta opp konkurransen med Kiwi Bob. Bare til opplysning så har Kiwi Bob over 2 mill på bok:-) Han kan umulig rekke over alt..Her skal jeg ha igjen hvert røde øre. Handleturene kommer til å ta litt lengre tid enn vanlig der jeg går å snoker etter utgåtte varer:-) Mulig jeg kommer til å føle meg litt dum og...Men akkurat nå er det verdt det!;-) Nå skal deres holbarhetsgaranti komme å bite dem i stumpen:-) Så er det noen som ser meg så ikke gjør noe nummer ut av det er dere greie..Jeg skal komme overraskende på Kiwi..De har møtt Kiwi Tonje;-)

1 kommentar: