torsdag 24. mai 2012

Heit og drittredd....

Håper dette blir et av det siste om ikke det siste avløps innlegget mitt. Må advare mot sterkt innhold i bloggen i dag;-)

Det har begynt å klukke i doene igjen. Det er et ganske sikkert tegn på at noe er i gjerde..Vi må visst ringe Veolia og få dem til å tømme septiktanken vår igjen! Har vært heller hyppig i det siste. Er flaut å ringe nå..Godt det er mannen som må ta seg av det. Best å få gjort det før pinsa setter inn:-)

Tror vi har finansiert et årsverk på Veolia det siste året. Prøvde å utfordere mannen til å ta seg av det selv. Har oppført meg litt dårlig. Nesten litt kranglete. Nekter liksom å spandere ei krone mer en jeg trenger på den septikken. Er på linje med å bruke masse penger på bil reperasjoner...Mannen mener det er noe galt med septikken. Har til og med tegna en tegning for meg hvordan septik systemet fungerer. Men jeg ser en annen vei. Nå trenger jeg å høre at det ordner seg..Ikke noe å tenke på vennen håper jeg å høre;-) Litt som en struts, som i mitt tilfelle putter huet i dritten;-)
Men vil jeg jo gjerne ha en finger med i spillet og..Venter på å få gravere i hagen som skal grave opp alt og legge nytt. I nær fremtid...Og da skulle kommunen ta seg av septikken og utgiftene med tømminga. Men neida vi må ha en ekspresstømming 14 dager før...Dritt bra timing for å si det på fagspråket!

Fått beskjed om å gå på do på jobb..Er vanskelig for en som lider av sosial bajseangst det;-) Får prestasjonsangst når det står kø på utsiden og venter på at jeg skal bli ferdig:-)

Fått beskjed av min bedre halvdel om å ikke trekke ned hver gang jeg tisser..Og jeg glemmer nå det..Får høre jeg er et miljøsvin;-) Hvis du forter deg så kan du tisse en liten skvett i dragsuget av vannet sier nå jeg..

Er drittlei vann og avløp. Er ikke normalt å svette på overleppa og bite negler når jeg trekker ned i frykt for at det jeg har kvittert skal komme rett i fleisen på meg...Kall meg gjerne high maintenance men synes ikke det er mye å forlange å ha et toalett som ikke angriper meg;-)
Også i denna varmen og da...

Soverommet kl 2200. Er det noe rart jeg er frustrert...

Så nå går jeg for en svært lite mat og stoppende diett.

Men ser lys i enden av avløpsrøret. Snart er avløpshinder bare fjerne bekymringer. Føler jeg kan takle mye, men å ligge å høre etter klukkelyder i de seine nattetimer,drømme om slamsugere og at jeg drukner i septikktanken blir litt for mye for meg;-)

 Ser ut som gårsdagen vinner i hette valg gikk til franskmannen:-)


Jeg kan se hvorfor den gikk av med seieren;-)

Hatt en fin dag og god mat hos famile i dag:-) Jammen fikk jeg meg ikke en Corona og:-) Søren...glemte jo å gå på do der da..

Ellers lekte jeg og eldste sønnen med ei vannflaske i dag. Jeg spruta litt i nakken hans. Gi deg mamma! Så trykte jeg litt hardt på flaska og sønnen fikk seg en real dusj med kaldt vann..Men mamma!!! Når jeg sier det er nok må du slutte og!!! Fikk skikkelig kjeft:-) Sa unnskyld og følte meg litt flau;-) Samme skjedde med vannslangen her om dagen, men da begynte han og grine litt og. Må nok finne meg noen andre å leke med:-) Men mannen tar så kraftig igjen..Så da må jeg ha en rømningsplan:-)

Ikke noe som et bekymringsfri og deilig baby med gress mellom tærne:-)


Får meg til å tenke på en reklame jeg så for selvgående robotgressklipper på tv. Kosta bare 11900,-. En sånn ønsker jeg meg sier jeg. Kunne hatt et par sånne på septikutgiftene våre:-) Kom tørt fra mannen: "Hva skal du med det??" Det er ikke du som klipper gresset...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar